Fant80 Skrevet 26. september #161 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en kommunal stilling hvor lønnen er jævlig urettferdig og vilkårlig, så min løsning er at jeg gjør minst mulig. Har alt under kontroll, og jobber kanskje to timer om dagen. Resten bruker jeg på mitt kontor hvor jeg gjør absolutt ingenting. Anonymkode: 20a0e...f8f Du høres bare ut som den jevne kommunale ansatte etter min mening og erfaring. Intet nytt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #162 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har en kommunal stilling hvor lønnen er jævlig urettferdig og vilkårlig, så min løsning er at jeg gjør minst mulig. Har alt under kontroll, og jobber kanskje to timer om dagen. Resten bruker jeg på mitt kontor hvor jeg gjør absolutt ingenting. Anonymkode: 20a0e...f8f Jeg jobber ikke i kommunen men en annen type dårlig betalt kontorjobb. Skal jeg klare lange arbeidsdager som ts. beskriver så må en tenke mer på seg selv. Jobbe litt saktere og ta pauser for å unngå å bli utslitt. Anonymkode: 0539c...21d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #163 Del Skrevet 26. september Livet er ikke rettferdig. Selv hadde jeg drømmejobben når jeg ble syk. Perioder med hodepine og kvalme på jobb viste seg å være hjernesvulst. Jobbet allikevel til det ikke gikk lengre, kort tid etterpå ble jeg døv. Allikevel omskolerte jeg meg, nektet å gi opp. Nå er jeg uføretrygdet og må leve med å være syk hver bidige dag, ha 34% redusert inntekt og bli stigmatisert av samfunnet. Vær glad for at man er frisk og kan jobbe, har man ikke helse har man ingenting. Og vær så snill og slutt å tro at man kan bli uføretrygdet pga. latskap. Selv jeg som lett kunne bevise min sykdom gjennom MR bilder og haugevis av dokumentasjon måtte igjennom det samme systemet som alle andre. 8 år tok prosessen. Det tar i snitt 7 år med sykemeldinger, AAP, behandling, arbeidsutprøving+++ før man kan søke uføretrygd, man skal være en ekstremt god skuespiller for å klare å lure et slikt system. Anonymkode: b20c4...602 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #164 Del Skrevet 26. september Det er mange som har en jobb vi gleder oss til. Anonymkode: 6f91f...6ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 26. september #165 Del Skrevet 26. september Fant80 skrev (33 minutter siden): Med andre ord: Det kommer ikke til å bli noe bedre. For at det skal skje,må en katastrofe til i den vestlige verden,sån at menneskelige verdier blir viktige igjen. Ja hvis det er holdningen blant flertallet så vil det ikke endre seg, helt riktig. men da får man skylde på folket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #166 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 13.03): Jeg ser det ikke slik. Anonymkode: cc2c5...f34 Alle har ansvar for seg selv og sitt eget liv. Anonymkode: 23587...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #167 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er mange som har en jobb vi gleder oss til. Anonymkode: 6f91f...6ff Der er vi heldige som har det. Samtidig skjønner jeg ikke folk som ikke finner ut hva dem faktisk liker å jobbe med. Anonymkode: 119d2...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #168 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Alle har ansvar for seg selv og sitt eget liv. Anonymkode: 23587...c53 Egentlig ikke, det er din mot som tok valget om å produsere og føde deg. Så kan ikke legge alt ansvar på avkom. Altså: man velger ikke livet selv. For min del ville jeg gjerne stått over livsløpet. Det er totalt borkastet, dø skal man jo uansett. Så hva er poenget med å slite seg gjennom livet der alt er styrt av pengene. Anonymkode: 18af2...4fc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #169 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Egentlig ikke, det er din mot som tok valget om å produsere og føde deg. Så kan ikke legge alt ansvar på avkom. Altså: man velger ikke livet selv. For min del ville jeg gjerne stått over livsløpet. Det er totalt borkastet, dø skal man jo uansett. Så hva er poenget med å slite seg gjennom livet der alt er styrt av pengene. Anonymkode: 18af2...4fc mot=mor 😊 Anonymkode: 18af2...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #170 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle har ansvar for seg selv og sitt eget liv. Anonymkode: 23587...c53 Nettopp. Og en gjør det en kan for å komme dit en vil. Anonymkode: cc2c5...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #171 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Livet er ikke rettferdig. Selv hadde jeg drømmejobben når jeg ble syk. Perioder med hodepine og kvalme på jobb viste seg å være hjernesvulst. Jobbet allikevel til det ikke gikk lengre, kort tid etterpå ble jeg døv. Allikevel omskolerte jeg meg, nektet å gi opp. Nå er jeg uføretrygdet og må leve med å være syk hver bidige dag, ha 34% redusert inntekt og bli stigmatisert av samfunnet. Vær glad for at man er frisk og kan jobbe, har man ikke helse har man ingenting. Og vær så snill og slutt å tro at man kan bli uføretrygdet pga. latskap. Selv jeg som lett kunne bevise min sykdom gjennom MR bilder og haugevis av dokumentasjon måtte igjennom det samme systemet som alle andre. 8 år tok prosessen. Det tar i snitt 7 år med sykemeldinger, AAP, behandling, arbeidsutprøving+++ før man kan søke uføretrygd, man skal være en ekstremt god skuespiller for å klare å lure et slikt system. Anonymkode: b20c4...602 Jeg regner med disse som snylter da rett og slett er gode skuespillere. Anonymkode: cc2c5...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #172 Del Skrevet 26. september Mammamia2014 skrev (På 24.9.2024 den 18.56): Hva slags samfunn er vi da skapt for? Gjøre hva vi vil 24/7? At vi må jobbe for å tjene penger er da det som er det normale! Vi må jo ha hus, mat, klær, penger til å reise, penger til å leve! Og vi har jo 16 timer fri hver eneste dag! Hva mener di egentlig?? Tror dere virkelig kapitalisme er den eneste bærekraftige samfunnsstrukturen? Snakk om å være hjernevasket. Jaja, kos dere i hamsterhjulet, jeg er i hvert fall ikke skapt for å slite meg gjennom livet. Jeg har tenkt å nyte hvert sekund som om det var det siste. Anonymkode: 553d8...f55 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #173 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tror dere virkelig kapitalisme er den eneste bærekraftige samfunnsstrukturen? Snakk om å være hjernevasket. Jaja, kos dere i hamsterhjulet, jeg er i hvert fall ikke skapt for å slite meg gjennom livet. Jeg har tenkt å nyte hvert sekund som om det var det siste. Anonymkode: 553d8...f55 Ikke meg du spør men - Tror og tror, kan du peke på eksempler på noe annet som har fungert bedre i historien, over tid? Mennesket har en grunnleggende trang til å stadig forbedre sin velstand, det er jo derfor vi er her vi er. Anonymkode: c1e88...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #174 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ikke meg du spør men - Tror og tror, kan du peke på eksempler på noe annet som har fungert bedre i historien, over tid? Mennesket har en grunnleggende trang til å stadig forbedre sin velstand, det er jo derfor vi er her vi er. Anonymkode: c1e88...e63 Alt kan bli for ekstremt. Nå eier de rikeste 1% oligarkene i verden mer enn 50% av alle verdier, og verre skal det bil. Med hjelp av bla Erna og Støre. Anonymkode: bf0ad...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #175 Del Skrevet 26. september Hva hindrer deg i å endre på livet ditt, om du mistrives så fælt? Bytt jobb/ny utdannelse. Flytt til et roligere sted uten kø og rushtrafikk. Kjøp deg et nedlagt småbruk, dyrk grønnsaker og lev minimalistisk. Let etter muligheter i stedet for å grave deg ned i misnøye. Det er bare du selv som kan gjøre livet ditt bedre Anonymkode: 5636c...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #176 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg regner med disse som snylter da rett og slett er gode skuespillere. Anonymkode: cc2c5...f34 Lykke til du. Det jeg observerte fra tidligere eks svigerfamilie, var at personen som virket å være en som gikk inn for trygd virkelig slet sterkt med psyken. Så personen hadde neppe greid å fungere i arbeidslivet. Og ironisk nok fikk personen det verre når dagene måtte legges opp selv. Tror neppe personen er lykkelig. Anonymkode: 71f53...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #177 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nettopp. Og en gjør det en kan for å komme dit en vil. Anonymkode: cc2c5...f34 Kan du slutte å gjøre tråden til en av disse drittådene, der folk som virkelig er uføre får hets? Vi skjønner du virkelig sliter, men få nå hjelp istedet. Anonymkode: 71f53...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #178 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke meg du spør men - Tror og tror, kan du peke på eksempler på noe annet som har fungert bedre i historien, over tid? Mennesket har en grunnleggende trang til å stadig forbedre sin velstand, det er jo derfor vi er her vi er. Anonymkode: c1e88...e63 Hvorfor må det være historisk? Hva med å prøve og tenke nytt? Anonymkode: 553d8...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #179 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 12.47): Slutt med den bortskjemte sytingen og gjør noe selv for å få det bedre. Ta utdannelse, kjøp bil, flytt nærmere jobben, skift karriere, få deg offshore/skiftarbeid... Anonymkode: 638de...c8e Og det tror du ikke vi prøver? Jeg har de siste årene tatt lederutdanning, med A i snitt. Søkt tjuefire jobber. Ikke napp noe sted, så må jo bli der jeg er. Flytte nærmere jobben har jeg ikke råd til, siden alt i sentrum koster flesk. For å få råd til disse sentrumshusene, må jeg ha høyere inntekt - altså annen jobb. Karriereutvikling i jobben jeg har nå, er ikke-eksisterende. Mer utdannelse vil heller ikke hjelpe - jeg har allerede en master, en bachelor og ett årsstudium. Offshore/skiftarbeid med tre barn ... Næh. Anonymkode: 1f97d...fb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #180 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 11.34): Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å holde ut i arbeidslivet helt til jeg blir pensjonist. Stå opp 6 om morningen, rushe hver eneste morgen i kollektiv, forsinket buss, tog, stressa mennesker overalt. Rekke jobb til 8. Jobbe i 8 timer. Dra hjem, være utslitt. Repeat. Hvordan i helvete har menneskeheten akseptert dette? Anonymkode: 2dcc5...796 Du har valgt feil jobb/yrke. Jeg er snart pensjonist, og har mange tiår bak meg i jobblivet. Med ekstremt få unntak gledet jeg meg til å dra på jobb hver eneste dag. Interessante oppgaver, variasjon, overraskelser, gode kollegaer. Anonymkode: a0070...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå