Gå til innhold

Sex har alltid vært viktig for meg, og nå "bryr jeg meg ikke lengre"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært svært seksuell av meg, hatt mye bra sex, hatt mye gøy, levd ut fantasier osv. 

Så var jeg gift en del år, mannen ble syk og ville plutselig ikke ha sex, så all form for berøring, kos, og omtanke/kjærlighet forsvant. 

Vi ble skilt og jeg fant DRØMMEMANNEN. Vi har snakket mye om dette, sex er VIKTIG for meg, jeg ønsker å være kjærester, ikke bare venner. 

Vi har vært sammen  5 år nå, og i starten hadde vi jo sex HELE tiden uten å bli lei. Så har vi fått to barn, og selv om vi ikke kan ha sex når som helst eller hvor som helst så har vi ofte sex etter barna har lagt seg.  

Men jeg har plutselig mistet lysten. Det er alright når vi først kommer i gang, men jeg har behovet så dekket at jeg har roet meg ned og trenger ikke jage etter sex slik jeg måtte før i et ulykkelig ekteskap.  Kanskje det bare er litt kjedelig fordi det alltid er så forutsigbart. De få gangene vi har hatt barnevakt har vi jo hatt sex her og der og vært ganske så mye bedre. 

Jeg er til info 42 år, ingen tegn til overgangsalder (så vidt jeg vet)  Men jeg er ikke kåt lengre. Så fra å være kåt omtrent HELE tiden til og ikke være det uten at man kommer i gang. Jeg vil jo ikke at mannen min skal tro jeg ikke har lyst så jeg tar like mye initiativ som før. 

Noen som kjenner seg igjen? Blir det bedre? 

Anonymkode: 9a98a...c41

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har småbarn skjønner jeg. Helt normalt! Det tar seg gjerne opp igjen, men kun under forutsetning at du ikke har sex du ikke ønsker så mange ganger at kroppen begynner å reagere negativt på det. Sex uten lyst er russiske rullet med sin kropp og seksualitet. Ingen vet hvor mange ganger man tåler før kroppen ikke tåler mer. Det er ingen fasit på det. Noen tåler nesten ingen ganger, noen tåler det en god stund. Hvor mange ganger tåler din kropp? 

Synes det er nesten litt rart at du forventer lik lyst gjennom livet, fødsler, småbarn. Trodde alle visste at det er normal å få en dupp da. Som ofte er midlertidig ja, men ikke om man  ødelegger sin seksualitet. Da blir det fort permanent. 

Dessuten, hvor bra synes du et forhold er om det er basert på løgn og lureri? Hvordan ville du reagert dersom du fikk vite at han bare hadde latet som om han har lyst på sex med deg og spilt skuespill? Hvor langt kan man dra den der "Jeg vil jo ikke at mannen min skal tro..."? Om det der er innafor, er dette også innafor?;

Jeg vil jo ikke at mannen min skal tro at jeg ikke kan lage mat, så jeg får en nabo til å lage middag og så later jeg som har laget den.  Eller: Jeg vil jo ikke at mannen min skal tro at jeg ikke er trofast, så jeg forteller ham ikke at jeg  er utro. 

Det du ikke vil han skal tro er sannheten, og løgn og bedrag er løgn og bedrag. Løgn og bedrag er ikke det beste å basere et samliv på. 

Om sex er viktig for deg bør du ivareta deg selv og ditt forhold. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 timer siden):

eg vil jo ikke at mannen min skal tro at jeg ikke kan lage mat, så jeg får en nabo til å lage middag og så later jeg som har laget den.  Eller: Jeg vil jo ikke at mannen min skal tro at jeg ikke er trofast, så jeg forteller ham ikke at jeg  er utro. 

Synes kanskje disse sammenligningene haltet litt. Det er jo hun som har sex med ham - ikke «naboen». Og å sammenligne det å ta initiativet til sex, når man i utgangspunktet ikke har lyst, med utroskap er i beste fall litt søkt. Jeg vet ikke hva som er rett for denne kvinnen, men å gi henne råd som i realiteten vil bety at hun skal slutte helt med sex, vet jeg ikke om er riktig. For det kan lett bli konsekvensen om en skal følge din logikk helt ut, Ja, jeg kjenner din historie, men det er jo ikke sikkert dine erfaringer kan overføres til alle kvinner på jordkloden, 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er blitt eldre og interessen daler av seg selv. Er helt normalt. Du kan være i pre menopause. Den starter ofte 10 år i forkant. Dalende nivåer av østrogen, progesteron og testosteron. Hvis dere har det fint og ingen klager så er det vel helt greit? 

Anonymkode: 72f3b...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er blitt eldre og interessen daler av seg selv. Er helt normalt. Du kan være i pre menopause. Den starter ofte 10 år i forkant. Dalende nivåer av østrogen, progesteron og testosteron. Hvis dere har det fint og ingen klager så er det vel helt greit? 

Anonymkode: 72f3b...b39

Eller ikke? Mange opplever også økt sexlyst når de kommer i 40-årene. Poenget er å ikke være bombastisk, å svare som om man sitter på fasiten. 

Endret av Topper og daler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være som du nevner, forutsigbarheten fjerner gnisten, og hverdagen har også tatt stor plass. 

Anonymkode: 01b8b...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent slik alle lange forhold med damer har vært. Veldig seksuelle av seg. Så barn. Så et par år uti, så er det helt tørke og dødt. 

Hatt tre lange forhold. 5-10år, kids i to kull. 7års krise er det noe som heter. 

Man blir lei, blir man singel våkner man opp igjen. Blir lei av samme sexen hele tiden. Det er mange faktorer. Mye hamsterhjul/tidspress/jobbpress og sex oppi det hele blir enda mer stress. Ting må klaffe mer og, stemning, turer og setting før hun får lyst. Jeg pleier å tenke at månen og sola også må stå riktig. 

Slikt då virker sex med en person utenfor forholdet lettere til slutt. Der er det jo tilbud, de avviser man, og hjemme er det tørt.

Man avviser ute, og blir avvist og avvist hjemme. Er det rart forhold tar slutt etter 5-7år (med kids).  Vi bor i stor by, valgmulighetene er litt større enn på bygda. Klart det er forholdet som er limet, og det er heldigvis sterkt, for uten det så hadde man gått for lenge siden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (2 timer siden):

Eller ikke? Mange opplever også økt sexlyst når de kommer i 40-årene. Poenget er å ikke være bombastisk, å svare som om man sitter på fasiten. 

Jeg har aldri hørt om en kvine som får økt sexslyst av gjentate barne fødsler og småbarnsperioder! Alle jeg har hørt om får en periode med mindre lyst, de som nekter å akseptere dette og tvinger kropen til å ha uønsket sex kommer seg gjerne aldri over perioden... 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (3 timer siden):

Synes kanskje disse sammenligningene haltet litt. Det er jo hun som har sex med ham - ikke «naboen». Og å sammenligne det å ta initiativet til sex, når man i utgangspunktet ikke har lyst, med utroskap er i beste fall litt søkt. Jeg vet ikke hva som er rett for denne kvinnen, men å gi henne råd som i realiteten vil bety at hun skal slutte helt med sex, vet jeg ikke om er riktig. For det kan lett bli konsekvensen om en skal følge din logikk helt ut, Ja, jeg kjenner din historie, men det er jo ikke sikkert dine erfaringer kan overføres til alle kvinner på jordkloden, 

Samenligningene handlet ikke om hvem man hadde sex med, men at man lyger til partneren sin. Hvorfor er det mer akseptert å lyge om sex lyst, en andre ting? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (9 minutter siden):

men at man lyger til partneren sin.

Er det å lyve til partneren sin dersom man ikke alltid har lyst på sex når initiativet tas? Mange store og svulstige ord her inne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 minutt siden):

Er det å lyve til partneren sin dersom man ikke alltid har lyst på sex når initiativet tas? Mange store og svulstige ord her inne. 

Ja om man later som man ønsker å ha sex, når man ikke gjør det så er da det å lyge? Jeg hadde følt meg veldig ført bak lyset, om jeg fikk vite at partner hadde bare latet som i det minste. 

Synes du løgn er et svulstig ord? Jeg synes det er ganske anminelig jeg....

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har alltid vært svært seksuell av meg, hatt mye bra sex, hatt mye gøy, levd ut fantasier osv. 

Så var jeg gift en del år, mannen ble syk og ville plutselig ikke ha sex, så all form for berøring, kos, og omtanke/kjærlighet forsvant. 

Vi ble skilt og jeg fant DRØMMEMANNEN. Vi har snakket mye om dette, sex er VIKTIG for meg, jeg ønsker å være kjærester, ikke bare venner. 

Vi har vært sammen  5 år nå, og i starten hadde vi jo sex HELE tiden uten å bli lei. Så har vi fått to barn, og selv om vi ikke kan ha sex når som helst eller hvor som helst så har vi ofte sex etter barna har lagt seg.  

Men jeg har plutselig mistet lysten. Det er alright når vi først kommer i gang, men jeg har behovet så dekket at jeg har roet meg ned og trenger ikke jage etter sex slik jeg måtte før i et ulykkelig ekteskap.  Kanskje det bare er litt kjedelig fordi det alltid er så forutsigbart. De få gangene vi har hatt barnevakt har vi jo hatt sex her og der og vært ganske så mye bedre. 

Jeg er til info 42 år, ingen tegn til overgangsalder (så vidt jeg vet)  Men jeg er ikke kåt lengre. Så fra å være kåt omtrent HELE tiden til og ikke være det uten at man kommer i gang. Jeg vil jo ikke at mannen min skal tro jeg ikke har lyst så jeg tar like mye initiativ som før. 

Jeg er lik. Har drømmemannen,mitt ALT. Sliter med lyst,altså ikke pga han,meg selv. Onanerer heller ikke. 40år. Sikkert pga du har små barn så sent i livet,stress. Jeg er slik pga sykdom og stress ( ikke små barn,men diagnoser). Synes det er helt ok,sex er ikke viktig for meg. Nærhet mye viktigere. 😍😍

Anonymkode: 2187f...f75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig, det blir kjedelig og forutsigbart.

Barna tar jo sitt, men så er man også litt sånn biologisk koblet til å bli lei samme partner etter sånn 5-7 år. 

Det finnes vel knapt en mindre vanlig problemstilling i et parforhold enn at den ene (ofte kvinnen) har mistet lysten etter en tid. 

Jeg tror lyst kan gå i bølger og daler da. Du sier det er bra når dere har barnevakt, så husk å få inn litt kjærestetid i småbarnsfasen også, en weekendtur her og der. Og ikke ta det som at du nødvendigvis bare har endret deg totalt for alltid liksom, at en del av din identitet liksom bare er vekk. Den er nok bare litt i dvale.

Det kan være verdt å ta en prat med partner om. Samtidig er jeg ikke en av de som mener at du det... så lenge du synes det er godt når dere er i gang og ikke plages med partners lyst, så trenger man ikke ta bort sexlivet fra den andre - det kan oppleves veldig dramatisk og sårende.

Anonymkode: 5fe6e...2ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med andre ord så er du normal.

Det gjentas til det kjedsommelige her inne at seksualitet er dynamisk. Den forandrer seg igjennom livet.

Man har en og annen nepe her inne som alltid smetter inn ting som «ikke for meg! Jeg har alltid vært lik» osv. Det er selvfølgelig meningsløse bidrag all den tid de fortsatt lever i beste velgående. Samtidig håper jeg for deres skyld at deres seksualitet som 45 åring ikke er lik som den var da de var 15. Da er de enten et objekt for forskning eller så lyver de.

Du er normal. Seksualitet er av svært mange årsaker dynamisk. Du forandrer deg igjennom livet, også seksuelt.

Anonymkode: 1d02a...0d7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (5 timer siden):

Jeg sammenligner å lyve med å lyve, og spør om ts synes det er greit og hvor langt det er greit å strekke det å lyve. Det var ikke sammenligninger det var eksempel på hva man isåfall kunne lyve om, om lyving er greit. 

Kun en forklaring. Har ingenting interesse av kverulering rundt om jeg mente noe helt annet enn jeg faktisk mente. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min vet faktisk at jeg ikke har så mye lyst om dagen, han sier det seg også, at lysten er ikke lik sik den var da vi møttes. 

Han tvinger seg ikke på, mye av vårt forhold har det vært jeg som har tatt initiativet fordi jeg alltid har hatt så lyst. han har egentlig nesten ikke rukket det. Selv etter vi fikk barn. Er snakk om de siste mnd jeg føler meg skrudd av. 

Jeg hadde bare ikke trodd det skue skje med meg, jeg som altid har vært så glad i sex.

Som sagt vi har sex ganske ofte, jeg tar en de inititativ, og når vi ført kommer i gang så er det godt, gjør ikke noe jeg ikke vil, føler ikke det er pliktsex. Vi har masse nærhet hver dag. men jeg er bare ikke kåt, har sluttet å onanere, før gikk jeg hele dagen og tenkte på sex, samt ledet meg til å at han skulle komme hjem fra jobb så vi kunne ha oss. ( jeg jobber natt, så alltid hjemme på ettermiddag)  

Barna er snart 2 og 4.  

Håper bare lysten kommer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis dere har det fint og ingen klager så er det vel helt greit? 

Nei, for man mister noe av seg selv.

Det er som å miste håret : det har ikke egentlig noen funksjon, men det er en del av din identitet, så når det forsvinner, føler du deg ikke lenger som deg selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha...

Det går seg nok til. Det som er bra med sex, er at lysten kan variere og vekkes, om enn noe tregere. Men det krever litt tid til hverandre. Det kan være greit å ikke være en slave av sine lyster. Det er tid for alt...

Jeg er 50, og mannen ble først syk. Så når han var bra igjen, så bare hadde jeg ikke lyst på grunn av stress og mye greier med ungdommene våre. Det var et styr noen år. NÅ....har vi liksom en sånn god romantikk, og kan ha rene kjærlighetshelger. Så  kan det gå en stund mellom hver gang. Eventuelt kan det være en gang i uka. Det varierer slik. Men sex, nærhet, kos ...det trenger aldri å forsvinne. Men det trenger heller ikke dominere etterhvert. Og det er litt godt det også. 

Anonymkode: bcedb...169

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei.. jo jeg kjenner meg igjen, for jeg var seksuellt død i tidlig 40 årene.. Årsaken var nok barn i oppvekst etc. og hensyn av det. Men jeg hadde også en dame, som i ettertid viste seg å ha en annen legning.. Hun er pr. idag status som lesbisk, og tenner ikke spesiellt på menn lengre. Hun har det iallefall mye bedre nå, enn når hun var sammen med deg. For hun følte på skammen av å være lesbisk.. Nok om det..

Poenget mitt er bare at pauser i sexlivet, tar knekken på sexlysten over tid.. Altså sexlyst er ferskvare, og fungerer som en muskel.. "sexlysten/muskelen" må ha trening.. At onani hjelper på sexlysten, vet jeg av erfaring. Men det var ikke alltid tid og heller ikke noe tema eller en tanke med null sexlyst.

Men jo.. jeg fant igjen sexlysten, så er det håp for deg også TS. Du kan jo både onanere og ha sex.. ikke minst har du vel et høyt ønske å bli som før?  42 år.. du er jo i dine beste år, men det kan like gjerne vare i 30 år til.. Huff huff, tør ikke tenke på tanken å ha null sexlyst i 30 år til🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...