AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #1 Del Skrevet 23. september 2024 Var ute og kjørte i dag, en plass jeg kjører ofte. Plutselig ser jeg at et skilt lyser opp rett før jeg passerer det. Det er et stopp kontroll-skilt. Skiltet er digitalt, med et kamera på. Skiltet kom brått og uventet på, men jeg kunne ikke se noen kontroll noe sted. Kjørte videre, og tok av inn på en sidevei. Like brått og uventet ser jeg plutselig samme type skilt lyse opp igjen, rett før jeg passerer. Jeg følger en retningspil, og kjører videre. Da jeg ser et tredje skilt lyse opp, stopper jeg i en busslomme for å undersøke hva dette er for noe. Bestemmer meg for å fortsette jakten på kontrollen, men da er skiltet tilbake til normalen igjen, og jeg antar kontrollen er over. Ringte til vegvesenet for å høre om min bil skulle stoppet, men fikk avkreftet dette. Det er første gang jeg ser slike skilt langs veien, som plutselig lyser opp rett foran meg. Jeg følte at de var ment for akkurat meg😅 At de har fanget opp noe på kamera som var plassert over skiltene. Hva brukes disse kameraene til? Kan det være meg de var ute etter, eller er jeg paranoid? Anonymkode: fc32d...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 23. september 2024 #2 Del Skrevet 23. september 2024 (endret) Det er vanlig med slike skilt som veksler med ulike tekster og bilder. Mest benyttet for kontroll av tyngre kjøretøy. Flere steder er kontrollstasjonen og vekten et stykke fra veien, og er dermed skiltet til denne plassen. Kamera benyttes for å se om noen undrar seg kontroll. Tror ikke disse kameraene benyttes til automatisk lesing av reg nummer? Gir høyere trafikksikkerhet ved at statens vegvesen eller politiet slipper å stå ved siden av veien og manuelt vinke inn kjøretøy. (I all hovedsak tyngre kjøretøy som skal veies og sjekke lasten er forsvarlig sikret.) Endret 23. september 2024 av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #3 Del Skrevet 23. september 2024 TBL12 skrev (2 timer siden): Det er vanlig med slike skilt som veksler med ulike tekster og bilder. Mest benyttet for kontroll av tyngre kjøretøy. Flere steder er kontrollstasjonen og vekten et stykke fra veien, og er dermed skiltet til denne plassen. Kamera benyttes for å se om noen undrar seg kontroll. Tror ikke disse kameraene benyttes til automatisk lesing av reg nummer? Gir høyere trafikksikkerhet ved at statens vegvesen eller politiet slipper å stå ved siden av veien og manuelt vinke inn kjøretøy. (I all hovedsak tyngre kjøretøy som skal veies og sjekke lasten er forsvarlig sikret.) Også varebiler på grønne skilt blir tatt inn på kontrollstasjoner. Anonymkode: a1e44...aa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå