Gå til innhold

Hvordan få en kastrert hannkatt til å gå overens med en kastrert hunnkatt inne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kastrert hannkatt på 5 år som er utekatt, og utendørs går han overens med kastrerte katter av begge kjønn som han kjenner.

Jeg må reise bort drøyt 6 uker og katten min skal bo hos min nabo rett over gangen som han kjenner godt og har bodd hos tidligere, men nå har naboen min ganske spontant overtatt en kastrert hunnkatt som er innekatt.

Jeg er veldig skeptisk og tviler på at han kommer til å akseptere at det er en annen katt hos naboen som han ikke har møtt før.

Naboens innekatt tolererer andre katter, mens min katt gjør ikke det.

Hvordan introdusere min katt/kattene på best mulig måte?

Hvis katten min ikke går overens må jeg muligens sette katten bort, og det ønsker jeg ikke😔

Anonymkode: 3dca6...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en kastrert hannkatt på 5 år som er utekatt, og utendørs går han overens med kastrerte katter av begge kjønn som han kjenner.

Jeg må reise bort drøyt 6 uker og katten min skal bo hos min nabo rett over gangen som han kjenner godt og har bodd hos tidligere, men nå har naboen min ganske spontant overtatt en kastrert hunnkatt som er innekatt.

Jeg er veldig skeptisk og tviler på at han kommer til å akseptere at det er en annen katt hos naboen som han ikke har møtt før.

Naboens innekatt tolererer andre katter, mens min katt gjør ikke det.

Hvordan introdusere min katt/kattene på best mulig måte?

Hvis katten min ikke går overens må jeg muligens sette katten bort, og det ønsker jeg ikke😔

Vært igjennom nøyaktig det samme. Mitt klare råd er at de holdes på adskilte rom. Katten din vil aldri akseptere den andre kattens nærvær på så kort tid. Men er de på separate rom skal det gå helt fint. Lykke til😊

Anonymkode: 4bed8...a5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vært igjennom nøyaktig det samme. Mitt klare råd er at de holdes på adskilte rom. Katten din vil aldri akseptere den andre kattens nærvær på så kort tid. Men er de på separate rom skal det gå helt fint. Lykke til😊

Anonymkode: 4bed8...a5c

Mener du at min katt og naboens katt må bo på hvert sitt rom i de seks ukene jeg er borte?

Naboen har en toroms leilighet så dette kommer ikke til å fungere

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke naboen komme innom deg daglig? Hvorfor må katten «flytte»?

Anonymkode: 2c19c...b17

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor kan ikke naboen komme innom deg daglig? Hvorfor må katten «flytte»?

Anonymkode: 2c19c...b17

Det blir jo ganske ensomt for katten min å bo alene i leiligheten i 6 til 8 uker når han er vant med å være hos meg, eller være på besøk hos naboen min flere ganger i uken.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om såpass lenge så bør dere begynne tilvenning allerede nå. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tabris skrev (1 time siden):

Hvis det er snakk om såpass lenge så bør dere begynne tilvenning allerede nå. 

Jeg skal bort like over nyttår, så det er en stund til

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal bort like over nyttår, så det er en stund til

ts

Det svaret der skjønte jeg ikke helt? Er ikke det bare bra da, så kan du starte tilvenningen tidlig? (Altså helst nå med en gang, slik du fikk råd om) :)  Ta det litt og litt, så kanskje kattene rekker å bli kjent før du reiser.

Anonymkode: aecfc...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det svaret der skjønte jeg ikke helt? Er ikke det bare bra da, så kan du starte tilvenningen tidlig? (Altså helst nå med en gang, slik du fikk råd om) :)  Ta det litt og litt, så kanskje kattene rekker å bli kjent før du reiser.

Anonymkode: aecfc...097

God idé synes jeg, men naboen min med den nye katten, mener det holder at katten min er på besøk en gang for å se om de går sammen sier hun.

Tror at nå når hun har fått sin egen katt, så er hun ikke så lysten på å passe min katt, men har sagt ja fordi hun skal være grei.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du ikke tør å prøve pga du er redd for å bli skuffet. Det kan gå veldig bra selv om du ikke tror det! Om kattene trives sammen, så tror jeg ikke naboen har noe i mot det. Kanskje hun kan ha behov for kattepass i fremtiden hun også. 

Om naboen har hatt katten en stund, så lukter det mye av den i leiligheten. Katten din bør derfor få lov til å være der uten den andre katten først. Naboens katt bør helst være på eget rom/utenfor i bur, slik at katten din først konsentrerer seg om lukten. I alle fall bør de ikke være i samme rom de første gangene. Så får dere observere hvordan katten din er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...