AnonymBruker Skrevet 26. september #41 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er da uansett uprofesjonelt av en lege å uttale seg slik ang en spesifikk pasient, når det er legen selv som har sykemeldt i tillegg. Anonymkode: c68f1...f39 Ja. Men det er jo ikke relevant. Saken er ansatt som truer arbeidsgiver og ansatt som lyver til legen grunnet avslag på feriesøknad. Anonymkode: ddfcf...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #42 Del Skrevet 26. september Kaster sykemelding? Er så heldig at jeg har stort sett bare vikarleger til den ordentlige fastlegen, dvs.unge og nyutdannede som mest sannsynlig skal imponere med å skrive ut minst mulig sykemeldinger. Husker siste trimester sist. Hadde tegn til svangerskapsforgiftning og i tillegg ansiktslammelse og kunne knapt spise mat eller drikke eller snakke. Og hodepine konstant og smerter relatert til lammelsen. Jeg fikk en dag sykemelding😅 Jordmoren måtte skrive epost til fastlegen for å kjefte henne opp hva hun drev på med, selv lederen min anbefalte meg sykemelding. Var bare 3 uker før permisjonen. Heldigvis var det min ordentlige fastlege som svarte og ga meg sykemelding tiden som var igjen. Slet både psykisk og fysisk når jeg ikke visste om jeg ville bli bra igjen av ansiktslammelsen. I tillegg til høyt blodtrykk, ødemer, protein i urin og det mer. Har også en kronisk diagnose som i perioder kan være ordentlig ille, men aldri fått kastet sykemeldinger etter meg. Er snakk om en 1 uke eller 2 med 100%. Synd om det er personer som er så flinke skuespillere at de lyver på seg sykemeldinger. Men da må det nesten være noe underliggende feil med arbeidsplassene og lederne der. Anonymkode: f90ca...069 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #43 Del Skrevet 26. september Jeg synes det er helt feil at en pasient kan komme inn til fastlegen med lettere psykiske plager eller utbrenthet, og gå ut av kontoret med en sykemelding på 100%. Har mer tro på det å utforme en handlingsplan sammen, eller få tettere oppfølging over en viss periode. Derfor mener jeg at det er helt riktig at fastleger blir strengere med å skrive ut sykemeldinger. Sykefraværet for lettere psykiske plager er altfor høyt i dag. Anonymkode: de16b...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #44 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg synes det er helt feil at en pasient kan komme inn til fastlegen med lettere psykiske plager eller utbrenthet, og gå ut av kontoret med en sykemelding på 100%. Har mer tro på det å utforme en handlingsplan sammen, eller få tettere oppfølging over en viss periode. Derfor mener jeg at det er helt riktig at fastleger blir strengere med å skrive ut sykemeldinger. Sykefraværet for lettere psykiske plager er altfor høyt i dag. Anonymkode: de16b...7bc Det tenker jeg også. I tillegg til leger som gir sykemelding for en forstuet arm. Ser mange her klage over karensdag. Men det er spesielt å mene at det er helt urimelig at de som er syke pga en forstuet arm skal få full lønn samtidig som de ikke ser hvor urimelig det er at arbeidsgiver skal måtte betale full lønn for noen som ikke kommer på jobb pga en forstuet arm som marginalt påvirker arbeidsevnen. Anonymkode: 074fa...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #45 Del Skrevet 27. september Sandie skrev (På 25.9.2024 den 21.24): En ting som er helt undervurdert i dagens samfunn generelt er verdien av HVILE. Det er rett og slett mange som ser på det som latskap, inkludert leger. Man skal helst gå på høygir alltid, og for all del ikke være 100 % sykmeldt, kun delvis. Alle som har vært skikkelig syke vet at muligheten til å hvile fullstendig ut kan være helt avgjørende, og det er ofte ikke mulig uten at man er sykmeldt 100 %. Er utrolig glad jeg har en fastlege som vet dette, og ikke har en innstilling som denne Danielsen Lie. Det er helt sant. Jeg har ikke en lege som sykmelder lett. Min oppfordrer heller til redusert stilling. Jeg var på vei til utbrenthet. Jobbet redusert en periode, tok ut permisjon, byttet jobb. Symptomene vedvarte. Jeg ble pushet til å jobbe langt mer enn jeg burde gjort. Tilslutt var alle funksjoner kollapset. Var på rehabilitering og der så legene det med egne øyne så etter det oppholdet ble jeg fullstendig fritatt fra alle krav. Men jeg måtte virkelig helt på bunn og starte derfra å bygge meg opp. Det er ikke lett for legene å vurdere en tilstand som ikke vises på prøver. Men når man til slutt ikke kan stå på bena uten å kaste opp eller besvime så er veien lang tilbake. Anonymkode: a8b1d...ffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå