Gå til innhold

Kjøpe hus med mannen. Trenger tips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Huset jeg og mannen (vi er gift) bor i eier han 100%. Jeg hadde ikke mulighet til å kjøpe meg inn da han kjøpte i 2020. Nå har jeg orden på økonomien og tjener godt, 800 000  (+/-) Han ca 6-700 000. 

Jeg har null i egenkapital, han har ca 1 million, kanskje mer om huset går over takst dersom han selger. 

Spm: 

1) Kan jeg kjøpe meg inn i huset vi bor i uten egenkapital?  

2) Dersom han selger og vi skal kjøpe noe sammen, holder det med at kun han har egenkapital da? Han er nemlig villig til å si at det er felles. Jeg har sagt at da vil jeg ha en avtale at dersom det skulle skjære seg så er de pengene hans. Altså sikre han.

Han er verdens snilleste og har egentlig veldig god orden i økonomi osv. Dette høres jo sikkert teit ut men vi har så troen på forholdet vårt at det er helt umulig å se at det skulle bli slutt. Men jeg vil uansett sikre han, og jeg ville aldri krevd hans penger dersom noe skulle skjedd. 

 

Anonymkode: 1ce31...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en er gift så deler du økonomi. Kast sammen egenkapitalen og del boligen 50/50.

Eller så bør dere ta en runde hos en advokat og undertegne noe skikkelig.

:skya:

Anonymkode: 49573...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når en er gift så deler du økonomi. Kast sammen egenkapitalen og del boligen 50/50.

Eller så bør dere ta en runde hos en advokat og undertegne noe skikkelig.

:skya:

Anonymkode: 49573...bee

Ja, vi deler og bruker om hverandre nå allerede. Men i prinsippet så leier jo jeg bare. Jeg skjønner vi uansett på snakke med banken. Men snilt av mannen min å ville dele på egenkapitalen hans. 

Anonymkode: 1ce31...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, vi deler og bruker om hverandre nå allerede. Men i prinsippet så leier jo jeg bare. Jeg skjønner vi uansett på snakke med banken. Men snilt av mannen min å ville dele på egenkapitalen hans. 

Anonymkode: 1ce31...3e5

Det er poenget med å være gift. Alt mitt er også ditt.

:skya:

Anonymkode: 49573...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...