Gå til innhold

Mannen forstår ikke at ting han gjør er med på at vi sklir fra hverandre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han klager over lite sex, jeg sliter med tenningen pga jeg ikke kjenner på at han elsker meg. 

Får aldri kompliment i hverdagen, lite tjenester, prøver seg kun de gangene han vil ha sex.

Jeg har sagt tydleig at jeg trenger omsorg, følelsen av at han bryr seg..

Stort sett hver kveld går han å legger seg  uten å si god natt. Stort sett mutt og sur. Sånne ting gjør at jeg tviler på at jeg virkelig betyr noe. Alikevel forstår han ikke hvorfor jeg sliter med lysten.

Hva gjør at dere tviler på deres forhold?

 

Anonymkode: 0fbf5...4bb

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere prøvd parterapi?

Anonymkode: c2441...6e0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som får meg til å tvile på forholdet mitt er ulike ting fra deg. 
Jeg tenker at du ikke er så god på å kommunisere som du tror du er. Ofte når det kommer til ting som er feil i forholdet så sier kvinnen at hun har sagt ifra mange ganger før forholdet tar slutt, mens mannen oppfatter at han ikke har hørt problemstillingen før slutten av perioden eller ofte er overrasket når bruddet først kommer.

Selv om det er en dårlig sammenligning så tenker jeg begge kjønn må forstå at vi har ulike måter å kommunisere på, og derav må vi som budbringer sørge for at mottaker forstår hva vi sier og at de oppfatter det. 

Om du føler at din partner ikke forstår deg så kan det faktisk være faktum, svært få menn bryr seg ikke om tilbakemeldinger. 
Jeg ville satt meg ned med han og pratet om problemet, for så å få han til å oppsummere hva han tror du mener, på denne måten har du muligheten til å korrigere han da han forklarer problemet tilbake til deg.
Samtidig så er det viktig å pressisere hva som er viktig for deg. 

Du virker som en person der kjærlighetsspråket ditt er anerkjennende ord. Forklar han hva det er og hvorfor du trenger det, 

Anonymkode: db3c2...682

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt sex her heller av slikt. Surgubber er det mest avtennende som finnes. 

For å si det enkelt må det være hyggelig være sammen for at ting fungerer. Jeg har ikke sex med noen som oppfører seg som at jeg ikke er verdt en lort og som han ikke engang liker meg, men forakter meg. Hvordan noen kan tro det blir bra forhold og sexliv av slikt er over min forstand. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva som får meg til å tvile på forholdet mitt er ulike ting fra deg. 
Jeg tenker at du ikke er så god på å kommunisere som du tror du er. Ofte når det kommer til ting som er feil i forholdet så sier kvinnen at hun har sagt ifra mange ganger før forholdet tar slutt, mens mannen oppfatter at han ikke har hørt problemstillingen før slutten av perioden eller ofte er overrasket når bruddet først kommer.

Selv om det er en dårlig sammenligning så tenker jeg begge kjønn må forstå at vi har ulike måter å kommunisere på, og derav må vi som budbringer sørge for at mottaker forstår hva vi sier og at de oppfatter det. 

Om du føler at din partner ikke forstår deg så kan det faktisk være faktum, svært få menn bryr seg ikke om tilbakemeldinger. 
Jeg ville satt meg ned med han og pratet om problemet, for så å få han til å oppsummere hva han tror du mener, på denne måten har du muligheten til å korrigere han da han forklarer problemet tilbake til deg.
Samtidig så er det viktig å pressisere hva som er viktig for deg. 

Du virker som en person der kjærlighetsspråket ditt er anerkjennende ord. Forklar han hva det er og hvorfor du trenger det, 

Anonymkode: db3c2...682

Det er faktisk ikke uvanlig å si nøyaktig hva man trenger på en tydelig måte for deretter å faktisk ikke få det.

Anonymkode: 85bc5...5ab

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er faktisk ikke uvanlig å si nøyaktig hva man trenger på en tydelig måte for deretter å faktisk ikke få det.

Anonymkode: 85bc5...5ab

Her er vi nok ganske uenig. 
Kvinner har en tendens til å tro at de sier hva de trenger tydelig men egentlig så sier dere ikke hva dere trenger.
Gjelder selvfølgelig ikke alle. Men der er dårligere på kommunikasjon enn hva dere selv tror 

Anonymkode: db3c2...682

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Alikevel forstår han ikke hvorfor jeg sliter med lysten.

 

Anonymkode: 0fbf5...4bb

Har du fortalt han hvorfor du sliter med lysten?

Anonymkode: a6f72...8d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han klager over lite sex, jeg sliter med tenningen pga jeg ikke kjenner på at han elsker meg. 

Får aldri kompliment i hverdagen, lite tjenester, prøver seg kun de gangene han vil ha sex.

Jeg har sagt tydleig at jeg trenger omsorg, følelsen av at han bryr seg..

Stort sett hver kveld går han å legger seg  uten å si god natt. Stort sett mutt og sur. Sånne ting gjør at jeg tviler på at jeg virkelig betyr noe. Alikevel forstår han ikke hvorfor jeg sliter med lysten.

Hva gjør at dere tviler på deres forhold?

 

Anonymkode: 0fbf5...4bb

Hva skjer om du legger deg sammen med han, åler deg innpå han og prøver å kose? Gir han etter, tenker han sex da, avviser han eller hva skjer? 

Jeg tenker dere kommuniserer veldig dårlig - begge to. Og er uklare. Ord er ikke tilstrekkelig da. Mer handling må til. 

Og hvis han surgubber når du søker litt kjærlighet så høres det ut som forholdet deres er mer på randen enn du tror selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du fortalt han hvorfor du sliter med lysten?

Anonymkode: a6f72...8d9

Ja, flere ganger.

Jeg har sagt ordrett:

"for at jeg skal ha lyst på sex så trenger jeg å føle at jeg betyr noe, jeg trenger at du tar på meg andre ganger enn kun når du ønsker sex, Jeg trenger omsorg, at forholdet mellom meg og deg er bra.. at strmningen oss imellom ikke er sur og dårlig."

Anonymkode: 0fbf5...4bb

  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her er vi nok ganske uenig. 
Kvinner har en tendens til å tro at de sier hva de trenger tydelig men egentlig så sier dere ikke hva dere trenger.
Gjelder selvfølgelig ikke alle. Men der er dårligere på kommunikasjon enn hva dere selv tror 

Anonymkode: db3c2...682

Jeg vet om flere damer som er tydelige og som likevel har gått fordi det ikke ble noen endring. Jeg tror for eksempel ikke at damer hinter mer enn menn eller oftere sier at ting er greit når de ikke er det. At du skriver at kvinner har en tendens til å tro og så videre, er en påstand. Har selv vært en tydelig kvinne, og ingen endring før bruddet. Det eneste jeg ikke har gjort er å si at det blir brudd hvis det ikke følges opp, men har vært klinkende klar på hva jeg TRENGER, med nettopp de ordene og gitt eksempler.

Anonymkode: 85bc5...5ab

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Hva skjer om du legger deg sammen med han, åler deg innpå han og prøver å kose? Gir han etter, tenker han sex da, avviser han eller hva skjer? 

Jeg tenker dere kommuniserer veldig dårlig - begge to. Og er uklare. Ord er ikke tilstrekkelig da. Mer handling må til. 

Og hvis han surgubber når du søker litt kjærlighet så høres det ut som forholdet deres er mer på randen enn du tror selv.

Setter jeg meg inntil han i sofaen så tar han hånden sin på puppen eller underlivet mitt. Bokstavelig talt.

Det er det jeg mener når jeg sier at jeg føler meg kun god nok for sex. Han gidder ikke si god natt til meg, eller si noen fine ord, men blir sur og går om jeg sier nei til sex.

Anonymkode: 0fbf5...4bb

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Setter jeg meg inntil han i sofaen så tar han hånden sin på puppen eller underlivet mitt. Bokstavelig talt.

Det er det jeg mener når jeg sier at jeg føler meg kun god nok for sex. Han gidder ikke si god natt til meg, eller si noen fine ord, men blir sur og går om jeg sier nei til sex.

Anonymkode: 0fbf5...4bb

Fyren er skada. Punktum. En sexfiksert egoist. Og en sånn type ser og bryr seg gjerne ikke annet enn om seg selv og sin kuk. 

Har dere vært sammen lenge? Noe sier meg at det er til din fordel at dere sklir fra hverandre.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Fyren er skada. Punktum. En sexfiksert egoist. Og en sånn type ser og bryr seg gjerne ikke annet enn om seg selv og sin kuk. 

Har dere vært sammen lenge? Noe sier meg at det er til din fordel at dere sklir fra hverandre.

10 år, og to barn. Uff...

Ja, det har bare gått nedover. Aldri vært så ille som nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Vi har slutte å gjøre ting for hverandre, jeg orker ikke gjøre småting for han lenger, jeg får ingenting igjen.

Anonymkode: 0fbf5...4bb

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er det jeg mener når jeg sier at jeg føler meg kun god nok for sex. 

Anonymkode: 0fbf5...4bb

Kan hans følelser for deg ha dabbet av?

Anonymkode: a6f72...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Han klager over lite sex, jeg sliter med tenningen pga jeg ikke kjenner på at han elsker meg. 

Får aldri kompliment i hverdagen, lite tjenester, prøver seg kun de gangene han vil ha sex.

Jeg har sagt tydleig at jeg trenger omsorg, følelsen av at han bryr seg..

Stort sett hver kveld går han å legger seg  uten å si god natt. Stort sett mutt og sur. Sånne ting gjør at jeg tviler på at jeg virkelig betyr noe. Alikevel forstår han ikke hvorfor jeg sliter med lysten.

Hva gjør at dere tviler på deres forhold?

 

Anonymkode: 0fbf5...4bb

Samme sak her. Vi har nå vært skilt i 5år.

Anonymkode: 8a0ee...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

10 år, og to barn. Uff...

Ja, det har bare gått nedover. Aldri vært så ille som nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Vi har slutte å gjøre ting for hverandre, jeg orker ikke gjøre småting for han lenger, jeg får ingenting igjen.

Anonymkode: 0fbf5...4bb

Huffda. Da ble det komplisert. Hadde håpt på at du sa 2 år og ingen barn. 

Men altså, du vantrives og sier ifra, mens han durer på i samme spor og lytter ikke. Jeg tror problemstillingen din er alvorligere enn hva du kanskje tror selv. Du har noen verdivalg å ta framover. Uansett bør du innlede en seriøs samtale med han der du uttrykker deg i egen setting, og ikke som reaksjon når ting foregår rundt. En sånn "hør her, vi må prate litt...". Mulig han opplever seriøsiteten ved en seriøs samtale. Kanskje ikke. Men du kan iallfall ikke bare dure videre slik som nå. Du må prøve det du kan hvis det enda er håp.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan hans følelser for deg ha dabbet av?

Anonymkode: a6f72...8d9

Jeg er usikker, han sier at "hva er et forhold uten sex?" Men igjen så har jeg sagt hundre ganger hva_jeg_trenger for at jeg skal ØNSKE sex. Er det virkelig så mye å be om en partner som viser at han bryr seg? Jeg føler meg overhode ikke ønsket som noe annet enn en tømmestasjon. 

Anonymkode: 0fbf5...4bb

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er usikker, han sier at "hva er et forhold uten sex?" Men igjen så har jeg sagt hundre ganger hva_jeg_trenger for at jeg skal ØNSKE sex. Er det virkelig så mye å be om en partner som viser at han bryr seg? Jeg føler meg overhode ikke ønsket som noe annet enn en tømmestasjon. 

Anonymkode: 0fbf5...4bb

Da kan du svare på "hva er et forhold uten nærhet?". Eventuelt "hva er et liv uten kjærlighet"? 

Så kan du jo kjøpe han en støvsuger og så sier du til han at dette blir hans nye tømmestasjon til han byr på nærhet igjen. ;) 
Sagt med glimt i øyet til deg nå. Neida. Joda... 

For å være ærlig så vet jeg ikke hvilket råd jeg skal gi deg, og jeg er mann selv. Jeg forstår ikke hva som foregår oppi skallen på en mann som ignorerer kjærligheten i forholdet, men samtidig ønsker å tømme pungen og bruker partneren som et objekt i dette. Det er absurd å tenke på. Og det må være nedbrytende som kvinne å leve oppi.

Endret av Bombasi
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi har slutte å gjøre ting for hverandre, jeg orker ikke gjøre småting for han lenger, jeg får ingenting igjen.

Så mannen er nå den eneste som prøver å holde liv i forholdet deres.

Gratulerer - du er problemet.

Anonymkode: e3f29...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Så mannen er nå den eneste som prøver å holde liv i forholdet deres.

Gratulerer - du er problemet.

Anonymkode: e3f29...94f

Prøve på hvilken måte?

Ved å ta hånden sin på puppen eller underlivet mitt? 

 

Anonymkode: 0fbf5...4bb

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...