AnonymBruker Skrevet 24. september #21 Del Skrevet 24. september Barbent hjemme på sommeren, ellers tøfler. Skal jeg på besøk har jeg med meg noen Birkenstocks eller ballerinasko jeg bare bruker inne. Anonymkode: 2b124...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 24. september #22 Del Skrevet 24. september Brukar berre tøflar heime på kalde vinterdagar, ellers berre tynne bomulssokkar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #23 Del Skrevet 25. september Jeg går ALDRI barbent hjemme hos andre enn meg selv. Har med sokker/steps til å ta på om jeg går sokkeløs. Anonymkode: c059f...5c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #24 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har aldri sett maken til fordommer mot å gå barbeint hos andre. Aldri brydd meg, heller de som kommer på besøk. Aldri fått beskjed om, eller stygge blikk om jeg går inn hos noen barbeint😄😄 Anonymkode: c68f5...471 Jeg har fotsopp av og på, det gjelder vel ca 20% av alle til enhver tid om jeg har lest rett. Og det er veldig smittsomt. Og joda, jeg vasker og tørker, og har velstelte føtter og går til pedikyr hver 6.uke, så du ser det ikke. Anonymkode: bff70...04e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 25. september #25 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har aldri sett maken til fordommer mot å gå barbeint hos andre. Aldri brydd meg, heller de som kommer på besøk. Aldri fått beskjed om, eller stygge blikk om jeg går inn hos noen barbeint😄😄 Anonymkode: c68f5...471 Fordommer? De fleste som sier at de ikke går barbeint hos andre (eller ellers) sier at de gjør for sin egen komfort - det er kanskje bare jeg som gikk så langt som til å si at jeg reagerer mer på at folk gikk barbeint enn med sokker hos andre - men det var i grunn bare fordi TS lurte på om det var rart å gå i strømpelesten... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #26 Del Skrevet 25. september Det normale er å ha på seg sokker. ikke nylonstrømper/nylonsokker men vanlige sokker. Jeg ville tenkt at det var merkelig om noen gikk med bukse og så nylonstrømper på beina. Det har jeg nesten aldri sett annet enn kanskje i selskap der noen har tatt av penskoene. Og ville ikke likt at noen gikk barbeint hjemme hos meg, hater bare føtter. Anonymkode: 1f8fb...445 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #27 Del Skrevet 25. september Er ikke anbefalt uten sokker og sko hos meg, gulvkaldt og grus i gangene. Anonymkode: d0ccb...e30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baratheon Skrevet 25. september #28 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke anbefalt uten sokker og sko hos meg, gulvkaldt og grus i gangene. Anonymkode: d0ccb...e30 Grus i gangene? Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #29 Del Skrevet 25. september alltid hjemmestrikkede ullsokker, både hjemme og i med i vesken når jeg skal på besøk hos andre.. Kun på de aller varmeste sommerdagene typ 25+ er det et alternativ uten.. Anonymkode: c8b95...b9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #30 Del Skrevet 25. september Jeg liker ikke synet av føtter, ikke mine egne heller. Jeg går alltid med sokker både hjemme og på besøk, syns også det er ukomfortabelt å gå barbeint. Anonymkode: 36d73...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #31 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det normale er å ha på seg sokker. ikke nylonstrømper/nylonsokker men vanlige sokker. Jeg ville tenkt at det var merkelig om noen gikk med bukse og så nylonstrømper på beina. Det har jeg nesten aldri sett annet enn kanskje i selskap der noen har tatt av penskoene. Og ville ikke likt at noen gikk barbeint hjemme hos meg, hater bare føtter. Anonymkode: 1f8fb...445 Jeg går aldri med sokker, annet enn til trening. Kun nylonstrømper under bukse. Liker ikke sokkekanter mellom bukse og sko. Liker det mer stilrent og klassisk. Anonymkode: bff70...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #32 Del Skrevet 25. september Baratheon skrev (8 minutter siden): Grus i gangene? Æsj! Æsj? Her kommer det også grus i gangene selv om det støvsuges hver dag, jeg har hunder som drar inn rusk etter hver gang de har vært ute. Gud forby det kommer litt grus fra labber og sko 😱 Anonymkode: 36d73...d40 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 25. september #33 Del Skrevet 25. september Bruker sokker/strømper. Går aldri barbeint eller med sko inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #34 Del Skrevet 25. september Baratheon skrev (9 minutter siden): Grus i gangene? Æsj! Ha på deg sko ! Driver i hagen og da er det ut og inn i sko. Her i huset spiser vi ikke fra gulvet. Anonymkode: d0ccb...e30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #35 Del Skrevet 25. september Bruker sokker overalt. Og innimellom tøfler hjemme. Noe av det verste jeg ser er at andre mennesker går barbeinte i andres hjem. Det ser selvfølgelig bedre ut om føttene er velstelte og ser fine ut, men det hjelper liksom ikke. En bar fot setter avtrykk i gulvet (selv om du noen ganger ikke ser det) og etterlater seg mer hudrester. Samt at du kan ha fotsopp. Det virker uhygenisk. Ta på deg sokker! Anonymkode: d2028...294 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #36 Del Skrevet 25. september går i sokker eller barbeint. Men nylonstrømper - det høres da klamt ut? Litt ufint å spre mikroplast i andres hjem? Anonymkode: e9af8...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #37 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruker sokker overalt. Og innimellom tøfler hjemme. Noe av det verste jeg ser er at andre mennesker går barbeinte i andres hjem. Det ser selvfølgelig bedre ut om føttene er velstelte og ser fine ut, men det hjelper liksom ikke. En bar fot setter avtrykk i gulvet (selv om du noen ganger ikke ser det) og etterlater seg mer hudrester. Samt at du kan ha fotsopp. Det virker uhygenisk. Ta på deg sokker! Anonymkode: d2028...294 Vi som ikke har fotsopp, fotvorter eller flassete hard hud på føttene har ikke de problemene. Men da regner jeg med at du også forventer at gjester går med hansker, så ikke svette og hudceller fra hendene besudler huset ditt…? AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fotsopp av og på, det gjelder vel ca 20% av alle til enhver tid om jeg har lest rett. Og det er veldig smittsomt. Og joda, jeg vasker og tørker, og har velstelte føtter og går til pedikyr hver 6.uke, så du ser det ikke. Anonymkode: bff70...04e Da er det flott at du tar hensyn og ikke går barbeint, men det er jo lite relevant for oss 80 % andre. Akkurat som at jeg forventer å slippe å serveres mat av folk med omgangssyke, eller at noen med brennkopper eller mollusker i ansiktet klemmer meg, så forventer jeg at folk med fotvorter og fotsopp dekker til føttene sine. Men det betyr altså ikke at det er problematisk at folk uten smittsomme tilstander serverer meg mat eller klemmer meg - eller går på gulvet mitt. Anonymkode: e9af8...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #38 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi som ikke har fotsopp, fotvorter eller flassete hard hud på føttene har ikke de problemene. Men da regner jeg med at du også forventer at gjester går med hansker, så ikke svette og hudceller fra hendene besudler huset ditt…? Selvfølgelig har dere de problemene. Dere er da ikke fri for hudceller og fett på føttene deres. Dette er det dere etterlater på gulvene til andre. Hva dere gjør hjemme blir helt opp til dere, men da på dere sokkene hos andre som et minimum av respekt. Hansker kan da ikke sammenlignes. Du går ikke inne på gulvene med hendene! Hvis du gjør det, så ja, bruk hansker! Anonymkode: d2028...294 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #39 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da er det flott at du tar hensyn og ikke går barbeint, men det er jo lite relevant for oss 80 % andre. Akkurat som at jeg forventer å slippe å serveres mat av folk med omgangssyke, eller at noen med brennkopper eller mollusker i ansiktet klemmer meg, så forventer jeg at folk med fotvorter og fotsopp dekker til føttene sine. Men det betyr altså ikke at det er problematisk at folk uten smittsomme tilstander serverer meg mat eller klemmer meg - eller går på gulvet mitt. Anonymkode: e9af8...e39 Jeg går barbeint hjemme, med fotsopp. Og jeg gidder ikke annonsere det ved besøk. Folk for passe på seg selv her. For de vet heller ikke om en barbeint gjest har sopp eller ikke. Eller mulig ikke har sett det selv en gang. Anonymkode: bff70...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #40 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 12.59): En ting er at jeg ikke liker å gå med bare føtter innendørs, en annen ting er at det begynner å bli gulvkalt der det ikke er gulv-varme. Er det greit å gå bare i tynne nylonstrømper på føttene når en er på besøk f.eks. eller hjemme? Noen som bryr seg, eller må man bære med seg ekstra innesko. Ikke alltid en husker det heller. Spør fordi noen jeg var på besøk hos, gikk å glodde ned på føttene flere ganger da jeg gikk i bare strømpelesten. Anonymkode: f6998...e05 Hvem bryr seg om hva du gjør hjemme hos deg selv? Fryser du kler du på deg, blir du for varm kler du av deg, også på føttene. Vi har innesko og raggsokker om gjester vil låne. Anonymkode: 3dc68...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå