Gå til innhold

Soverommet er for varmt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Nå tyr jeg til dere på KG da jeg er så fortvilet over at soverommet konstant er for varmt på natt. Jeg elsker å ha det kaldt når jeg sover, men det får jeg aldri der hvor jeg bor nå..

Om leiligheten. Det står ikke noe varme på. Leiligheten ligger i 1. etasje i en storby, dog i et rolig område og ut mot en park. Likevel så føler jeg ikke at jeg kan ha vinduene på vidt gap, så de må vippes utover i øverkant.

Temperaturen på soverommet ligger mellom 21-22 grader på natt. Ser helst at den ligger mellom 15-18 grader. Jeg har en god vifte, men føler ikke det hjelper noe særlig da luften oppleves som tung og varm.

Har dere noen gode erfaringer med flyttbar aircondition på soverom? Ikke noe stress å ha et rør hengende ut fra soverom, jeg får heller finne ut av en løsning som gjør at vinduet ikke trenger å stå på vidt gap med en eller annen festeordning.

Søvnen blir skikkelig påvirket av dette, så håper det er noen gode råd å få der ute!

Anonymkode: a6ab2...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må også ha det kjølig, og sliter veldig på sommerhalvåret. Det er vanskelig å få ned temperaturen, og det hjelper ikke at boden innenfor soverommet har to varmtvannsberedere som produserer mye varme. Jeg foretrekker å ha åpent vindu, men akkurat den veggen er veldig værutsatt så dersom det regner har jeg det lukket. Det har hendt at jeg har sovet i stua om sommeren, siden vinduene der har veranda over seg, så de kan være helt åpne selv om det høljer ned.

Jeg har ikke testet flyttbar airconditioning, men er spent på å høre erfaringer mtp neste år.

Jeg har alltid en stor vifte stående å blåse mot senga. Jeg har også en luftrenser på nattbordet som jeg bruker når vinduet må være lukket. Den bidrar med litt luftsirkulasjon, og jeg innbiller meg at lufta kjennes litt mindre tung. Heldigvis er jeg blitt så vant til susingen fra både vifte og luftrenser at lyden ikke påvirker søvnen.

Anonymkode: 20855...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov med soveromsdøra åpen og et vindu på gløtt i en annen del av leiligheten, så du får gjennomtrekk.

Anonymkode: 401f8...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem (toppleilighet, blir grusomt varmt på sommeren). Flyttbar aircondition har endret livet mitt, kan anbefales på det sterkeste!!

Anonymkode: 2027a...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok absolutt forsøk en AC løsning, om det er tillat der du bor.

Selv er jeg heldig som bor i hus hvor vi har et soverom i kjelleren. Der blir det aldri så varmt at det er plagsomt. Jeg sover i kjelleren og resten av familien i 2 etg. Vi har varmepumpe/kjøling som brukes på de varmeste dagene. Den hjelper veldig.

Anonymkode: 1e924...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...