Gå til innhold

Skriften på TVen sklir utover - hva kan det skyldes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker at spesielt i mørket så har teksten på TVen begynt å skli litt mer utover og bli blurry. Hva kan dette skyldes? Nærsynt/skjeve hornhinner? Jeg er bare 20år.

Anonymkode: 48d17...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig skjeve hornhinner, ta en synsprøve.

Anonymkode: a9f8a...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er både nærsynt og har litt skjeve hornhinner, og opplever det. Både på TV-skjermen, men også f.eks tallene på bensinstasjonskiltene eller på bussen (ser ikke hva som står på bussen før det nesten er for sent). Er også i 20-årene, og dette oppdaget jeg vel da jeg var 24 når jeg bestemte meg for å ta en synstest siden jeg fikk mer og mer problemer. Ble et nytt liv med briller :)

Anonymkode: 5d2ee...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeve hornhinner og slitne øyne.

Anonymkode: 80846...20a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i tyveåra problemer når jeg så tv, spesielt tekst. Også litt problemer med bruk av data. SJekket synet og det var ikke noe galt. Fikk tips om å sørge for å ha lampe ved siden av tv som lyste opp veggen. Det hjalp. Jeg er fortsatt ikke helt sikker på hvorfor det hjelper. Samme med data, jeg må ha tilstrekkelig med lys rundt skjermen.

Anonymkode: 66f67...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg merker at spesielt i mørket så har teksten på TVen begynt å skli litt mer utover og bli blurry. Hva kan dette skyldes? Nærsynt/skjeve hornhinner? Jeg er bare 20år.

Anonymkode: 48d17...306

Synet forandrer seg i løpet av livet, på tide å oppsøke en dyktig optiker. 

Anonymkode: d6b85...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...