Gå til innhold

Tips til overmadrass og pute av god kvalitet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en vond pute som har mistet fasongen og overmadrassen får jeg vondt i ryggen og overalt av. Dette på grunn av at jeg ville bruke minst mulig penger på det og da har det tydeligvis ikke noe god kvalitet. Har hatt disse en stund og nå vil jeg bytte og legge mer penger i det.

Så noen som har noe tips om overmadrass og pute som er bra? Trenger noe som ikke ikke gir smerter overalt, og en pute som holder fasongen.

Anonymkode: 068eb...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hovedmadrassen dårlig, så bør du bytte denne også. Fint hvis du gir hint om budsjett, for det er store forskjeller i pris. Jeg har sleep 2 fra Jensen og elsker den, men har jensen madrass under. 

Sverger til ergonomisk pute fra tempur, men det er jo smak og behag hva folk liker. Liker også puten fra Wonderland, men den er litt for høy for nakken min til at den fungerer godt nok. 

Anonymkode: 56296...64f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er hovedmadrassen dårlig, så bør du bytte denne også. Fint hvis du gir hint om budsjett, for det er store forskjeller i pris. Jeg har sleep 2 fra Jensen og elsker den, men har jensen madrass under. 

Sverger til ergonomisk pute fra tempur, men det er jo smak og behag hva folk liker. Liker også puten fra Wonderland, men den er litt for høy for nakken min til at den fungerer godt nok. 

Hovedmadrassen er ok, men mulig jeg burde bytte den ut likevel. Det er en Ikea seng kjøpt i 2018.

Tenkte ca 12000 på overmadrass og pute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hovedmadrassen er ok, men mulig jeg burde bytte den ut likevel. Det er en Ikea seng kjøpt i 2018.

Tenkte ca 12000 på overmadrass og pute.

For 12 0000 kr ville jeg ventet på tilbud hos møbelbutikkene, og kjøpt ny madrass og overmadrass. Men kommer an på str på madrassen du skal ha så klart. Ikea sine madrasser tar knekken på min rygg, har prøvd flere av dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er overmadrassen som gjør at du får ryggplager, og ikke madrassen/senga i seg selv? 

Jeg har en tempur-lignende overmadrass fra ikea på min ikea-seng, og den er fortsatt like god nå etter 8-9 års bruk. Betalte vel under 10 000 kr for hele kontinental-dobbeltsengen, inkludert alt av madrasser, bein og sengegavl. 12k for bare overmadrass og pute høres insane ut, er det virkelig så overpriset nå til dags? 

Anonymkode: 217b6...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan vet du at det er overmadrassen som gjør at du får ryggplager, og ikke madrassen/senga i seg selv? 

Jeg har en tempur-lignende overmadrass fra ikea på min ikea-seng, og den er fortsatt like god nå etter 8-9 års bruk. Betalte vel under 10 000 kr for hele kontinental-dobbeltsengen, inkludert alt av madrasser, bein og sengegavl. 12k for bare overmadrass og pute høres insane ut, er det virkelig så overpriset nå til dags? 

Man trenger absolutt ikke bruke 12 000 kr på overmadrass og pute, men det kommer jo helt an på individuelle behov/preferanser. Ikea sine madrasser har ødelagt ryggen min så mange ganger at jeg er ferdig med alt av madrasser og overmadrasser derfra, og bruker heller mer penger på å få den støtten/komforten som er riktig for meg. 

Men for 12 000 kr så er man oppe i såpass summer at man ofte kan bytte ut hovedmadrassen også. Og det er ofte den som er synderen og ikke bare overmadrassen alene. Jeg kjenner noen som har kjøpt JYSK sin wellpur memoryfoam overmadrass som kriseløsning inntil de har hatt råd til å gjøre større investering, som har fungert greit. Men da har det vært enkeltseng og en mye mindre kostnad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tja. Kan jo ikke vite helt sikkert. Men overmadrassen er billig og ikke særlig god kvalitet. Så vanskelig å si. 12000 ca for tempur overmadrass og pute. Men jeg får se. Har ikke bestemt meg. Må se litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempur kan du jo finne billig på Finn hvis du ikke er kjempekresen men må jo være omtrent som ny da siden det er et intimprodukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja. Kan jo ikke vite helt sikkert. Men overmadrassen er billig og ikke særlig god kvalitet. Så vanskelig å si. 12000 ca for tempur overmadrass og pute. Men jeg får se. Har ikke bestemt meg. Må se litt rundt.

Tempur overmadrass er best til tempur hovedmadrass. Tenker du å slenge den oppå en ikea-madrass ville jeg heller kjøpt en rimeligere wellpur fra Jysk, og investere i ordentlig hovedmadrass og madrass senere. Tempur standard pute koster 1500 kr fullpris. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wellpur fra Jysk kan jeg nok ha i første omgang. Er den god? Noen erfaringer fra andre her inne?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Wellpur fra Jysk kan jeg nok ha i første omgang. Er den god? Noen erfaringer fra andre her inne?

Ja den er ganske god, hvis man liker memoryfoam. Jeg hadde wellpur hovedmadrass som gjesteseng som jeg selv brukte en periode. Vondt i ryggen i begynnelsen, men gikk seg til før det ble bra. Så hvis du ikke har råd til å investere i skikkelig hovedmadrass OG overmadrass i samme slengen nå, så er det greit alternativ.

Jysk har tilsvarende hodepute. For meg blir de for høye for min korte nakke, men vet andre liker dem. Men hvis du kan spytte i litt mer enn 12 000 kr, så har Skeidar salg denne uken på flere Jensen modeller. F.eks denne varianten av
Opal kontinental er satt ned med nesten 50 % https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/opal-jubileums-kontinentalseng/

Ellers så har de jo kampanjer flere ganger i året hvis man vil vente. Og det finnes helt sikkert andre gode senger, jeg vet bare at jeg aldri skal ha noe annet enn Jensen :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (2 timer siden):

Tempur kan du jo finne billig på Finn hvis du ikke er kjempekresen men må jo være omtrent som ny da siden det er et intimprodukt.

Så lenge den er ren og ikke flere år og nedligget så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja den er ganske god, hvis man liker memoryfoam. Jeg hadde wellpur hovedmadrass som gjesteseng som jeg selv brukte en periode. Vondt i ryggen i begynnelsen, men gikk seg til før det ble bra. Så hvis du ikke har råd til å investere i skikkelig hovedmadrass OG overmadrass i samme slengen nå, så er det greit alternativ.

Jysk har tilsvarende hodepute. For meg blir de for høye for min korte nakke, men vet andre liker dem. Men hvis du kan spytte i litt mer enn 12 000 kr, så har Skeidar salg denne uken på flere Jensen modeller. F.eks denne varianten av
Opal kontinental er satt ned med nesten 50 % https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/opal-jubileums-kontinentalseng/

Ellers så har de jo kampanjer flere ganger i året hvis man vil vente. Og det finnes helt sikkert andre gode senger, jeg vet bare at jeg aldri skal ha noe annet enn Jensen :ler:

Takk for tips 👍

Ser meg nok om etter tilbud 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer Wellpur gold. På omtaler på Jysk så virker det som mange er fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne imot flere tips om noe som er billig og bra. Trenger jo ikke å bruke 12000 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vurderer Wellpur gold. På omtaler på Jysk så virker det som mange er fornøyd med den.

Ja det er den jeg mente. Kan være en grei løsning inntil du kan se deg råd til å investere i ny hovedmadrass også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja det er den jeg mente. Kan være en grei løsning inntil du kan se deg råd til å investere i ny hovedmadrass også. 

Da blir det nok den 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 17.12):

Jeg har Wellpur overmadrass fra Jysk. Er veldig fornøyd 😊 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 time siden):

Jeg har Wellpur overmadrass fra Jysk. Er veldig fornøyd 😊 

Så bra 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Ble Tussøy fra Ikea. Var litt skeptisk på grunn av noen dårlige omtaler. Men foreløpig veldig fornøyd med den.

Hadde ikke vondt noen steder da jeg våknet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...