AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #181 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lykke til du. Det jeg observerte fra tidligere eks svigerfamilie, var at personen som virket å være en som gikk inn for trygd virkelig slet sterkt med psyken. Så personen hadde neppe greid å fungere i arbeidslivet. Og ironisk nok fikk personen det verre når dagene måtte legges opp selv. Tror neppe personen er lykkelig. Anonymkode: 71f53...9a2 Dette ene eksemplet ditt forandrer ikke at det snyltes. Og de som driver med det har nok en plan på det. Logisk nok. Anonymkode: cc2c5...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #182 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du slutte å gjøre tråden til en av disse drittådene, der folk som virkelig er uføre får hets? Vi skjønner du virkelig sliter, men få nå hjelp istedet. Anonymkode: 71f53...9a2 Diagnostisering av andre er bare lavmål. Til opplysning sliter jeg ikke med noe, men er svært fornøyd i hverdagen. Anonymkode: cc2c5...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 26. september 2024 #183 Del Skrevet 26. september 2024 (endret) LøkkaLine skrev (På 24.9.2024 den 20.41): Til alle som er så misfornøyde her; Hvorfor i all verden bytter dere ikke jobb? Verste jeg vet er de som klager uten å gjøre noe reelt med det. Du styrer ditt eget liv. Slutt med all ansvarsfraskrivelsen over på reisevei, sure kolleger eller arbeidstider. Ditt liv. Dine valg. Ta grep. Du klager her på de du mener klager. Å klage på det som irriterer deg, er altså din måte "å gjøre noe reelt med det". Men jeg forventer ikke at du ser ironien. Endret 26. september 2024 av klarinetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #184 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 12.19): Det er bare de som velger bort utdannelse som lever sånn. Anonymkode: 553d8...f55 Hundreds present usant. Jeg har studiekompetanse og to fagbrev, men like fader ble jeg utbrent og ødelagt av hamsterhjulet. Holdt på med videre utdanning da et fall satte punktum. Er nå ufør, men det er bare rester igjen av meg. Anonymkode: db0f0...f6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #185 Del Skrevet 26. september 2024 Jeg klarer ikke det. Jobber deltid, mye hjemmekontor. Anonymkode: cb86e...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #186 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 11.34): Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å holde ut i arbeidslivet helt til jeg blir pensjonist. Stå opp 6 om morningen, rushe hver eneste morgen i kollektiv, forsinket buss, tog, stressa mennesker overalt. Rekke jobb til 8. Jobbe i 8 timer. Dra hjem, være utslitt. Repeat. Hvordan i helvete har menneskeheten akseptert dette? Anonymkode: 2dcc5...796 Hvorfor må du stå opp to timer før du skal være på jobben? Finn en jobb med kortere reisevei, dit du kan sykle eller gå, bytt jobb til nørmere hjemme. Hvorfor har du fast arbeidstid? Bytt til en jobb med fleksitid, vakter eller hva som passer deg. Jobb deltid. Hvorfor er du utslitt? Finn deg et område i livet der du kan bidra på en måte som utfordrer, utvikler og belønner akkurat deg. Finn en jobb du liker. Ingen nekter deg heller å gå tilbake til naturalhusholdningen, der du jakter, fisker, dyrker din egen mat, lager din egne klær. Det er helt lov! Så kan du selge litt lynghonning fra bikubene dine og gensere du har strikket etter å ha fora opp sau, klippet den, kardet, vasket, farget og spunnet ulla til garn… Tipper kanskje du ville finne ut at 8-4-jobben var mindre slitsom Anonymkode: a9bd5...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #187 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor må det være historisk? Hva med å prøve og tenke nytt? Anonymkode: 553d8...f55 Å tenke nytt er du absolutt velkommen til. Hvis du ikke vil ha en fast jobb, er det ingen som hindrer deg i å flytte et sted med veldig billig boliger og mye plass, så du kan dyrke mye av maten din selv. Slik må det vel være mulig å leve veldig billig? Og så kan du få en liten inntekt av noe (selge (brukte) ting, ta noen små vikariater)? Noe sånt ville i alle fall jeg gjort hvis jeg ikke ønsket å jobbe noe særlig. Og på små steder er du veldig velkommen, de trenger flere innbyggere. Anonymkode: 1666e...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #188 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor må det være historisk? Hva med å prøve og tenke nytt? Anonymkode: 553d8...f55 Så kom med dette nye som skal være bedre enn det vi har i dag. Hva er ditt forslag? Anonymkode: 638de...c8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 26. september 2024 #189 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror dere virkelig kapitalisme er den eneste bærekraftige samfunnsstrukturen? Snakk om å være hjernevasket. Jaja, kos dere i hamsterhjulet, jeg er i hvert fall ikke skapt for å slite meg gjennom livet. Jeg har tenkt å nyte hvert sekund som om det var det siste. Anonymkode: 553d8...f55 Høres bra ut, hva ble løsningen for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #190 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å tenke nytt er du absolutt velkommen til. Hvis du ikke vil ha en fast jobb, er det ingen som hindrer deg i å flytte et sted med veldig billig boliger og mye plass, så du kan dyrke mye av maten din selv. Slik må det vel være mulig å leve veldig billig? Og så kan du få en liten inntekt av noe (selge (brukte) ting, ta noen små vikariater)? Noe sånt ville i alle fall jeg gjort hvis jeg ikke ønsket å jobbe noe særlig. Og på små steder er du veldig velkommen, de trenger flere innbyggere. Anonymkode: 1666e...8c3 Jeg eier bolig i en av Norges største byer, men takk for tipset du. Anonymkode: 553d8...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #191 Del Skrevet 26. september 2024 Hvordan klarer folk å overleve som uføretrygdet? Anonymkode: e1194...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #192 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kunne ikke vært mer enig!! Ønsker meg 6-tlmers dager eller 4 dagers uke for alle🙏🏼 Anonymkode: a2de1...b40 To problemer med det: 1) Ikke nok arbeidskraft i Norge til det 2) Alle må gå tilsvarende ned i lønn (og levestandard) Anonymkode: 46feb...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #193 Del Skrevet 26. september 2024 1. Jeg elsker det jeg holder på med. Det er noe jeg utdannet meg til fra vgs,mot det målet. 2. Kjærlighet er ikke nok. Jeg blir lei av enkelte situasjoner og mennesker. 3. Tok en annen vri på det jeg elsket å gjøre så nå er det straks en phd i spania. Anonymkode: 6e432...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #194 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): To problemer med det: 1) Ikke nok arbeidskraft i Norge til det 2) Alle må gå tilsvarende ned i lønn (og levestandard) Anonymkode: 46feb...df7 To svar på det: 1. Kutt alle BS-jobbene 2. Og problemet er ... ? Anonymkode: ef637...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #195 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg regner med disse som snylter da rett og slett er gode skuespillere. Anonymkode: cc2c5...f34 Men gode skuespillere som frivillig velger seg ett liv i fattigdom? Hvorfor tror så mange at uføretrygd er ett gode? De som er uføre vil jo jobbe Anonymkode: e2366...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 26. september 2024 #196 Del Skrevet 26. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 11.34): Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å holde ut i arbeidslivet helt til jeg blir pensjonist. Stå opp 6 om morningen, rushe hver eneste morgen i kollektiv, forsinket buss, tog, stressa mennesker overalt. Rekke jobb til 8. Jobbe i 8 timer. Dra hjem, være utslitt. Repeat. Hvordan i helvete har menneskeheten akseptert dette? Anonymkode: 2dcc5...796 Enkelt forklart: 49700 utbetalt pr mnd. Bonus til jul og sommer. Unik drømmebil i boks som få andre her til lands har. Økonomisk frihet. Og med det så sier jeg.. Jeg SKJØNNER ikke folk som sitter hjemme hver dag uten grunn. Syter, klager og bære seg for alt mulig. Edit: Jævla troll. Ja, jeg beit på. Endret 26. september 2024 av Donald Duck Rødt flagg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #197 Del Skrevet 26. september 2024 Donald Duck skrev (19 minutter siden): Enkelt forklart: 49700 utbetalt pr mnd. Bonus til jul og sommer. Unik drømmebil i boks som få andre her til lands har. Økonomisk frihet. Og med det så sier jeg.. Jeg SKJØNNER ikke folk som sitter hjemme hver dag uten grunn. Syter, klager og bære seg for alt mulig. Edit: Jævla troll. Ja, jeg beit på. Kan jeg få spørre hva du jobber med/innen? Jeg ønsker gjerne å omskolere meg etterhvert, nettopp for å finne et yrke som gir meg mer glede og driv (og selvfølgelig bedre lønn og arbeidsvilkår). Men per nå er jeg ikke helt sikker på hvilken retning jeg skal gå. Anonymkode: 9c575...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 26. september 2024 #198 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jeg få spørre hva du jobber med/innen? Jeg ønsker gjerne å omskolere meg etterhvert, nettopp for å finne et yrke som gir meg mer glede og driv (og selvfølgelig bedre lønn og arbeidsvilkår). Men per nå er jeg ikke helt sikker på hvilken retning jeg skal gå. Anonymkode: 9c575...dfe Gravemaskin sjåfør. 2 uker på og 2 uker av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #199 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 19.52): Jeg gikk frivillig ned i en seksti prosent-stilling og jobbet kun tre dager i uka. Har høy utdanning og godt betalt jobb, så da gikk det rundt. Ble etter hvert delvis ufør på grunn av en skade, men har aldri opplevd å bli sett ned på av den grunn. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange sier at uføre blir sett ned på, det stemmer overhodet ikke for min del. Anonymkode: 31754...573 Det er fordi du har høy utdanning. DelvisPresley skrev (På 24.9.2024 den 21.38): Sliter med det selv. Har ingen å leve for annet enn meg selv, og hele grunnen for at jeg har tviholdt på jobb er om det skulle forandre seg. Noe det selvsagt aldri gjør. Det føles meningsløst å bidra i et samfunn hvor man ikke får noen av godene ved livet. Et av godene er å bidra til samfunnet ved å jobbe. Det er kun du som kan gjøre livet ditt bedre. Bytt jobb hvis det føles så meningsløst? Ta (ny) utdanning, flytt et annet sted, gjør ting som gjør deg glad. Anonymkode: 54cad...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #200 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan klarer folk å overleve som uføretrygdet? Anonymkode: e1194...a48 Ved å jobbe på siden av. Få deg en grei deltidsjobb med skift som er lagt til kveld og helger. Anonymkode: 5f004...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå