Gå til innhold

7-17 i barnehagen, hver dag

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og de siste årene har en ny trend slått seg opp og frem: barna er i barnehagen hele åpningstiden.

Jeg er i en privat barnehage som er åpen fra 7-17, og flere barn enn før er her nesten hele åpningstiden og de fleste er lengre enn før.

Andre barnehagelærere forteller om det samme, men jeg skjønner ikke hvorfor? 

Noen foreldre har åpenbart trent eller lignende etter jobb i stedet for å hente 15:45 f.eks, men vet de ikke at vi har minimal bemanning når de lar barna være her ekstra?

Anonymkode: 0d5a0...66e

• Liker 7
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldra gjer det her på bygda pga pendling. Fleste har ikkje mykje val.

Anonymkode: aeb3e...c8f

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Bare vær så snill ikke la dette bli enda en tråd der... foreldre trener og hansker før de henter barna...disse har vi nok av het inne.

Men jeg skjønner det..mange må levere 0700 for å rekke jobb og slutter akkurat slik at de rekker og hente luke før stebge tid.

• Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har levert litt over 7 for å rekke å være på jobb til 8, og tatt første tog etter kl 16 for å rekke å hente før 17. Rekker det, men ikke med stor margin. Hente 15.45 betyr for mange med meg å hente i arbeidstiden.

Anonymkode: 59f98...d8a

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg vet ikke om det er forskjell på foreldre i privat vs kommunal. Har barnet mitt i kommunal bhg og der møter jeg de fleste når jeg leverer mellom 08:30 og 09:00 og møter igjen de fleste når jeg henter ca kl 15:00. 

Jeg er ufør og jobber kun en liten prosent så for meg blir det hekt naturlig å ha kort dag i bhg, helst kun kjernetid. Hvordan alle andre får det til fatter jeg ikke.

Har skjedd 2 ganger på ett år at jeg måtte hente etter kl 16, da var min sønn alene på avd når jeg kom.

Så nei, kjenner meg ikke igjen i det du skriver ts.

Anonymkode: e1141...28b

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror at det handler om hvordan barnehager blir fremstilt for foreldrene; Det er så viktig for barna å gå i barnehagen, mye sosial læring og dyktige pedagoger.

Mange barnehager skjuler også hvor dårlig bemanningen egentlig er, og deler bare historier og bilder av lykkelige barn. Så når barna endelig kommer hjem, utslitt og klengete, er det lett for at foreldrene mister troen på egne evner som foreldre. De små har det jo såå mye bedre i barnehagen enn om de bare hadde vært hjemme.

Anonymkode: 015c3...e64

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet

I vår barnehage er det mange som ikke leverer før rundt 9, og de fleste er hentet innen kl 16. 

Anonymkode: 2737e...456

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Argumentet om manglende bemanning: Dette skal ikke lastes på foreldre! Barnehagen er en rett det betales for og manglende bemanning er arbeidsgivers ansvar og foreldre skal IKKE guilt-trippes fordi de bruker et tilbud de betaler for åpningstiden. 

Anonymkode: bc29a...2aa

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet

Jeg lurer på om dette først og fremst er et problem i Oslo - området der folk har lengre pendlervei. 
Ellers i distriktene tror jeg at både jobb og barnehage er nærmere hjemmet 

Anonymkode: 7792a...bc5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber i barnehage, og de siste årene har en ny trend slått seg opp og frem: barna er i barnehagen hele åpningstiden.

Jeg er i en privat barnehage som er åpen fra 7-17, og flere barn enn før er her nesten hele åpningstiden og de fleste er lengre enn før.

Noen foreldre har åpenbart trent eller lignende etter jobb i stedet for å hente 15:45 f.eks, men vet de ikke at vi har minimal bemanning når de lar barna være her ekstra?

Om dere vet at flere henter klokken 17 må dere jo bemanne deretter...

• Liker 29
  • Nyttig 8
Skrevet

Vi måtte ha den yngste av våre i barnehagen ofte fra 0715 til 1700 i en periode. Hadde ikke noe valg pga jobb og rushtida i Oslo kan være ganske ille. Hadde mer dårlig samvittighet ovenfor barnet enn de ansatte i barnehagen. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Argumentet om manglende bemanning: Dette skal ikke lastes på foreldre! Barnehagen er en rett det betales for og manglende bemanning er arbeidsgivers ansvar og foreldre skal IKKE guilt-trippes fordi de bruker et tilbud de betaler for åpningstiden. 

Anonymkode: bc29a...2aa

Foreldre betaler en svært liten del av det plassen koster og barnehager regner med at barna blir hentet på ulike tidspunkt før stengetid, det er derfor personalet også går hjem til ulike tider. 

Anonymkode: 0c644...a81

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Stakkars barn som har så lange dager i barnehagen :( Ikke rart at de nesten ikke kjenner foreldrene sine. 

Anonymkode: 14f73...5f6

• Liker 15
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Og det er virkelig ikke bra for barn å være så lenge i barnehage uansett hva foreldre måtte innbille seg

Anonymkode: 0c644...a81

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

I vår barnehage leveres de fleste 8.30, og hentingen begynner 14.30. Du jobber sikkert i en pendlerkommune. 

Anonymkode: ba6f3...5e1

• Liker 7
Skrevet

Jeg lot aldri barnet mitt være lenger enn fra klokken 9 til klokken 15. Ofte leverte jeg klokken 10 og hentet klokken 14. 

Har alltid forstått hvor viktig det er for barna å være sammen med foreldrene, og ikke mest med barnehagetanter. I dag så overlater foreldre barna til staten og forventer at staten skal oppdra dem. Veldig trist og leit.

Anonymkode: fa1ab...bb6

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lot aldri barnet mitt være lenger enn fra klokken 9 til klokken 15. Ofte leverte jeg klokken 10 og hentet klokken 14. 

Har alltid forstått hvor viktig det er for barna å være sammen med foreldrene, og ikke mest med barnehagetanter. I dag så overlater foreldre barna til staten og forventer at staten skal oppdra dem. Veldig trist og leit.

Anonymkode: fa1ab...bb6

Hvis du kan avgrense tiden i barnehage til 4 timer, hadde du da i det hele tatt en livssituasjon med behov for å benytte barnehage?

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg vet om en barnehage som har lengre åpningstider i tillegg. Foreldre kan søke om å ha barna sine der utover kvelden i tillegg. 

Anonymkode: 32270...117

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja men de betaler fram til kl 17 ??? Dere har da ingenting med hva foreldrene gjør ? 

Ungene er der ekstra??? 

Dette blir for dumt.

En mor jeg kjenner har helseproblemer og må trene ,men det skal hun vel ikke måtte fortelle dere ?

Åpningstid 07-17 

Da bestemmer hun , ikke dere om når barnet hentes!!!!

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
siesta skrev (8 minutter siden):

Ja men de betaler fram til kl 17 ??? Dere har da ingenting med hva foreldrene gjør ? 

Ungene er der ekstra??? 

Dette blir for dumt.

En mor jeg kjenner har helseproblemer og må trene ,men det skal hun vel ikke måtte fortelle dere ?

Åpningstid 07-17 

Da bestemmer hun , ikke dere om når barnet hentes!!!!

Trenger mor å trene 8 timer? Synes er drøyt å la ungen være i barnehagen så lenge. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...