AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #1 Skrevet 23. september 2024 Dersom du kjøper brukte bøker på nett, hva ville du betalt per bok, om du så en annonse hvor noen solgte nylig utgitte bøker (både innbundet og pocket), og alle var "ubrukt"; altså ikke bladd i engang, så like ny som om de stod i hyllen på bokhandelen? Om du ikke pleier å kjøpe brukte bøker på nett, men tilfeldigvis kom over en annonse som nevnt ovenfor (og dette var bøker du har lyst å lese så klart), hva måtte prisen vært per bok for at du skulle bestemme deg for å kjøpe? Jeg spør fordi jeg lurer på om det er vits å bruke tid på å prøve å selge bøker på nett. Jeg er nemlig ekstremt vims (adhd), og har nå en større samling helt nye bøker som jeg aldri kommer til å lese, fordi jeg alltid glemmer å avbestille hovedboken fra bokklubben 🙈 De er ikke billige bøker heller, og det begynner å bli ganske surt å se på denne voksende samlingen som sikkert har kostet meg over kr 4000 til nå 😣 (jeg glemmer å returnere også, så bare ikke gidd å si noe om dette heller 😏) Er såå frustrert over meg selv, som i d hele tatt meldte meg inn i den pokkers bokklubben på ren impuls, kun for å få en gratispremie jeg ikke engang husker hva var for noe nå 🙈 Jeg trodde d skulle komme én bok i mnd, som jeg sikkert skulle huske å avbestille, men neida... d kommer jo nye bøker HELE TIDEN 🤯 De kaller den månedens hovedbok, selv om de har sendt ut to andre bøker før denne ila samme mnd 😤 Men bla bla... Det ble en lang digresjon 🙈 Håper noen gidder å svare på spørsmålene mine 😜 Anonymkode: 126cd...5dd
Etk Skrevet 23. september 2024 #2 Skrevet 23. september 2024 Er de såpass nye at de ikke er kommet i heftet versjon enda kan du muligens prøve deg på halv pris av ny pris. lykke til😊
endo Skrevet 23. september 2024 #3 Skrevet 23. september 2024 Kjøper ikke bokklubb bøker eller pocketbøker. Men sånn selge dem for rundt 40% av verdien bør være greit. Da de jeg kjøper brukt ligger på rundt 50% litt avhengig om det er førsteutgave eller ikke. Og om signert eller ikke. Eldre bøker er selvsagt noe annet når det gjelder pris.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #4 Skrevet 23. september 2024 Leser kanskje 30 bøker i året. Handler hovedsakelig brukt, og betaler ikke mer enn 50,- for en brukt bok... Anonymkode: 0377d...49f 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #5 Skrevet 23. september 2024 Selg de på Bookis, og sett prisen 1 krone under forrige pris solgt. Anonymkode: 3d460...31e 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #6 Skrevet 24. september 2024 Det vil nok være vanskelig å få solgt. Bokklubbøker og nyutgivelser kjøper jeg ikke, de låner jeg på biblioteket. Kjøper jeg bøker er det som regel helt spesielle sjangere eller gamle klassikere som jeg virkelig vil ha i bokhylla. Da er det nærmest som samleobjekter å regne, og da vil jeg ha dem helt nye, og betaler gjerne "nypris" hos en nettbutikk for å være sikker på det. Om boken virkelig ikke er brukt og ser helt ny ut, kunne jeg også kjøpt den brukt. Da til en del under nypris, inkludert frakt. Siden det alltid er en liten risiko for at den blir skadet under frakt, samt at jeg ikke har mulighet for retur når jeg kjøper hos privatperson. Anonymkode: dd887...dea 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #7 Skrevet 24. september 2024 10-20kr. Får de for 5 på bruktbutikkene Anonymkode: 532a7...a9e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #8 Skrevet 24. september 2024 Toppen tjue kroner. Leser mest på kindle, og plukker ellers opp nesten gratis på loppemarked eller bruktsjapper. Betalingsviljen min kan øke noe for tegneserieromaner og andre bøker der illustrasjoner er avgjørende. Anonymkode: 418ed...c62
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #9 Skrevet 24. september 2024 Bruktbutikken her tar 30 kr for bøker uansett tilstand. Jeg har prøvd å selge på Bookis, og man må langt under halv pris for å få solgt noe. Folk blir også sure hvis man ikke kan sende på billigste måte med HeltHjem (de henter ikke fra postkasser her, man må levere i butikk). Anonymkode: 364ba...4a8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #10 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dersom du kjøper brukte bøker på nett, hva ville du betalt per bok, om du så en annonse hvor noen solgte nylig utgitte bøker (både innbundet og pocket), og alle var "ubrukt"; altså ikke bladd i engang, så like ny som om de stod i hyllen på bokhandelen? Om du ikke pleier å kjøpe brukte bøker på nett, men tilfeldigvis kom over en annonse som nevnt ovenfor (og dette var bøker du har lyst å lese så klart), hva måtte prisen vært per bok for at du skulle bestemme deg for å kjøpe? Jeg spør fordi jeg lurer på om det er vits å bruke tid på å prøve å selge bøker på nett. Jeg er nemlig ekstremt vims (adhd), og har nå en større samling helt nye bøker som jeg aldri kommer til å lese, fordi jeg alltid glemmer å avbestille hovedboken fra bokklubben 🙈 De er ikke billige bøker heller, og det begynner å bli ganske surt å se på denne voksende samlingen som sikkert har kostet meg over kr 4000 til nå 😣 (jeg glemmer å returnere også, så bare ikke gidd å si noe om dette heller 😏) Er såå frustrert over meg selv, som i d hele tatt meldte meg inn i den pokkers bokklubben på ren impuls, kun for å få en gratispremie jeg ikke engang husker hva var for noe nå 🙈 Jeg trodde d skulle komme én bok i mnd, som jeg sikkert skulle huske å avbestille, men neida... d kommer jo nye bøker HELE TIDEN 🤯 De kaller den månedens hovedbok, selv om de har sendt ut to andre bøker før denne ila samme mnd 😤 Men bla bla... Det ble en lang digresjon 🙈 Håper noen gidder å svare på spørsmålene mine 😜 Anonymkode: 126cd...5dd Gidder verken å betale for bøker eller eie bøker. Biblioteket er en gratistjeneste, både for papirbøker og elektroniske bøker. Anonymkode: 0cc7f...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå