Gå til innhold

Naturlig beroligende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til kosttilskudd eller andre råd som kan fungere beroligende? 

Går gjennom en dårlig periode nå med voldsom angst for at partner skal gå fra meg, jobb-problem mm. 

Har vondt å brystet og hodet, ujevne hjerteslag osv. Mulig jeg har høyt blodtrykk. 

Ønsker ikke å bruke medisiner for mye. 

Anonymkode: 83111...acf

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ikke medisiner selv. Blodtrykket og det andre er sikkert resultat av angst. Kan bare svare for meg selv, men jeg gikk til en akupunktør en periode og fikk behandling med nåler. Det var så avslappende deilig at jeg til og med sovnet på benken (måtte ligge en halv time med nåler forskjellige steder).

Anonymkode: 86eff...d04

Skrevet

Jeg drikke urtete, ikke noe skumle eller skadelige greier, bare vanlig kamille som du får kjøpt i dagligvare. Jeg liker den til Clipper, bruker også Snore&Peace teen før sengetid. Ellers har jeg god effekt av pusteøvelser og guidet meditasjon. Synes det hjelper når jeg gjør det regelmessig over tid.

Hvis du er inne i en skikkelig dårlig periode er det ikke sikkert at det vil ha god nok effekt for deg akkurat nå. Kan hende du bør prøve litt distraksjon i stedet, for eksempel se på en hyggelig serie på TV eller noe annet du pleier å like.

Anonymkode: 0d17c...f6e

• Liker 1
Skrevet

Meditasjon på spotify, bad i isvann, test ut wim-hof-metoden

Anonymkode: ac2b5...88b

Skrevet

Tur i skogen, kutte ut sukker/te/koffein/skjerm, god døgnrytme, masse frisk luft og dagslys.

Anonymkode: 0c4d7...59d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har begynt å ta Magnesium Glysinat pga tankekjør og uro. Ingen smerter, men hadde hjertebank. Våknet alltid også sur. Syns det har hjulpet. Kjøpte Solaray Magnesium Glysinat. 4 kapsler om dagen.

Anonymkode: b94e1...e58

• Liker 1
Skrevet

Gå tur eller allerhelst  trene jevnlig. Finn en treningsform som gir deg glede, det skal være morsomt og givende. Du får overskudd og føler deg psykisk og fysisk bedre. Gir deg mer overskudd til å takle hverdagen. Dessuten vil du komme til å sove bedre….c’’,)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Meditasjon på spotify, bad i isvann, test ut wim-hof-metoden

Anonymkode: ac2b5...88b

Meditasjon til Spotify er jeg god på. Prøver å sove ettermiddagslurer, formiddagslurer mm bare for å unnslippe en stund og spole tiden framover. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tur i skogen, kutte ut sukker/te/koffein/skjerm, god døgnrytme, masse frisk luft og dagslys.

Anonymkode: 0c4d7...59d

Turer er det en del av om dagen. Men dessverre snop, kaffe og Netflix også. Det hjelper der og da men ikke mer. 

Skrevet
Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Gå tur eller allerhelst  trene jevnlig. Finn en treningsform som gir deg glede, det skal være morsomt og givende. Du får overskudd og føler deg psykisk og fysisk bedre. Gir deg mer overskudd til å takle hverdagen. Dessuten vil du komme til å sove bedre….c’’,)

Nesten samme resept som for å slutte med alkohol dette. Jeg gikk også turer, det gjør jeg for så vidt enda, men nå har jeg funnet en passe bakke som jeg går hurtig opp/ned et antall ganger for å få litt mer pust og bedre kondis.

Anonymkode: 86eff...d04

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Meditasjon til Spotify er jeg god på. Prøver å sove ettermiddagslurer, formiddagslurer mm bare for å unnslippe en stund og spole tiden framover. 

Turer er det en del av om dagen. Men dessverre snop, kaffe og Netflix også. Det hjelper der og da men ikke mer. 

Koffein forsterker angst, så da hadde jeg gått over til koffeinfri isåfall hvis jeg var deg.

Anonymkode: 9bba9...018

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Koffein er ikke bra for angst, du bør kutte kaffen... Det kan ta tid før du merker forskjell, det skjer ikke over natta, men ville kuttet det ut likevel.

Anonymkode: 0d17c...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...