Gå til innhold

Leie ut leilighet til fam/venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en leilighet som står tom mesteparten av året. Jeg befinner meg i Spania fra November til Mai. Kan jeg leie ut leilighet til familie eller venner uten å skatte av det? Jeg er fortsatt folkeregistert på addressen. Jeg har aldri leid ut før og kan ikke reglene for noe av det. Akkurat nå er det bare en tanke. J

Anonymkode: 2e534...55c

Skrevet

Helt riktig svar får du på skatteetaten sine nettsider.

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/bolig-og-eiendeler/bolig-eiendom-tomt/utleie/?396270=396272

Det som ikke går under Korttidsleie i lovverket (mindre enn 30 dager) er skattebetinget så lenge det er over en viss sum i året.

Om du bare skal dekke driftskostnadene på leiligheten er det trolig ikke skatt, men sjekk dette med skatteetaten du. Dette må jo legges inn i selvangivelsen din.

Anonymkode: b6b02...505

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en leilighet som står tom mesteparten av året. Jeg befinner meg i Spania fra November til Mai. Kan jeg leie ut leilighet til familie eller venner uten å skatte av det? Jeg er fortsatt folkeregistert på addressen. Jeg har aldri leid ut før og kan ikke reglene for noe av det. Akkurat nå er det bare en tanke. J

Skatteetaten har fasiten.

Anonymkode: 54be2...645

Skrevet
Ninaen skrev (58 minutter siden):

Selveier eller borettslag?

Selveier 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...