Gå til innhold

Sykt samfunn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det andre som har oppfatningen at samfunnet er på vei i feil retning? Narsissisme og selvrealisering står høyt på menneskers lister, noe som går på bekostning av enkeltgrupper i samfunnet. Det at så mange i samfunnet skal opp og frem må gå på bekostning av noen, og folk blir dyttet ut på sidelinja. Mediene er jo også en stor bidragsyter til dette hvor man skal vise frem sine perfekte liv, til stor sorg for de som ikke har det slik. Psykiske problemer øker i samfunnet og vi blir mer og mer sykmeldte. Er det ingen som forstår at måten vi holder på gjør oss syke? Landet har en samfunnskrise hvor taperne er de som ikke måker seg frem, baksnakker og føler strømmen. Jeg oppfordrer til å strekke ut en hånd og gi litt ekstra av deg selv til noen som trenger det. Det er ikke lett å leve et godt liv i dette samfunnet. Andre som er enig?

Anonymkode: 487aa...355

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å forbedre seg selv er noe alle mennesker burde streve etter.

Snøflakene burde heller få tykkere hud. Snøflakene er også de som er narsissistiske, ingen skylder deg noe som helst.

Anonymkode: 25690...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er til dels enig med deg. Verdier som omsorg, respekt og omtanke, og det å tenke på gruppen fremfor seg selv, er på synkende grunn. Individfokuset er mye større enn før. Men jeg tror pendelen etterhvert vil gå andre veien igjen.

Anonymkode: 4b81c...abe

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett ts. Og forandringen må starte hos den enkelte. 
Jeg har lenge følt at jeg ved å skjerme meg fra tv, aviser, SoMe osv får et langt bedre og mer kjærlig liv på alle måter. 
Jeg møter så mange gode mennesker og ser ikke lenger (har fulgt tett med i alle år før) så mye av det du beskriver. 
Jeg tror ikke samfunnet vil snu. Men jeg tror vi mennesker langsomt kan snu i kraft av vår egen vilje til å søke det gode ❤️ 

Det er fortsatt håp

Anonymkode: e92b9...d64

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Å forbedre seg selv er noe alle mennesker burde streve etter.

Snøflakene burde heller få tykkere hud. Snøflakene er også de som er narsissistiske, ingen skylder deg noe som helst.

Anonymkode: 25690...e96

Å forbedre SEG SELV ja, men det jeg snakker om er å gjøre det på bekostning av andre, dette ser man stadig vekk, spesielt i offentlige lederposisjoner. Dette er skummelt med tanke på at de vil «sitt eget beste», som går på bekostning av pasienter og folk flest. Det er ikke sunt å skulle dytte ned andre for å komme til toppen. Det gjør samfunnet sykt. 

Anonymkode: 487aa...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er til dels enig med deg. Verdier som omsorg, respekt og omtanke, og det å tenke på gruppen fremfor seg selv, er på synkende grunn. Individfokuset er mye større enn før. Men jeg tror pendelen etterhvert vil gå andre veien igjen.

Anonymkode: 4b81c...abe

Hva er grunnen til at pendelen vil snu, tror du? Godt å høre noen har troa på at det vil snu :) ts

Anonymkode: 487aa...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært godt innlegg, du har fryktelig rett. Skremmende tendenser i samfunnet.

man ser likevel små grupper med sterke stemmer som forhåpentligvis blir hørt. Fler og fler har kjøttfrie dager fordi fler er opplyst om den uetiske kjøttindustrien. Flere kjøper brukt av hensyn til miljøet. Fler forsøker å kutte forbruket sitt. Ikke minst er det en oppsving i den religiøse tilhørigheten - en kan si mye om kristendommen, men det ligger noen fine grunnverdier der som vi absolutt trenger å få frem i lyset igjen!

Jeg tror det skjer mye fint under overflaten. Forhåpentligvis blir dette bevissthetsskiftet mer tydelig om 10-15 år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...