Lady Bob Skrevet 24. september 2024 #1 Del Skrevet 24. september 2024 Hei! 44 år, og er på jakt etter en god serie for å dempe litt aldringstegn og styrke huden best mulig! Ønsker tips til serie som har «alt», men gjerne begrenset til dagkrem, nattkrem (aller helst kombinert!), øyekrem og evnt. et serum. Er ikke klar for altfor mye serum og kompliserte rutiner - enda! Lav - Middels prisklasse I dag bruker jeg kun A-creme kveld, ingenting på morgenen, kun solkrem nå om sommeren. cc cream og foundation fra Korres. Rens fra Ole Henriksen, Fuit juice På vinteren kan jeg bruke A-derma exomega om jeg blir ekstra tørr i huden. Normal hud, ingen utfordringer, tenderer til tørr hud tipper jeg. Noen fine linjer har begynt å vise seg.. Trenger på ingen måte å se ut som en 20-åring lengre, men kan godt gjøre en innsats på å begrense noe med produkter - det som er mulig😅 Ser litt på Ole Henriksen sine produkter, Avene, La Roche Posay, Dr. Greve Pharma, Cosmica Age Delay - er disse gode? Hva med Nivea Hyaluron Cellular? Nivea Q10, og L’Oreal sine Revitalift og alle de andre de har, er de gode nok?! Noen med erfaringer om disse, eller andre lignende produktserier?! Har prøvd Dr. Ankerstjerne sine prøvepakker, gode produkter, men ikke verd det til den prisen! Ble tørrere i huden utover dagen men de kremene enn jeg blir med dagens A-Creme…! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #2 Del Skrevet 24. september 2024 Da jeg bikka 40 ble det helt nødvendig med en god olje. Har prøvd litt forskjellig, og har landet på The Ordinary 100% Organic Cold-pressed Rose Hip Seed Oil. Bruker 10 dråper under fuktighetskrem morgen og kveld. Anonymkode: c8a2e...918 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. september 2024 #3 Del Skrevet 24. september 2024 Dersom du ønsker færrest mulig produkter som samtidig inneholder virkestoffer som har dokumentert effekt, bør du velge produkter som er "multitaskere", f.eks. et antioksidantserum som også er fuktgivende, en fuktighetskrem som inneholder peptider, en fuktighetskrem som også kan brukes som øyekrem. Om du bare skal velge èn aktiv ingrediens, så vil jeg foreslå et produkt med retinol eller retinaldehyd, som er det virkestoffet som har best dokumentert effekt på å redusere og forebygge hudaldring. Noen gode produktserier i mellomsjiktet når det gjelder pris, er f.eks. Cosrx, Transparent Lab, Skincity Skincare og Elementrè, men det er også fullt mulig å sette sammen en hudpleierutine på tvers av merker, med produkter som har ønsket effekt. Hvis du ønsker å spare penger, vil mitt første tips være å bruke et rimelig renseprodukt. En god rens skal fjerne smuss, solkrem og sminke uten å tørke ut huden. Aktive ingredienser i renseprodukter er bortkastet, fordi produktet ligger for kort tid på huden til å ha noen effekt. Noen gode, drøye og rimelige renseprodukter for moden, normal til tørr hud er f.eks. CeraVe Hydrating Cleanser Cosmica Face Cleansing Lotion Soft & Soothing Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser En fuktighetskrem med peptider og gode fuktighetsgivende og - bevarende ingredienser som kan brukes både morgen og kveld: The Inkey List Peptide Moisturizer Denne inneholder peptider, niacinamide (antioksidant), ceramider og probiotika, og er et godt produkt til en svært lav pris. Kan brukes både morgen og kveld, og på øyepartiet. Transparent Lab Niacinamide Glow Cream Nattkrem med retinal, et kraftfullt retinoid samt peptider. Konsentrasjonen i kremen er tilstrekkelig til å være effektiv, samtidig som den passer til de som ikke har brukt retinoider tidligere: Transparent Lab Retinal Age Reverse Cream Øyekrem med retinal: Beauty of Joseon Revive Eye Serum: Retinal + Ginseng Da har du en ganske rimelig hudpleierutine med få produkter som inneholder antioksidanter, peptider og et retinoid. Husk solkrem på dagtid når du bruker retinoider i hudpleien din, da retinoider gjør huden mer solsensitiv :) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Bob Skrevet 24. september 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 24. september 2024 Takk for svar og forklaringer! Helt ukjente merker for meg de kremene, men skal lese meg litt opp på de😊 cosmica rensen har jeg prøvd, den fjernet ikke sminke og la seg som et lag på huden følte jeg, prøver å holde meg unna det som heter rensemelk og rensekrem, men den fra CeraVe vil jeg prøve! Enig at Ole Henriksen sin er dyr, men fikk den i er sett og synes den var så god og effektiv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #5 Del Skrevet 24. september 2024 Lady Bob skrev (46 minutter siden): Takk for svar og forklaringer! Helt ukjente merker for meg de kremene, men skal lese meg litt opp på de😊 cosmica rensen har jeg prøvd, den fjernet ikke sminke og la seg som et lag på huden følte jeg, prøver å holde meg unna det som heter rensemelk og rensekrem, men den fra CeraVe vil jeg prøve! Enig at Ole Henriksen sin er dyr, men fikk den i er sett og synes den var så god og effektiv! Jeg bruker rens fra Dr Schrammek, deep pore cleanse. Veldig fornøyd med den Anonymkode: 6148b...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. september 2024 #6 Del Skrevet 25. september 2024 Lady Bob skrev (17 timer siden): Takk for svar og forklaringer! Helt ukjente merker for meg de kremene, men skal lese meg litt opp på de😊 cosmica rensen har jeg prøvd, den fjernet ikke sminke og la seg som et lag på huden følte jeg, prøver å holde meg unna det som heter rensemelk og rensekrem, men den fra CeraVe vil jeg prøve! Enig at Ole Henriksen sin er dyr, men fikk den i er sett og synes den var så god og effektiv! Hvis du liker rensen fra Ole Henriksen og synes den er verd prisen, så er det selvsagt ingen grunn til å bytte ut, men jeg tenker renseprodukter er der man virkelig kan spare penger De merkene jeg nevner, er absolutt verd å forsøke. Cosrx er et velkjent og populært Koreansk hudpleiemerke som har vunnet flere priser for produktene sine, og har fokus på allergivennlige og parabenfrie produkter. I motsetning til en del andre koreanske merker er Cosrx' produkter også fri for parfyme. Transparent Lab er et av produktlinjene til en spansk hudpleieprodusent, Niche Beauty Lab, som jeg nettopp har "oppdaget", og når jeg sjekker ingrediensene i produktene deres, så ser det ut til å være skikkelig valuta for pengene! Gode og veldokumenterte ingredienser, og produktformuleringer som inkluderer flere virkestoffer i ett produkt, som f.eks. Niacinamide Glow Cream. Etter det jeg kan se, er produktene deres uten parfyme, alkohol, eteriske oljer, fargestoffer, mineralolje og parabener. De har også de rimeligste retinalproduktene jeg har sett så langt. Du kan også sjekke ut Theramid-produktene, som er spesifikt innrettet mot anti-aging. Skincity Skincare er et svensk merke utviklet av svenske hudpleiere og hudpleiekjemikere. Dette er også produkter med gode og veldokumenterte ingredienser og velformulerte produkter til en forholdvis rimelig penge. Elementrè Dermo Cosmetics er et sveitsisk og ganske nytt (2021) hudpleiemerke med klinikkvalitet, og med fokus på veldokumenterte ingredienser og effektivt sammensatte formuleringer. Merket er vegansk, men noen av produktene inneholder parfyme. Jeg har selv erfaring med både Cosrx, Skincity Skincare og Elementrè, og kan absolutt anbefale produktene deres. Mange apotekmerker har gode produkter, men inneholder ikke alltid former for og konsentrasjoner av virkestoffer som gir særlig effekt. F.eks. inneholder Dr. Greve Pharma Pro-Retinol Anti Age Nattkrem et retinoid kalt retinyl palmitate, en veldig populær ingrediens, men dessverre ikke av den mest effektive sorten. Retinyl palmitate absorberes veldig sakte av huden og kan, fordi den absorberer tregt, bli eksponert for UV-lys og føre til dannelse av frie radikaler, som kan skade cellene våre. Erfaringsvis er det også slik at en del apotekprodukter som inneholder effektive ("rene") former av aktive virkestoffer i effektive konsentrasjoner, er blitt ganske dyre. La-Roche Posay Retinol B3-serum koster f.eks. over 500,- kr., og du kan finne andre serum med tilsvarende konsentrasjon (0,3%) til en rimeligere penge. Men til syvende og sist handler det også om preferanser Når det gjelder merker som Nivea og L'Oreal, så inneholder de for lite aktive ingredienser til å ha noen effekt. Nivea Hyaluron Cellular Filler dagkrem ser ut til å være en fin fuktighetskrem, men den er heller ikke noe mer enn det. Den inneholder ingen ingredienser som har varig effekt på hudstruktur eller rynker. Hyaluronsyre fungerer ved å trekke fukt fra omgivelsene inn i huden, slik at denne fuktes og "plumpes opp", som en svamp som fylles med vann. Dette glatter ut huden midlertidig, men har ingen varig effekt. L'Oreal Revitalift inneholder i likhet med Dr. Greve sin Pro-Retinolserie, retinylpalmitate, og i en så lav konsentrasjon at den neppe har noen effekt i det hele tatt. Men også en god fuktighetskrem for tørr hud, om det bare er det man ønsker. Om du derimot ønsker å motvirke hudaldring og styrke huden, så må du velge produkter med ingredienser som gjør nettopp dette, slik som bl.a. antioksidanter, probiotika, peptider og retinoider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Bob Skrevet 25. september 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Da jeg bikka 40 ble det helt nødvendig med en god olje. Har prøvd litt forskjellig, og har landet på The Ordinary 100% Organic Cold-pressed Rose Hip Seed Oil. Bruker 10 dråper under fuktighetskrem morgen og kveld. Anonymkode: c8a2e...918 Kanskje jeg skal prøve å tilføre en olje eller et serum og kun det i første omgang ja, og ikke innføre for mye nytt på én gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Bob Skrevet 26. september 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 26. september 2024 Roci skrev (På 25.9.2024 den 12.28): Hvis du liker rensen fra Ole Henriksen og synes den er verd prisen, så er det selvsagt ingen grunn til å bytte ut, men jeg tenker renseprodukter er der man virkelig kan spare penger De merkene jeg nevner, er absolutt verd å forsøke. Cosrx er et velkjent og populært Koreansk hudpleiemerke som har vunnet flere priser for produktene sine, og har fokus på allergivennlige og parabenfrie produkter. I motsetning til en del andre koreanske merker er Cosrx' produkter også fri for parfyme. Transparent Lab er et av produktlinjene til en spansk hudpleieprodusent, Niche Beauty Lab, som jeg nettopp har "oppdaget", og når jeg sjekker ingrediensene i produktene deres, så ser det ut til å være skikkelig valuta for pengene! Gode og veldokumenterte ingredienser, og produktformuleringer som inkluderer flere virkestoffer i ett produkt, som f.eks. Niacinamide Glow Cream. Etter det jeg kan se, er produktene deres uten parfyme, alkohol, eteriske oljer, fargestoffer, mineralolje og parabener. De har også de rimeligste retinalproduktene jeg har sett så langt. Du kan også sjekke ut Theramid-produktene, som er spesifikt innrettet mot anti-aging. Skincity Skincare er et svensk merke utviklet av svenske hudpleiere og hudpleiekjemikere. Dette er også produkter med gode og veldokumenterte ingredienser og velformulerte produkter til en forholdvis rimelig penge. Elementrè Dermo Cosmetics er et sveitsisk og ganske nytt (2021) hudpleiemerke med klinikkvalitet, og med fokus på veldokumenterte ingredienser og effektivt sammensatte formuleringer. Merket er vegansk, men noen av produktene inneholder parfyme. Jeg har selv erfaring med både Cosrx, Skincity Skincare og Elementrè, og kan absolutt anbefale produktene deres. Mange apotekmerker har gode produkter, men inneholder ikke alltid former for og konsentrasjoner av virkestoffer som gir særlig effekt. F.eks. inneholder Dr. Greve Pharma Pro-Retinol Anti Age Nattkrem et retinoid kalt retinyl palmitate, en veldig populær ingrediens, men dessverre ikke av den mest effektive sorten. Retinyl palmitate absorberes veldig sakte av huden og kan, fordi den absorberer tregt, bli eksponert for UV-lys og føre til dannelse av frie radikaler, som kan skade cellene våre. Erfaringsvis er det også slik at en del apotekprodukter som inneholder effektive ("rene") former av aktive virkestoffer i effektive konsentrasjoner, er blitt ganske dyre. La-Roche Posay Retinol B3-serum koster f.eks. over 500,- kr., og du kan finne andre serum med tilsvarende konsentrasjon (0,3%) til en rimeligere penge. Men til syvende og sist handler det også om preferanser Når det gjelder merker som Nivea og L'Oreal, så inneholder de for lite aktive ingredienser til å ha noen effekt. Nivea Hyaluron Cellular Filler dagkrem ser ut til å være en fin fuktighetskrem, men den er heller ikke noe mer enn det. Den inneholder ingen ingredienser som har varig effekt på hudstruktur eller rynker. Hyaluronsyre fungerer ved å trekke fukt fra omgivelsene inn i huden, slik at denne fuktes og "plumpes opp", som en svamp som fylles med vann. Dette glatter ut huden midlertidig, men har ingen varig effekt. L'Oreal Revitalift inneholder i likhet med Dr. Greve sin Pro-Retinolserie, retinylpalmitate, og i en så lav konsentrasjon at den neppe har noen effekt i det hele tatt. Men også en god fuktighetskrem for tørr hud, om det bare er det man ønsker. Om du derimot ønsker å motvirke hudaldring og styrke huden, så må du velge produkter med ingredienser som gjør nettopp dette, slik som bl.a. antioksidanter, probiotika, peptider og retinoider. Takk igjen for gode svar og forklaring 🤗 Sett meg ut CORSX for å teste ut først, begynner med et serum, The 6 peptide Skin Booster, det er et bra et er det ikke? Orker ikke tanken på snegleslim - så holder meg unna den varianten med det første😅 Videre skal jeg sjekke ut kremene til The Transparent Lab og Elementere. Har lagt litt elsk på rensen til Ole Henriksen ja🙈 Men finner jeg noe billigere og like bra så bytter jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. september 2024 #9 Del Skrevet 27. september 2024 Lady Bob skrev (11 timer siden): Takk igjen for gode svar og forklaring 🤗 Sett meg ut CORSX for å teste ut først, begynner med et serum, The 6 peptide Skin Booster, det er et bra et er det ikke? Orker ikke tanken på snegleslim - så holder meg unna den varianten med det første😅 Videre skal jeg sjekke ut kremene til The Transparent Lab og Elementere. Har lagt litt elsk på rensen til Ole Henriksen ja🙈 Men finner jeg noe billigere og like bra så bytter jeg! Peptidserumet til COSRX er et bra serum med gode ingredienser. Har ikke erfaring selv med akkurat det produktet, men opplever at andre peptidprodukter gjør at huden blir mykere, smidigere og mer spenstig Jeg vet at mange er begeistret for produkter med snegleslim, men det funker ikke for alle, og det er ikke noe man "må" ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå