Gå til innhold

Dere som har syktbarn dager (10 i året) - tar du av og til en spansk en?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, har den tanken med å sende barnet i barnehagen og være hjemme selv har ikke engang slått meg. MEN jeg har muligens hatt barnet hjemme en ekstra dag etter sykeperiode selv om hen egentlig var frisk nok til å være i barnehagen🫣 litt flaut å innrømme, men skal sies at familien vår er sjeldent syke da😅

Anonymkode: 6fada...c10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da eldste begynte i bhg (2021) jobbet vi motsatt turnus, og mellom august og desember hadde han 72 sykedager borte fra bhg. Dette var IKKE inkl de dagene han var syk i helgen. Var heldig hvis vi fikk to dager mellom en sykdomsrunde med friskt barn. Vi brukte totalt én sykt barn-dag, fordi det jo alltid var en av oss hjemme pga turnusjobbingen.

Vår fastlege foreslo faktisk å sykmelde en av oss, fordi vi var dønn utslitte (jobber ca 200% når vi er på jobb, også fri tilsvarende lengde dager). Vi takket nei, men sett i retrospekt, skulle vi så klart ha benyttet oss mere av sykt barn-dagene. 

Vi jobber ikke lenger i samme turnus, men kjenner nå at jeg har lite dårlig samvittighet for å reelt bruke disse dagene når det gjelder - men å misbruke dem vil jeg ikke gjøre. Nettopp fordi jeg vet hvor utrolig mange dager man plutselig trenger. 

Anonymkode: 62f09...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre var ufattelig lite syke da de var små! Så ja, da de var 1-3 år tok vi en dag her og en dag der for å hente oss inn. Nå er de 5 og snart 7 og det har vi jo åpenbart ikke behov for - de sover igjennom natta og er selvgående og trasser ikke. Ble totalt maks 3 "juksedager" ila året, hvorav én som regel var fordi natta hadde vært helt forjævelig😂 totalt 5 sykt-barn-dager i gjennomsnitt. Med unntak av covid-året hvor vi alle var veldig sjuke minst en uke. 

Anonymkode: 6108c...09e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 19.30):

Og sier til jobb at poden er "syk", og deretter blir hjemme med et friskt barn (eller sender barnet avgårde på skole/bgh) fordi du trengte en "fri"dag?

Vær ærlig nå :fnise:

Anonymkode: 62733...4bc

Nei.. De dagene flyr fort nok med barn i hus, så ingen til overs for sånt tull.. 

Anonymkode: 06185...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falt meg inn. Har sjeldent hatt sykt barn-dager uten å ha jobbet hjemmefra. Blir selvfølgelig ikke fulle arbeidsdager, men en del timer har det stort sett blitt.

Nå er barna store, 10 og 13. Stort sett klarer de begge seg veldig fint hjemme alene, også om de er syke. 
Har vært en eller to dager hjemme med 13 åringen etter jeg mistet sykt barn dagene. Men da er det hjemmekontor.

Anonymkode: 0e892...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da eldste begynte i bhg (2021) jobbet vi motsatt turnus, og mellom august og desember hadde han 72 sykedager borte fra bhg. Dette var IKKE inkl de dagene han var syk i helgen. Var heldig hvis vi fikk to dager mellom en sykdomsrunde med friskt barn. Vi brukte totalt én sykt barn-dag, fordi det jo alltid var en av oss hjemme pga turnusjobbingen.

Vår fastlege foreslo faktisk å sykmelde en av oss, fordi vi var dønn utslitte (jobber ca 200% når vi er på jobb, også fri tilsvarende lengde dager). Vi takket nei, men sett i retrospekt, skulle vi så klart ha benyttet oss mere av sykt barn-dagene. 

Vi jobber ikke lenger i samme turnus, men kjenner nå at jeg har lite dårlig samvittighet for å reelt bruke disse dagene når det gjelder - men å misbruke dem vil jeg ikke gjøre. Nettopp fordi jeg vet hvor utrolig mange dager man plutselig trenger. 

Anonymkode: 62f09...6c2

Det er tøft!

Vi hadde en sånn runde med sykdom i fjor høst og frem til jul. Barna var syke, vi var syke, ikke én eneste natt uten syke barn som våkner...Trodde jeg skulle bli gal, de ble jo aldri friske. Vi var hos legen flere ganger, for vi lurte jo på om de aldri ble friske av den ene sykdomsrunden, og kanskje måtte behandles. Det var bare virus, og han sa det gikk så mange virus da at det ikke var utenkelig at de ble smittet av det ene etter hverandre i måned etter måned.

Krysser fingrene for at begge to ble "herdet" i fjor, selv yngste som ikke hadde begynt i barnehagen enda, og at vi slipper sånne runder igjen😅

Anonymkode: 8aba8...500

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 19.30):

Og sier til jobb at poden er "syk", og deretter blir hjemme med et friskt barn (eller sender barnet avgårde på skole/bgh) fordi du trengte en "fri"dag?

Vær ærlig nå :fnise:

Anonymkode: 62733...4bc

Det har jo hendt jeg har gjort noen feilvurderinger. Jeg ble hjemme med sykt barn, og så kviknet ungen veldig fort til etter at han fant ut at han slapp å gå i barnehagen/skolen.

Men å sende ungen i bhg/skole og bli hjemme selv, og så juge og late som du har sykt barn? Det er jo passe frekt. Er du ikke redd for at det skal bli oppdaget? Du bor kanskje ikke på et lite sted, hvor sjefen eller kolleger kan komme til å se ungen din rusle på skoleveien eller treffe deg og den "syke" ungen på butikken på vei hjem fra fotballtrening med drakta på samme kveld?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...