kitekatt Skrevet 23. februar 2006 #1 Skrevet 23. februar 2006 Hvordan gjør dere det? Dvs. når putter dere inn pauser? Ok, jeg skjønte etterhvert at det var normalt å ha en papirmeny liggende, så nå har jeg laget en med bordplasseringsplan også. I tillegg tenkte jeg skrive litt om røykereglene, så det ikke skjer som i min venninnes bryllup, at halvparten gikk for å røyke mellom to retter selv om toastmaster hadde PRESISERT når pausen var. Greit at det står i heftet de får også Er det forresten noe mer dere synes jeg bør ha med enn røykeregler, bordplan og menyen vår? Skal bare ha strl A5 printet på begge sider (som kirkeprogrammet)
Floja Felíz Skrevet 23. februar 2006 #2 Skrevet 23. februar 2006 Oi, røykeregler hadde ikke jeg tenkt på å trykke opp! Tror jammen du har tenkt på alt jeg, kitekatt!
Gjest gjesta Skrevet 23. februar 2006 #3 Skrevet 23. februar 2006 Oi, det har jeg glemt! Og jeg røyker Skal du skrive "røykepause"? Kanskje jeg bare ber toastmaster si ifra hver gang d er pause..?
lil Skrevet 23. februar 2006 #4 Skrevet 23. februar 2006 Godt spørsmål, har ikke svar. Jeg følger med på hva som blir sagt. Tror forresten at jeg ville skrevet *røykepause* i planen, ja.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. februar 2006 #5 Skrevet 23. februar 2006 Skriv røykepause i planen sånn at folk kan se når det er selv. Tror ingen røykere kommer til å vise såpass med hensyn at de sitter pent og venter til noen sier det er greit å gå. Trist, egentlig, at noen bare MÅ ut midt i programmet fordi de skal ha en kreftpinne. Uhøflig er det også synes jeg.
Susan Sto Helit Skrevet 23. februar 2006 #6 Skrevet 23. februar 2006 Nå tror jeg heldigvis at de få av våre venner(Og familie?.. Er det egentlig noen røkere der?) som røyker har nok respekt for både oss og festen til å begrense sin røyking til luftepausene. Tror ikke vi kommer til å skrive disse på menyen, den blir nok bare en meny, med litt info om vinen i tilleg til oversikt over rettene. Mulig det blir toastmaster som bestemmer når det blir pauser.
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2006 #7 Skrevet 23. februar 2006 Trur ikkje vi har nokon røykarar blant gjestene våre eg, så vi kjem til å droppe innlagte pausar.. Eller eine tanta mi røyker, veit eg, men ho greier vel å passe på seg sjølv, kan hende..
Susan Sto Helit Skrevet 23. februar 2006 #8 Skrevet 23. februar 2006 Trur ikkje vi har nokon røykarar blant gjestene våre eg, så vi kjem til å droppe innlagte pausar.. ← Pauser bør dere jo ha uansett, så folk kan strekke på beina og få litt luft mellom noen av rettene. En bryllupsmiddag blir ofte veldig lang, og det er slitsom for mange å sitte stille så lenge.
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2006 #9 Skrevet 23. februar 2006 Vi hadde sikkert folk som røyket under vår bryllupsmiddag, men ikke søren om jeg legger inn tvangsrøykepause. Nei, må folk på død og liv ha røyk, får de jammen snike seg ut
Gjest Piper Skrevet 23. februar 2006 #10 Skrevet 23. februar 2006 Trur ikkje vi har nokon røykarar blant gjestene våre eg, så vi kjem til å droppe innlagte pausar.. Eller eine tanta mi røyker, veit eg, men ho greier vel å passe på seg sjølv, kan hende.. ← Røykepause blir det kalt, emn det er jo også en pause der alle kan få strekke på beina litt. Jeg vil tro det kan bli ulidelig "kjedelig", om en må sitte til bords i 3-4 timer i et strekk. Så selv om du er i mot røyking, bør du kanskje tenke på at det er litt greit å kunne få en pause selv uten røyk.
kitekatt Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #11 Skrevet 23. februar 2006 (endret) Det er vel ikke det at folk ikke tar hensyn, men tror det rett og slett oppstod en misforståelse om NÅR røykepausen (eller kall det pausen) var. Derfor tenkte jeg at det kanskje er greit å trykke det i menyen. Feks. mellom hovedrett og dessert, eller...etter.........'s tale eller noe slikt. Jeg kommer til å skrive et lite notat om det under bordplanen, men lurer på NÅR man skal ta denne pausen? Etter hovedretten? Glemte: Kanskje man skulle skrive noe om at toalettene er å finne i underetagen også? Siden vi er i 2 etg. eller blir det bare dumt? Endret 23. februar 2006 av kitekatt
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2006 #12 Skrevet 23. februar 2006 Pauser bør dere jo ha uansett, så folk kan strekke på beina og få litt luft mellom noen av rettene. En bryllupsmiddag blir ofte veldig lang, og det er slitsom for mange å sitte stille så lenge. ← Røykepause blir det kalt, emn det er jo også en pause der alle kan få strekke på beina litt. Jeg vil tro det kan bli ulidelig "kjedelig", om en må sitte til bords i 3-4 timer i et strekk. Så selv om du er i mot røyking, bør du kanskje tenke på at det er litt greit å kunne få en pause selv uten røyk. ← Vi skal ha koldtbord, så folk får strekke på beina når dei vil dei!
Kara W Skrevet 23. februar 2006 #13 Skrevet 23. februar 2006 Trur ikkje vi har nokon røykarar blant gjestene våre eg, så vi kjem til å droppe innlagte pausar.. Tror heller ikke vi kommer til å ha noen røykere i bryllupet, men pauser kan være fint å ha. Noen middager blir fryktelig lange, særlig med alle taler og slikt som gjerne hører med, og å sitte ved bordet i seks timer uten pauser kan bli for mye for alle. Hvis det drikkes vin til maten er det nok flere som setter pris på en tissepause også. Og små barn kan ihvertfall ikke forventes å sitte stille så lenge. Det er mange som skal tas hensyn til, ikke bare røykere. Jeg ville lagt in en liten pause mellom hovedretten og desserten, men jeg ville ikke kalt den røykepause! Er det en mindre og uformell middag trengs det nok ikke formelle pauser. Da kan man regne med at folk klarer å passe på seg selv, og vet når det passer og ikke passer å gå fra bordet.
Gjest gjesta Skrevet 23. februar 2006 #14 Skrevet 23. februar 2006 Syns det er helt ok at folk tar røykepauser, men helst etter planen da
Trampe Skrevet 23. februar 2006 #15 Skrevet 23. februar 2006 Må huske på røykepauser.... Ikke mange som røyker da, men det er godt å strekke på bena innimellom. Hvor mange legger du opp til, kitekatt?
Gjest Piper Skrevet 23. februar 2006 #16 Skrevet 23. februar 2006 Vi skal ha koldtbord, så folk får strekke på beina når dei vil dei! ← Vi hadde også koldtbord, og gjestene satte stor pris på pausene de fikk under middagen. Dere gjør jo som dere selv vil, men 3-4 timer uten en eneste pause kan fort bli kjedelig. Selv om det hender noe hele veien, er det faktisk ikke alltid like interessant for alle gjestene, og en pause vil da være et fint avbrekk. Så det med å strekke på beina, var ikke helt bokstavelig ment fra min side.
Augustbrud02 Skrevet 23. februar 2006 #18 Skrevet 23. februar 2006 Vi hadde sikkert folk som røyket under vår bryllupsmiddag, men ikke søren om jeg legger inn tvangsrøykepause. Nei, må folk på død og liv ha røyk, får de jammen snike seg ut ← Har opplevd middager uten røykepauser, og det har skjedd at bare halvparten at sittet igjen ved bordet under middagen. det er stusselig det. Da er det bedre ved pause hvor alle kan strekke litt på seg...
kitekatt Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #19 Skrevet 23. februar 2006 Må huske på røykepauser.... Ikke mange som røyker da, men det er godt å strekke på bena innimellom. Hvor mange legger du opp til, kitekatt? ← Tenker det holder med en pause. Røyker selv, men man får klare seg med EN røyk altså! hehe. Skal jo ha kaffegjester etterhvert og. "Røykepause er lagt til mellom hovedrett og dessert" eller "røykepause annonseres av toastmaster". Hva er best?
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2006 #20 Skrevet 23. februar 2006 Vi hadde også koldtbord, og gjestene satte stor pris på pausene de fikk under middagen. Dere gjør jo som dere selv vil, men 3-4 timer uten en eneste pause kan fort bli kjedelig. Selv om det hender noe hele veien, er det faktisk ikke alltid like interessant for alle gjestene, og en pause vil da være et fint avbrekk. Så det med å strekke på beina, var ikke helt bokstavelig ment fra min side. ← Hmm.. Har ikkje tenkt på dette vi.. Dette må diskuterast med mannen.. Men trur vi kjem til å klare oss fint utan pausar, i grunnen.. Dei som kjenner for å lufte vetet litt får heller gjere det når dei ynskjer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå