Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #21 Skrevet 24. februar 2006 Kanskje de har ekstra mange bilulykker for å øke sjansene for å komme raskere til himmels? De ser jo veldig fram til den dagen har jeg fått med meg. -hedning som ikke krasjer- ← hehe, ja de har kanskje ikke den samme dødsangsten som oss
KR-øst Skrevet 24. februar 2006 #22 Skrevet 24. februar 2006 Hvis du hadde orket å lese artikkelen som Brunhilde linket til, så ville du lest at det handler om et forsikringsselskap for kristne bedrifter. Ergo bare kristne kunder, eller sannsynligheten at de er det er ganske stor. Hvis ikke noen finner det nødvendig å begynne og diskutere hvor "kristne" de er da, siden de bulker så ofte. Liten teori: Kanskje de er så pliktige at de overrapporterer til forsikringsselskapet? At de skal være så ærlige, at de heller rapporterer, når vi andre hadde gjort noe for å unngå å blande inn forsikringsselskapet? Vanskelig å si, for det kan jo være mange grunner, sikkert komplekse årsaker. Og kanskje det er noen feilkilder i statistikken også? Men det var i alle fall stort avvik fra "normalen". ← Er det virkelig sant at det er flest kristne som bulker, av kunder i et forsikringsselskap som nesten bare har kristne kunder? Da forstår jeg hvorfor det bør offentliggjøres, både i Dagens Næringsliv og her på KG.
Gjest Willy Nikkersen Skrevet 24. februar 2006 #23 Skrevet 24. februar 2006 Er det virkelig sant at det er flest kristne som bulker, av kunder i et forsikringsselskap som nesten bare har kristne kunder? Da forstår jeg hvorfor det bør offentliggjøres, både i Dagens Næringsliv og her på KG. ← Dette er frasert feil. Det er ikke kristne som bulker mest, det er kristne som har flest bulker
Gjest Willy Nikkersen Skrevet 25. februar 2006 #24 Skrevet 25. februar 2006 Er det virkelig sant at det er flest kristne som bulker, av kunder i et forsikringsselskap som nesten bare har kristne kunder? Da forstår jeg hvorfor det bør offentliggjøres, både i Dagens Næringsliv og her på KG. ← Dette er frasert feil. Det er ikke kristne som bulker mest, det er kristne som har flest bulker
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #25 Skrevet 25. februar 2006 Er det virkelig sant at det er flest kristne som bulker, av kunder i et forsikringsselskap som nesten bare har kristne kunder? Da forstår jeg hvorfor det bør offentliggjøres, både i Dagens Næringsliv og her på KG. ← Skadeprosenten var sammenliknet med andre selskap, og dette selskapet bulket mest. men det er jo ikke rart, ettersom de hadde en mye eldre bilpark og tiltrakk seg en del kunder som var annerledes enn i andre selskaper.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #26 Skrevet 25. februar 2006 I følge en artikkel fra Dagens Næringsliv viser det seg at kristne bulker mest når de er ute på veien. Hvor har de tankene mens de kjører?!? ← Tja, jeg lurer litt på datagrunnlaget deres for å si noe sånt.
Anglofil Skrevet 25. februar 2006 #27 Skrevet 25. februar 2006 Hvis du hadde orket å lese artikkelen som Brunhilde linket til, så ville du lest at det handler om et forsikringsselskap for kristne bedrifter. Selvom man er kristen trenger man ikke å være medlem av en kristen bedrift. Sånn bare for å nevne det.. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #28 Skrevet 26. februar 2006 Naturligvis ikke, Yvonne. Det er da ingen som har sagt, heller. Men flertallet av kundene til dette forsikringsselkapet er nok kristne.
Anglofil Skrevet 26. februar 2006 #29 Skrevet 26. februar 2006 Naturligvis ikke, Yvonne. Det er da ingen som har sagt, heller. Men flertallet av kundene til dette forsikringsselkapet er nok kristne. ← Poenget mitt blir da at det ikke er relevant for alle kristne, noe man kunne få inntrykk av. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå