Gå til innhold

Kjæresten får enda julekalender av sin mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spør her fordi jeg aner ikke hvem andre jeg skal gå til. Jeg har nettopp flyttet inn med kjæresten min, som har et ganske «tett» forhold med moren sin. Han er 21 år, har har aldri gått til legen uten hun, aldri tatt en klesvask eller oppvask før i livet sitt, den type ting. Hun pleier å kalle han for typen sin og har tidligere hvisket i øret mitt «husk at han er min» osv. Hun pleier å lage en julekalender til han hvert år, der han får blandt annet kosesokker, som jeg syns var litt rart når han var 20 år. Men tenkte det var fordi han bodde hjemme enda. Ifjor ville han at meg og han skulle lage kalender til hverandre og da gjorde vi det, men moren lagde også til han. Det var jo greit nok når vi ikke bodde sammen. Nå har vi endelig flyttet ut for oss selv. Jeg spurte han igår om kalender igjen i år og spøkte om at moren skal vel ikke lage kalender nå mer. Da sa han at hun allerede hadde spurt hva han ønsket seg i kalenderen. Jeg kjenner at jeg trenger ikke se på han åpne en gave hver fra hun hver eneste dag hele desember, han er en voksen mann. Vi bor i samme bydel som foreldrene hans, men tenker på hvor rart dette hadde vært om vi bodde et annet sted eller annen by. Han mener at han vil ha fra begge to. Jeg tenker at han trenger ikke to hjemmelagde kalendere der han åpner gaver fra begge to. Det føles bare rart å lage det til han når jeg vet en annen allerede skal lage en hjemmelaget kalender til han. Det føles litt som kopiering.. åpne en gave fra hver av oss hver dag? Det blir merkelig. Og jeg har ganske dårlig råd i år og har ikke penger til å bruke så mye som hun bruker.Har vært dårlig humør siden igår og egentlig ganske lei meg, fordi jeg hadde gledet meg til å lage kalender og nå føles det bare rart. Han kaller meg sjalu, noe jeg ikke er. Er det meg som tar feil her? 

 

ps:  Det er også mye mer til dette, som at han har moren på 1. plass på Snapchat, Kommer med store hjertekurver med mat og gaver til han siden vi flyttet (også før) ber han om å være hjemme med hun på dager som nyttårsaften og jeg må invitere meg selv, vi må blandt annet rydde hotellrommet for at han skal kunne sende en bra snap til moren av det, sønn og mamma tur til samme sted som meg og han dro til, nekter enda å spise vanlig brød fra butikken fordi «mamma sitt er det beste» så hun baker enda brød til han hver uke og leverer det på jobben hans, insisterer på at hun baker de beste bollene når jeg også har bakt til han, uendelig mange sånne ting som bare alt til sammen blir ganske rart. Hadde dette vært det eneste hadde det vært en annen sak

Anonymkode: 62e75...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva var det som gjorde at du tenkte det var en god ide å flytte sammen med en fyr som enda henger i skjørtekanten til mamma?

Dette kommer ikke til å endre seg kun fordi han får seg en samboer...

Anonymkode: 67314...fad

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet du har med at mor lager kalender til sønnen sin. Hvis dette er en tradisjon hadde jeg bare syntes det var kjempekoselig.

de andre tingene du nevner er noe annet.

Anonymkode: c8e4a...a26

  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alt det du skriver såner det julekalenderen du reagerer på? Syntes det er mye annet her som burde få varsellampene dine til p lyse.

Min svigermor kjøper julekalender til oss enda, vi er over 40..

Anonymkode: 53303...b0c

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke problemet du har med at mor lager kalender til sønnen sin. Hvis dette er en tradisjon hadde jeg bare syntes det var kjempekoselig.

de andre tingene du nevner er noe annet.

Anonymkode: c8e4a...a26

Fordi han vil at vi skal lage kalender til hverandre også, men jeg føler dette blir rart når han allerede skal få det. Derfor håpte jeg på at moren stoppet når vi har flyttet inn sammen. Jeg elsker å lage ting til han osv. Ikke så koselig når vi får barn eller gifter oss.. da er det mer spesielt syns jeg

Anonymkode: 62e75...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av alt det du skriver såner det julekalenderen du reagerer på? Syntes det er mye annet her som burde få varsellampene dine til p lyse.

Min svigermor kjøper julekalender til oss enda, vi er over 40..

Anonymkode: 53303...b0c

Kjøpekalender eller lager hun hjemmelaget kalender også? Det er mer alt til sammen som jeg syns er merkelig og nå er det jo faktisk noe som går litt utover meg. 

Anonymkode: 62e75...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flere som får julekalender fra forelder i mange år etter at de har flyttet ut.

Men her tenker jeg du har et helt annet problem. Moren til kjæresten din har åpenbart ikke kuttet navlestrengen. Summen av det du skriver, viser nærmest sykelig oppførsel. Du må i alle fall ikke finne på å få barn med han her 😳

Anonymkode: 70145...aeb

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan med god samvittighet si nei til å bytte julekalender i år. Du har dårlig råd og det er grunn nok. At han kaller deg sjalu er umodent og dårlig gjort, du er vel den eneste her som har en sunn reaksjon på hans og mors avhengighet av hverandre.

Om det er noen som virker sjalu er det moren hans. Jeg har selv hatt en samboer en gang i tiden som hadde en mor jeg reagerte på. Hun kom bl.a. og vasket alle klærne våre og hjemmet vårt, men var ikke nærheten så ille som din samboers mor. Jeg sa det rett ut at dette var veldig snålt og usunt. Man skal løsrive seg fra egne foreldre og hun nektet han å gjøre det. Jeg sa også at det var vanskelig å ha et forhold til noen som ikke var mer selvstendig. Han tok det faktisk til seg. Har du prøvd å snakke med han om kjernen i problemet?

Anonymkode: 2b291...5de

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt hva som går utover deg bortsett fra at han må være hjemme på nyttårsaften? At moren lager kalender, kommer med mat til dere og baker brød er vel noe som på en måte kommer deg til gode også? 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellah skrev (4 minutter siden):

Jeg ser ikke helt hva som går utover deg bortsett fra at han må være hjemme på nyttårsaften? At moren lager kalender, kommer med mat til dere og baker brød er vel noe som på en måte kommer deg til gode også? 

 

Endret av fridarandalness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fordi han vil at vi skal lage kalender til hverandre også, men jeg føler dette blir rart når han allerede skal få det. Derfor håpte jeg på at moren stoppet når vi har flyttet inn sammen. Jeg elsker å lage ting til han osv. Ikke så koselig når vi får barn eller gifter oss.. da er det mer spesielt syns jeg

Anonymkode: 62e75...554

Husk å ikke blande en mors kjærlighet til sønnen, og deres romantiske kjærlighet. Dere er veldig unge voksne, og hun kommer sikkert til å fortsette å lage julekalendere til han. Min mann på 30 får også kalender av svigermor. Jeg kjøper gave til julaften 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at det er merkelig at julekalenderen var en så stor sak 🤔 Jeg er over 60, og får julesokk med godterier hver jul fra min mamma, navlestrengen er både avklipt og råtnet bort 🙃 men julesokken er et symbol på kjærligheten mellom oss 🥰 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle han for typen sin er sykt. En 21-åring som nettopp har forlatt redet er fortsatt ungdom. Koselig av mor å bake og lage adventskalender. Det går fint å få 2 adventskalendere. Hvis du synes det er barnslig, så får du slutte med adventskalender da. Det er uansett noe stort tull. Kjøpe 24 ting som man ikke trenger? Bruk heller pengene på dyrere julegave. Eller bruk pengene på strømregningen

Anonymkode: 6b1ec...055

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La nå mannen få beholde julekalenderen fra mora.

Anonymkode: 43190...e6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn dere andre tradisjoner, som ikke krasjer med noe mor gjør. 

Andre ting som kan bli mye vanskeligere å leve med. Nyttårsaften for eksempel. Brød og kalender virker å være de minste problemene her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ung og dere har ikke barn enda, så her har du muligheten til å velge. Vil du være i et incestuøst trekantforhold med en fyr og moren hans? For hun kommer bare til å bli verre, dess mer seriøse dere blir, og han tror jo dette er normalt,  siden hun har groomet han siden han var liten.

Fortell han at dette er sykt og unormalt og at ingen kvinner vil dele mannen sin med svigermor og at her må han velge, enten bli kjæresten din eller fortsette å være hennes. Mest sannsynlig velger han henne, men du har livet foran deg og finne noe mere funksjonelt enn disse to. Det virker kanskje brutalt, men skal han ha noen mulighet til å komme seg ut av klørne hennes er det viktig at han forstår hvor koko dette er. Husk at det eneste han trenger deg til er sex, alt annet kan hun gjøre "bedre" i hans øyne. 

Anonymkode: f5d9b...d8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Spør her fordi jeg aner ikke hvem andre jeg skal gå til. Jeg har nettopp flyttet inn med kjæresten min, som har et ganske «tett» forhold med moren sin. Han er 21 år, har har aldri gått til legen uten hun, aldri tatt en klesvask eller oppvask før i livet sitt, den type ting. Hun pleier å kalle han for typen sin og har tidligere hvisket i øret mitt «husk at han er min» osv. Hun pleier å lage en julekalender til han hvert år, der han får blandt annet kosesokker, som jeg syns var litt rart når han var 20 år. Men tenkte det var fordi han bodde hjemme enda. Ifjor ville han at meg og han skulle lage kalender til hverandre og da gjorde vi det, men moren lagde også til han. Det var jo greit nok når vi ikke bodde sammen. Nå har vi endelig flyttet ut for oss selv. Jeg spurte han igår om kalender igjen i år og spøkte om at moren skal vel ikke lage kalender nå mer. Da sa han at hun allerede hadde spurt hva han ønsket seg i kalenderen. Jeg kjenner at jeg trenger ikke se på han åpne en gave hver fra hun hver eneste dag hele desember, han er en voksen mann. Vi bor i samme bydel som foreldrene hans, men tenker på hvor rart dette hadde vært om vi bodde et annet sted eller annen by. Han mener at han vil ha fra begge to. Jeg tenker at han trenger ikke to hjemmelagde kalendere der han åpner gaver fra begge to. Det føles bare rart å lage det til han når jeg vet en annen allerede skal lage en hjemmelaget kalender til han. Det føles litt som kopiering.. åpne en gave fra hver av oss hver dag? Det blir merkelig. Og jeg har ganske dårlig råd i år og har ikke penger til å bruke så mye som hun bruker.Har vært dårlig humør siden igår og egentlig ganske lei meg, fordi jeg hadde gledet meg til å lage kalender og nå føles det bare rart. Han kaller meg sjalu, noe jeg ikke er. Er det meg som tar feil her? 

 

ps:  Det er også mye mer til dette, som at han har moren på 1. plass på Snapchat, Kommer med store hjertekurver med mat og gaver til han siden vi flyttet (også før) ber han om å være hjemme med hun på dager som nyttårsaften og jeg må invitere meg selv, vi må blandt annet rydde hotellrommet for at han skal kunne sende en bra snap til moren av det, sønn og mamma tur til samme sted som meg og han dro til, nekter enda å spise vanlig brød fra butikken fordi «mamma sitt er det beste» så hun baker enda brød til han hver uke og leverer det på jobben hans, insisterer på at hun baker de beste bollene når jeg også har bakt til han, uendelig mange sånne ting som bare alt til sammen blir ganske rart. Hadde dette vært det eneste hadde det vært en annen sak

Anonymkode: 62e75...554

Det at hun kjøper kalender til han er egentlig det jeg reagerer på minst her. 

Reagerer mer på det jeg har forsterket i teksten. Høres ut som navlesnoren ikke er klippet. Jeg tror nok ikke det forholdet holder. Han må liksom skjønne det selv. 

Farmoren min var sånn med min far, det ødela veldig mye av forholdet mellom far og mor. 

Anonymkode: 6655f...6eb

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det at hun kjøper kalender til han er egentlig det jeg reagerer på minst her. 

Reagerer mer på det jeg har forsterket i teksten. Høres ut som navlesnoren ikke er klippet. Jeg tror nok ikke det forholdet holder. Han må liksom skjønne det selv. 

Farmoren min var sånn med min far, det ødela veldig mye av forholdet mellom far og mor. 

Anonymkode: 6655f...6eb

Må legge til at jeg synes at det hadde vært naturlig å invitert deg også. Selv om mange på deres alder forsatt reiser hjem til foreldrene sine. 

Om han har bodd hjemme til nå er det heller ikke så rart om hun han vasket klærne hans. Men det hun visket i øret ditt er bare så spesielt. 

Anonymkode: 6655f...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalenderen..helt greit..

mEN han han drar til lege med sin mor..han vasket ikke klær, oppvask etc

Regner med at han ikke lager mat, vet hva budsjett,avtaler og bruke en støvsuger... gratulerer...du har nå fått en baby på 21 år...nå er det din oppgave og passer på han

LØP

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skjønner ikke problemet du har med at mor lager kalender til sønnen sin. Hvis dette er en tradisjon hadde jeg bare syntes det var kjempekoselig.

de andre tingene du nevner er noe annet.

Anonymkode: c8e4a...a26

Ja, det er noe med hva man velger å henge seg opp i. 
Kalenderen og kosesokker er det minste problemet, og det er jo fint at de har et godt forhold. Det som gjør at alle mine alarmklokker ringer er at hun hvisket deg i øret at han er hennes?! Wtf? Det er virkelig helt psycho. 
Du må fortelle ham hvor usexy det er med mammadalter, ingen vil vel ligge med en så uselvstendig fyr?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...