Gå til innhold

Sensur og plagiat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg hadde en innlevering i et fag jeg har og har ved uhell levert feil dokument hvor kildene ikke er godt vedlagt , samt andre plagiat relatert problemstillinger. Jeg oppdaget dette dagen etter levering, og med engang valgte å trekke meg fra emnet slik at jeg ikke blir vurdert i fag i det hele tatt. Denne innleveringen er en 1/3 av faget. Dermed vil jeg ikke bli vurdert i faget og det går helt fint!

Jeg må påpeke, jeg hadde og har ingen intensjon om å jukse eller tanken på det!

Jeg har desverre store helseutfordringer da jeg har diagnosen unnvikende personlighetsforstyrrelse, og sliter mye nå grunnet feilen jeg har gjort. Jeg er redd for å bli dømt av skolen og bli ledd av mine prosessor, medeelever og skolen for feilen jeg har gjort. Jeg vurderer å droppe ut av hele studiet og flytte hjem igjen.

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre, har sendt en anonym melding til skolen for å få råd og forklart situasjonen. 

Hva annet bør jeg gjøre, dette her var på fredag og vi er nå på mandag. 

Mitt største problematikk er å forklare skolen, jeg sliter så mye og har store problematikk i henhold til det sosiale at tanken på å konfrontere eller fortelle "min" versjon, gjør at jeg skjelver. Har i hele helgen vært i rommet med store utfordringer knyttet til min helse. 

Håper dere kan behjelpe?

Anonymkode: 12274...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor du trakk deg? I hvilket system leverte du oppgaven? Canvas? Inspera? 

Anonymkode: 4edc7...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canvas, trakk meg fordi jeg ikke ville bli tatt for plagiat, som medfører utestengelse fra universitetet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette en eksamensinnlevering? Den kan i tilfelle ikke trekkes. Eller var det en innlevering av arbeidskrav eller lignende i Canvas?
Hvis det er eksamen: Du må ta direkte kontakt med eksamenskontoret. Ikke anonymt, men gjerne ring eller kom innom. Forklar situasjonen. Jeg regner med du har to filer hvor det fremgår tydelig hvilken dato de sist ble endret, så du har en form for dokumentasjon. Så tar du det derfra. 
Hvis det er innlevering som ikke er eksamen: Ta kontakt med emneansvarlig. 
Å bare trekke seg fra emnet og legge seg under dyna og håpe at dette går over er ikke nok. Oppgaven er allerede registrert i systemet, og kan (vil) bli vurdert uavhengig av om du har trukket deg. Det er mye bedre å ta kontakt NÅ, før et evt plagiat blir oppdaget, enn å forsøke å komme med bortforklaringer etter at det har blitt en sak. 

Anonymkode: 5bba9...661

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiheioslo skrev (3 minutter siden):

Canvas, trakk meg fordi jeg ikke ville bli tatt for plagiat, som medfører utestengelse fra universitetet. 

Snakk med emneansvarlig. I morgen tidlig. 

Anonymkode: 5bba9...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 23.31):

Hei, 

Jeg hadde en innlevering i et fag jeg har og har ved uhell levert feil dokument hvor kildene ikke er godt vedlagt , samt andre plagiat relatert problemstillinger. Jeg oppdaget dette dagen etter levering, og med engang valgte å trekke meg fra emnet slik at jeg ikke blir vurdert i fag i det hele tatt. Denne innleveringen er en 1/3 av faget. Dermed vil jeg ikke bli vurdert i faget og det går helt fint!

Jeg må påpeke, jeg hadde og har ingen intensjon om å jukse eller tanken på det!

Jeg har desverre store helseutfordringer da jeg har diagnosen unnvikende personlighetsforstyrrelse, og sliter mye nå grunnet feilen jeg har gjort. Jeg er redd for å bli dømt av skolen og bli ledd av mine prosessor, medeelever og skolen for feilen jeg har gjort. Jeg vurderer å droppe ut av hele studiet og flytte hjem igjen.

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre, har sendt en anonym melding til skolen for å få råd og forklart situasjonen. 

Hva annet bør jeg gjøre, dette her var på fredag og vi er nå på mandag. 

Mitt største problematikk er å forklare skolen, jeg sliter så mye og har store problematikk i henhold til det sosiale at tanken på å konfrontere eller fortelle "min" versjon, gjør at jeg skjelver. Har i hele helgen vært i rommet med store utfordringer knyttet til min helse. 

Håper dere kan behjelpe?

Anonymkode: 12274...323

Jeg skjønner at dette stresser deg, men det var litt overilt å bare trekke seg fra studiet. Du er klar over at du har gjort en feil og har åpenbart den riktige oppgaven som du kan levere. Da tar du selvfølgelig kontakt med studiestedet og forklarer hva som har skjedd. Så tar du det derfra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...