AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #1 Skrevet 24. september 2024 ? Liker kjøtt og kylling. Ikke fisk. Anonymkode: 3ea31...806
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #2 Skrevet 24. september 2024 Ja, det er billigere, men det er sunnere og bedre næring å spise god kvalitets kjøtt og fisk. Anonymkode: 0df1c...89a 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #3 Skrevet 24. september 2024 Nei jeg synes ikke det. Du som sier det er rimeligere. Hva lager du av middager,? Er det billige middager du lager. ? Anonymkode: a39d7...f98
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #4 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei jeg synes ikke det. Du som sier det er rimeligere. Hva lager du av middager,? Er det billige middager du lager. ? Anonymkode: a39d7...f98 Jeg spiser ikke vegetarmat, jeg spiser kjøtt og fisk til middag hver dag. Anonymkode: 0df1c...89a 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #5 Skrevet 24. september 2024 Spørs helt, hvis man erstatter kjøttet med kjøtterstatningsprodukter så blir det dyrere. Erstatter man kjøttet med belgvekster (bønner, linser, kikerter) og tofu så blir det billigere. Anonymkode: 58ace...4ce 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #6 Skrevet 25. september 2024 Hvis man erstatter kjøttet med en boks linser/bønner til ca 12 kr , så trenger man mindre grønt også. Anonymkode: 8d308...a24
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #7 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvis man erstatter kjøttet med en boks linser/bønner til ca 12 kr , så trenger man mindre grønt også. Anonymkode: 8d308...a24 Hvor i all verden tar du den logikken fra...Er du klar over hvor lite godt opptakelig næring som er i 1 boks med bønner, og alt bønner i tillegg mangler av næringsstoffer? Anonymkode: 0df1c...89a 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #8 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): ? Liker kjøtt og kylling. Ikke fisk. Anonymkode: 3ea31...806 Nei, det er dyrere. Iallfall viss eg samanliknar handlelappen til meg som et kjøt og mi veganske søster. Anonymkode: 1c5d9...927
newman01 Skrevet 25. september 2024 #9 Skrevet 25. september 2024 Kommer litt an på hvordan man sammenligner. Om kjøttdietten består av svinekjøttdeig, kyllingkjøttdeig og frosne koteletter, billigste fiskepudding osv er det ikke spesielt dyrt å være kjøttspiser. Spiser man kun kjøtt fra frittgående kveg i Australia, masserte kobe-biffer og vaktel-filet er det antagelig veldig mye billigere å bli vegetarianer
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #10 Skrevet 25. september 2024 Det kommer da helt an på kostholdet. Jeg kan dra på butikken og handle inn til vegansk kantarellpai, avokadotaost med dans rugbrød, blomkålpizza med pesto og vegansk ost... Eller høstgryte med linser og rotgrønnssaker, eller tomatsuppe. Som kjøtteter; andebryst med tranebærsaus, indrefilet med rouquefort saus og perlepoteter Eller, pølsegryte med grønnsaker i sesong, pai med svinekam, eller hjemmelagde fiskepinner av sei. Anonymkode: 10933...5ee 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #11 Skrevet 25. september 2024 Nei, det kommer an på. Om det vegetariske kostholdet består av pasta, ris, bønner, linser, first price bakst, sukker, havregryn etc, er det billigere enn høykvalitets kjøtt-diett. Om det vegetariske kostholdet består av ordentlig brød bakt på emmer og spelt, varierte grønnsaker, bær, god frukt, egg fra lokale bønder, gode eksklusive oster, så kan man fint få mye billigere kjøtt-diett. Det er dyrere å dekke kaloribehovet med sellerirot til 83 kroner kiloen enn med kjøttdeig til 166 kroner kiloen. For ikke å snakke om hvor mye det koster å dekke næringsbehovet med salat… Anonymkode: efcbb...ef1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #12 Skrevet 25. september 2024 Nei det er ikke billigere! Man trenger så mye mer ingredienser og man må spise mer. Anonymkode: aeff2...1ee
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #13 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor i all verden tar du den logikken fra...Er du klar over hvor lite godt opptakelig næring som er i 1 boks med bønner, og alt bønner i tillegg mangler av næringsstoffer? Anonymkode: 0df1c...89a Masse proteiner og vitaminer og mineraler i bønner I pitabrød eller med ris og grønnsaker. Anonymkode: 8d308...a24
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #14 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Masse proteiner og vitaminer og mineraler i bønner I pitabrød eller med ris og grønnsaker. Anonymkode: 8d308...a24 Bønner får ikke b12, jod, d vitamin, kollagen, m.m selv om man kombinerer det med ris og grønnsaker. Bønner er også fulle av stoffer som svekker opptak av flere mineraler. Kokte bønner har under 10 gram protein per 100 gram (soyabønner har litt mer), under halvparten av f.eks stekt fisk. Protein er ikke protein. Anonymkode: 0df1c...89a 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #15 Skrevet 25. september 2024 Vi spiser mye vegetar, og for oss er de middagene mye billigere enn de med kjøtt/fisk. Bruker mye linser, byggryn, fullkornspasta ol og lager gryter og gratenger med masse grønnsaker. Bruker nesten aldri erstatningsprodukter Anonymkode: e9b52...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå