Gå til innhold

Kan man få schizofreni som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 11år som er innlagt med noe de mistenker er psykose. Kan man få schizofreni som så lite barn? Vet at det isåfall er veldig sjeldent, men er det mulig? 

Anonymkode: 055d7...cc6

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 7c1ce...8e5

• Liker 2
Skrevet

Ja det er desverre mulig, håper det går bra med dere. ❤️

Anonymkode: 9e8de...29a

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre mulig. Har hørt om barn med psykoser nedi 7 års alder. Så tragisk at ord blir fattige.

Håper dere blir godt ivaretatt ❤️

Skrevet

Hvorfor er man innlagt ved psykose og ikke kun terapi? Jeg fikk kun terapi da jeg har angst og depresjon på barne og ungdom psykiatrisk klinikk.

Anonymkode: 0a7d0...8c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er man innlagt ved psykose og ikke kun terapi? Jeg fikk kun terapi da jeg har angst og depresjon på barne og ungdom psykiatrisk klinikk.

Forskjell på psykose, som innebærer virkelighetssvikt, og angst/depresjon. Medisinsk hjelp er også nødvendig.

Anonymkode: c3740...089

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Uff, for en vanskelig, skremmende, usikker og trist situasjon. Mange gode tanker til dere!

I radiodokumentaren Pianisten på nrk radio forteller de om hvordan musikeren Maria Kannegaard fikk schizofreni som 11-12-åring. Men hos henne ble det ikke oppdaget før mange år senere. Oppi alt, er det i hvert fall godt at barnet blir tatt hånd om av helsevesenet nå. God tanker❤️

• Hjerte 2
Skrevet

Schizofreni kan holdes i sjakk med hjelp av medisin. Jeg håper det beste for dere :hjerte:

Anonymkode: d22f4...a56

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Man kan bli innlagt av pga alle type diagnoser om symptom trykket er alvorlig nok noe det da ikke var i ditt tilfelle.

Anonymkode: cf591...ee2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...