Gå til innhold

Var litt uoppmerksom i kveld og kjørte inn i autovernet, høyre frontlykt og fanger er helt knust og masse riper langs hele siden, fangeren b

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 21.51):

Jeg gjør det. Aldri vært noe alvorlig eller personskader, har vært mest småbulking. Denne gangen var det større, aldri fått så store skader på bilen før. Redd den ikke lar seg fikse

Anonymkode: e6bd8...02a

90% av alle bilførere bulker aldri i hele sitt liv.

At du har hatt «mest småbulking» sier jo sitt om dine kjøreferdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mistet førerkortet 😭😭

Nei, det går ikke så fort....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mistet førerkortet 😭😭

Neeeh. Du prøver bare å provosere frem aktivitet i tråden. Når bruddet ikke skaffet nok aktivitet eller sympati så må du finne på noe annet.

ps: Det tar ikke en dag fra politiet blir involvert til du mister førerkortet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (9 timer siden):

Neeeh. Du prøver bare å provosere frem aktivitet i tråden. Når bruddet ikke skaffet nok aktivitet eller sympati så må du finne på noe annet.

ps: Det tar ikke en dag fra politiet blir involvert til du mister førerkortet.

Det kan det absolutt gjøre jo. De tar førerkortet midlertidig, og så blir det sak etterpå der det avgjøres om det blir vedtatt og for hvor lenge, eller om de får det tilbake. Kjenner flere som har mistet lappen på dagen etter ulykker. 

Anonymkode: 1ffd1...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 20.13):

Jeg var uoppmerksom og så på mobilen en kort stund når jeg kjørte, er litt over en time siden, har kjørt hjem med bilen. Høyre frontlykt og fanger er knust, dype og store riper langs hele siden på bilen og bakfangeren ble også røsket av. Jeg har kasko på bilen men har kjørt over dobbelt av årlig kjørelengde, har kjørt 21000 km og har forsikring på 10000 km i året. Hva risikerer jeg hvis jeg melder skade med slik km stand? Regner med jeg får mindre dekket eller større egenandel, er det noen som vet? 

vil ikke si hvilket forsikringsselskap jeg har men det er et av de største. Dette er en bmw 3 serie 2016 modell, har 40% bonus før denne skaden. Er det noe jeg kan gjøre eller si for å bedre min vanskelige situasjon?

Kvinner og bilkjøring asså.........du vil få ganske mye fratrekk på oppgjøret. hvorfor setter du så lav km stand når du kjører det dobbelte???? En takstmann noterer alltid km stand når bilen takseres, så selskapet vil jo få sett dette. Sett det på tabbekontoen, så justerer du kjørelengden heretter.

Anonymkode: 730bc...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan det absolutt gjøre jo. De tar førerkortet midlertidig, og så blir det sak etterpå der det avgjøres om det blir vedtatt og for hvor lenge, eller om de får det tilbake. Kjenner flere som har mistet lappen på dagen etter ulykker. 

Da har det blitt tatt beslag og det er midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kvinner og bilkjøring asså.........du vil få ganske mye fratrekk på oppgjøret. hvorfor setter du så lav km stand når du kjører det dobbelte???? En takstmann noterer alltid km stand når bilen takseres, så selskapet vil jo få sett dette. Sett det på tabbekontoen, så justerer du kjørelengden heretter.

Anonymkode: 730bc...e90

Hva mener du med de første ordene? At kvinner og bilkjøring er bedre kombinasjon?

For her er TS en mann... 

Anonymkode: 6b2d6...cdd

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (17 minutter siden):

Da har det blitt tatt beslag og det er midlertidig.

Joda, men de kan heller ikke kjøre bil lovlig når det er tatt beslag. Og en som mister lappen på grunn av beslag, ville i 90% av tilfellene omtalt det som at "jeg mistet lappen".  De ville ikke sagt "det er midlertidig tatt beslag i sertifikatet mitt". 

Her flisespikker du. 🤦‍♀️

Ene jeg kjente fikk sertifikatet tatt i beslag etter en ulykke, da fikk hen beskjed om at det ble tatt beslag, men hen kom ikke til å gå det tilbake før om 6 mnd, for det var standard. 

Vi får vel uansett bare være enige i at det er bra at denne sjåføren midlertidig er ryddet av veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 13.37):

Politiet er koblet inn i saken også nå

Ja hva skal man si, den er nok fortjent. Utenom at det virker som du har opptrådd uaktsomt, så har du sannsynligvis også påført stor skade på autovernet, og du kan bli erstatningspliktig for autovernet til veieier. Noe usikker på om forsikringen din kommer til å dekke så mye av dette med tanke på at du har overskridd årlig kjørelngde såpass. Den blir nok avkortet mye. Det er ikke alltid veieier lykkes med å finne hvem som har gjort skaden, men her meldte du jo selv  gjennom ditt forsikringsselskap, så nå vet de jo hvem som har forårsaket skaden.

Anonymkode: 6ef2b...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...