Gå til innhold

Medisinsk abort.. kan man begynne å blø etter første pille? Hva skjer så?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ta medisinsk abort og har forstått det slik at jeg får en pille til å avslutte svangerskapet på dag 1, før man to dager etter tar flere piller for å få livmor til å tømme seg.
Kan aborten starte rett etter inntak av den første tabletten? Hvis det skulle skje, hvorfor må man ta kontakt med sykehuset? 

Anonymkode: ed1fb...5a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan skje. Regner med man må kontakte sykehuset fordi det da skal vurderes om man skal ta cytotec eller ikke.

Anonymkode: 6f2cc...aa0

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Må ta medisinsk abort og har forstått det slik at jeg får en pille til å avslutte svangerskapet på dag 1, før man to dager etter tar flere piller for å få livmor til å tømme seg.
Kan aborten starte rett etter inntak av den første tabletten? Hvis det skulle skje, hvorfor må man ta kontakt med sykehuset? 

Du vil få all nødvendig veiledning og informasjon når du er på sykehuset og får første pillen. 

Men ja, noen begynner å blø etter kun første pille, ikke rett etterpå, men kort tid etter. Man skal i de aller fleste tilfeller fremdeles ta de neste pillene da den første pillen bare stopper graviditeten, mens de neste er de som skal sørge for sammentrekninger og tømming av livmor. Dette for å minimere risikoen for at det skal ligge rester igjen i livmoren.

Hva som blir gjeldene i ditt tilfelle kan kun helsepersonell svare på. 

Anonymkode: 994ab...09b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 21.01):

Snakk med de på sykehuset om dette når du har time, ikke fremmede på nett. Lykke til! :klem:

Anonymkode: b8003...8ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...