AnonymBruker Skrevet 24. september #21 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hos oss blir sjefen sur om vi forhandler lønn. Hun var daglig leder før hun kjøpte seg inn i bedriften, og da var hun en hyggelig og fornuftig sjef. Etter at hun kjøpte seg inn så skal hun bare spare penger, er sur stort sett hele tiden. Forståelig at hun ønsker å ta ut høy lønn til seg selv, samt utbytte, men hun ser ikke helt at fornøyde ansatte er det som gjør at pengene kommer inn. Anonymkode: 0b8d4...3b3 Det var slik jeg også opplevde det i en familiebedrift. De skulle spare hver krone, og ville trekke folk et minutt i lønn om de kunne det. Derfor innførte de stemplingsur og ville holde kontroll på hvor lang tid folk brukte på oppgaver og alt som kunne måles. Moralen stupte blant arbeidsstokken. Anonymkode: c531c...398 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #22 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): De fleste har ikke skrevet noe om lønn noe som helst sted. Står det tariff sjekker jeg selvfølgelig det, så giddaløs og dum er jeg faktisk ikke selv om mange sikkert skulle ønske det. Anonymkode: f6acb...f34 Tok et kjapt søk på noen stillinger i stat/kommune. Dette viser de første treffene. Kan knapt huske å ha sett en stillingsutlysning i stat/kommune hvor dette ikke fremkommer. Anonymkode: 2162a...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #23 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): I alle offentlige stillinger står det lønnstrinn og et spenn for lønn. Noe liknende hadde vært nyttig for stillinger i det private, men samtidig avhenger lønnsfastsettelse av mange ting. Vi strekker oss lengre for eksepsjonelle kandidater og legger oss lavt dersom vi kan det. Så det ville fort stått 800 000 til 1,2 mill. for eksempel. Usikker på hvor nyttig det er, og det gir kanskje falske forhåpninger til kandidater som tjener 750 000 kr i dag. Anonymkode: b6a0c...e39 Da burde det heller utlyses to stillinger der den med høyere lønnsforventninger har andre høyere krav til stillingen. Hvis dere forventer samme arbeid fra begge folkene så burde lønnen være relativt lik. Anonymkode: 4aa8a...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 24. september #24 Del Skrevet 24. september Selvfølgelig spør jeg om lønn. På et jobbintervju er det ikke bare de som intervjuer meg, men jeg intervjuer dem også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 25. september #25 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): I alle offentlige stillinger står det lønnstrinn og et spenn for lønn. Anonymkode: b6a0c...e39 Nei det gjør det ikke. Kommer an på stillingen. I staten står ofte et lønnsspenn. Ingen av mine jobber har operert med lønnstrinn og det har derfor ikke stått noe om lønnstrinn. I kommunen står det ofte ikke lønnsspenn en gang. Kommer helt an på jobben. Vi lyser ut stadig vekk og opplyser aldri om lønnsspenn, og ingen hos oss lønnes etter lønnstrinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå