AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #1 Del Skrevet 24. september 2024 Magen min føles forstoppa ut, men samtidig så klarer jeg å gå på do. Men det kommer nesten ingenting ut, det kjennes utrolig tørt ut i magen. Jeg har ikke trent på 2 uker, har stresset skikkelig mye de 2 ukene. Har spist sunt og drukket nok vann, men virker ikke som at det hjelper? Spiser mye fiber og frukt, og 1L vann daglig. Før så funket kaffe ekstremt bra på å få fart i fordøyelsen, men nå føles det ut som at jeg blir mer forstoppa av kaffe. Hvorfor det? Hva anbefaler dere for å få en normal mage igjen? Anonymkode: fdfae...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #2 Del Skrevet 24. september 2024 1 liter vann er lite. gå for 3. Anonymkode: f55f3...6c2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #3 Del Skrevet 24. september 2024 Jeg lærte av en pakistansk dame for mange år siden at en neve mandler er veldig effektivt. I tillegg, fortsett som da har holdt på, drikk vann, gå en rolig tur. Dessuten er plommene i sesong. Anonymkode: e61ee...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #4 Del Skrevet 24. september 2024 1 liter vann om dagen er for lite. Anonymkode: 478d9...d57 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #5 Del Skrevet 24. september 2024 Som andre skriver, du drikker for lite vann. 2 til 2,5 l vann daglig, er anbefalt for voksne. Anonymkode: 2b286...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #6 Del Skrevet 24. september 2024 Hvis det kjennes tørt ut i magen så kan det være nettopp det som er problemet, at du har en væskeubalanse. Dette er både pga for lite vann, men også tegn på for lite elektrolytter. Jeg hadde samme problemet, ble mye bedre med å drikke elektrolytter fra helsekosten. Ha fokus på å spise mat rikt på kalium i tillegg, og du kan også ta tilskudd av magnesium hvis du ikke vil ta elektrolytter. Siden jeg svetter mye regelmessig (trening, badstu), så trenger jeg påfyll av salt også, og derfor fungerer elektrolytt-blanding best for meg. Anonymkode: bff40...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. september 2024 #7 Del Skrevet 24. september 2024 Du kan prøve magnesium som andre over skriver, eller du kan rett og slett kjøpe deg en pose svisker og spise den. Svisker kan ha god effekt på avføringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #8 Del Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Magen min føles forstoppa ut, men samtidig så klarer jeg å gå på do. Men det kommer nesten ingenting ut, det kjennes utrolig tørt ut i magen. Jeg har ikke trent på 2 uker, har stresset skikkelig mye de 2 ukene. Har spist sunt og drukket nok vann, men virker ikke som at det hjelper? Spiser mye fiber og frukt, og 1L vann daglig. Før så funket kaffe ekstremt bra på å få fart i fordøyelsen, men nå føles det ut som at jeg blir mer forstoppa av kaffe. Hvorfor det? Hva anbefaler dere for å få en normal mage igjen? Anonymkode: fdfae...5ef Når det er ubalanse i det autonome nervesystemet, og du har et høyere stressnivå i kroppen enn vanlig, fungerer ikke fordøyelsen optimalt, og forstoppelse (eller diaré) er vanlig i slike sammenhenger. Du trenger ofte litt mer væsketilførsel ved stress også. Drikk en halvliter ekstra med vann om dagen, sov nok, og stress ned, så vil dette forhåpentligvis rette seg selv om noen dager Anonymkode: ef9cd...e9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #9 Del Skrevet 25. september 2024 Jeg opplever et litt fett kan sette fart. Slanket meg en periode og spiste frukt, grønt, rent kjøtt / mager fisk, korn, naturell yoghurt. Drakk godt. Merket magen var tregere, men hvis jeg skeiet ut en dag med feks burger fra maccen, pizza, middager med feks fet saus med fløte osv, så satt det fart på sakene! Fiber binder væske, så hvis du spiser mye fiber så er det nok lurt å drikke enda mer enn du gjør. Kanskje et glass biola om dagen kan hjelpe? Å gå tur kan også fungere. Setter ting i gang. Anonymkode: 02658...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #10 Del Skrevet 25. september 2024 Bare ta Movicol for å få ut innholdet i tarmen. Så må du drikke mer og røre mer på deg. Anonymkode: 09a6d...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 28. september 2024 #11 Del Skrevet 28. september 2024 Ryddet for avsporing. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå