Gå til innhold

Emosjonelt utro mann. Nekter for at han er forelsket.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja det tror jeg faktisk på. Tror du virkelig på evig kjærlighet og at den man velger når man er ung er den personen man passer med når man har blitt eldre? Er du klar over hvor mye man forandrer seg og hvor mye bagasje man drar med seg gjennom årene i et langvarig forhold. Jeg synes det er merkelig at du påpeker dette når skilsmissestatistikken er skyhøy. Jeg sier ikke at det ikke finnes, men man er naiv om man tror at man skal holde sammen bare fordi man valgte hverandre for flere tiår siden. Det er nok sammensatte grunner til at han ikke drar, og jeg sitter ikke å venter på det heller. 

Anonymkode: 8e172...b4a

Jeg har levd en stund. Har også gjennomgått skillsmisse. Nettopp derfor vet jeg at det finnes mye mer enn rent praktiske årsaker til å holde sammen. Jeg sa ingenting om evig kjærlighet,  jeg påpekte at her er mer enn møbler og eiendom involvert. Man knytter  bånd, deler historie,  og alt dette betyr faktisk en del når alt kommer til alt. Skillsmisser hadde sjeldent vært vonde, dersom det kun handler om praktiske ting. 

Anonymkode: 69acd...2fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 12.38):

Takk for svar. Ser at du får spørsmål om hvorfor du vil være med mannen din. Ville bare si at jeg (som spurte deg, over her) har full forståelse for det :) 

Vi er enda noen her inne som ikke forlater mennene våre for hver minste bagatell. Kan bare anbefale trådstarter å lære av deg.

Anonymkode: 363c7...cfb

Bagatell 😂 han gjorde det ikke slutt med hun andre på egen hånd en gang. Kona måtte si ifra. Heldigvis finnes vi som ikke godtar hva som helst også

Anonymkode: e2ec0...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har levd en stund. Har også gjennomgått skillsmisse. Nettopp derfor vet jeg at det finnes mye mer enn rent praktiske årsaker til å holde sammen. Jeg sa ingenting om evig kjærlighet,  jeg påpekte at her er mer enn møbler og eiendom involvert. Man knytter  bånd, deler historie,  og alt dette betyr faktisk en del når alt kommer til alt. Skillsmisser hadde sjeldent vært vonde, dersom det kun handler om praktiske ting. 

Det er jeg helt enig med deg i. Man mister en del av seg selv og store deler av livet slik man kjenner det og derfor er det ikke bare å gå selv om man er forelsket i en annen. Det er også grunnen til at jeg ikke er naiv nok til å tro at han kommer til å ta lett på det valget selv om han er forelsket i meg. Han sier han ska dra men at han sliter veldig med det

Anonymkode: 8e172...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På forrige side var du singel…

Er du en av de som ikke vet at anonyme har samme kode fra innlegg til innlegg?

Begge er mine erfaringer, det ene innlegget fra før jeg møtte mannen min og det andre etter. Jeg skriver anonymt og kan vel dele både når jeg har vært den andre kvinnen, og når jeg er i et forhold? 

Anonymkode: 48c6e...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde typen min klint og tafset på en annen dame hadde det vært over og ut. Barn eller ei.

Er skilt av andre grunner, men emosjonelt utroskap og fysisk utroskap er såpass stort tillitsbrudd at jeg aldri hadde klart å gå videre.

Anonymkode: 39304...978

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Begge er mine erfaringer, det ene innlegget fra før jeg møtte mannen min og det andre etter. Jeg skriver anonymt og kan vel dele både når jeg har vært den andre kvinnen, og når jeg er i et forhold? 

Jeg mener nei.

Hvis begge deler, mot formodning, er sant, så er oppførselen din så råtten at jeg ikke ser verdien i å dele. Hva skal trådstarter med informasjon om at det finnes mennesker så kalde og kyniske at de gifter seg og oppdrar barn med ett menneske, mens de gjennom hele løpet, drømmer om, og elsker, en annen?

Det er både sykt og skadelig for de rundt. Jeg nekter å tro at unger kan ha det bra i en sånn familie. Det høres ut som sånt man hører om fra de med store psykologiske og emosjonelle problemer fra oppveksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg mener nei.

Hvis begge deler, mot formodning, er sant, så er oppførselen din så råtten at jeg ikke ser verdien i å dele. Hva skal trådstarter med informasjon om at det finnes mennesker så kalde og kyniske at de gifter seg og oppdrar barn med ett menneske, mens de gjennom hele løpet, drømmer om, og elsker, en annen?

Det er både sykt og skadelig for de rundt. Jeg nekter å tro at unger kan ha det bra i en sånn familie. Det høres ut som sånt man hører om fra de med store psykologiske og emosjonelle problemer fra oppveksten. 

Jeg drømmer ikke om han andre eller lengter etter han, jeg lever det beste livet med mannen og barna mine - hadde han andre sagt at han nå var fri til å leve med meg, hadde jeg takket nei fordi jeg har det så bra her jeg er nå.

Selv om jeg valgte mannen min på andre kriterier enn kjærlighet, betyr ikke det at jeg ikke velger han hver eneste dag for resten av mitt liv. Han er den personen som jeg setter høyest og er mest glad i - utenom barna selvsagt. Jeg skriver for å vise ts at selv om man ikke har valgt noen av kjærlighet, vil det vokse fram kjærlighet og respekt om man velger å leve sammen og være tro mot hverandre. I motsetning til hennes mann, som er utro, forteller om det og fortsetter fordi han vet at hun ikke går. Det er respektløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skriver for å vise ts at selv om man ikke har valgt noen av kjærlighet, vil det vokse fram kjærlighet og respekt om man velger å leve sammen og være tro mot hverandre.

Tror du på dette selv?

Dette er jo noe du koker sammen nå, først etter at vi tok deg på de to helt ulike historiene dine, hvor begge handlet om å være forelsket i noen man ikke kan få, og ingen av de handlet om kjærlighet som vokste frem.

Du må få træler i hendene av all denne roingen 🚣🏼🚣🏼🚣🏼

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 7.09):

Tror du virkelig på det selv? Det er så greit å si at noen blir pga det praktiske. Det er jo mye mer som ligger i et forhold enn det. Det praktiske er det minste problemet. De har valt hverandre, han valgte henne å få barn med. De har delt forelskelse, men så uendelig mye mer. Du vet ingenting om hva som finnes der. 

Enig med dere. Forhold som varer gjennom mange år kan være utrolig kompliserte. Man valgte hverandre og man fikk barn sammen. Mannen min og jeg har stått i så utrolig masse sammen. Vi har våket på sykehuset over et barn som holdt på å dø, vi har vært i ambulanse sammen der den ene lå baki og vi ikke visste hvordan det gikk, vi har snakket sammen i utallige timer, kveld etter kveld, år etter år, vi har hatt fantastisk sex gjennom mange år.

Men vi har også hatt perioder der det er bekymringer rundt økonomi, om barnet har det bra på skolen, dødsfall i familien, sykdom som påvirker oss, hamsterhjulet med matpakker, husarbeid og stress.

Et samliv er ikke svart-hvitt. Det er oppturer og nedturer. Og det er klart det kan være krevende å stå i mot en hot forelskelse når man er i en nedtur på hjemmebane.

At elskerinner tror at mannen har det kjipt hjemme er som regel bare en brøkdel av det som faktisk er totalpakka.  Noen ganger er det nok bare at de møttes akkurat da livet var skeis hjemme.

Så TS; du vet at du og det dere har er verdt så mye mer. Om hun har litt mer overskudd er jo ikke det rart. Sånn er det for oss alle. Vi driver Familien AS. Men mannen din valgte deg av en grunn, og det er tydelig at han egentlig vil være med deg. Men per nå får han i pose og sekk. Hva tenker du om det?

Jeg hadde satt hardt mot hardt selv. Han hadde måttet velge. Skal man ha et åpent forhold? Vil han gå? Vil han satse på dere? Det som foregår mellom dere nå vil ta knekken på forholdet på sikt om det ikke alt har gjort det, så dere må ta tak i det. Du må kunne forvente ærlighet. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 11.49):

Som om det alltid er den hjemmehørende part som har skyld. Det er det ikke. 

Nok av single som går etter folk i forhold. Hvorfor det? Klarer de ikke å finne seg annen single?

Anonymkode: 82971...4bb

Fordi mennesket er fylt med egoisme og ondskap. 

Anonymkode: 7ed71...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en god tone med en kollega.. Jeg har ingen problemer med å være glad i folk samtidig, og det er godt mulig at jeg kan settes i bås som polyamorøs.

Dette vet min mann, jeg skjuler aldri noe for han. Og selv om jeg kan bli glad i andre ville jeg valgt min mann. Og våre barn. 100% av gangene.

Jeg har aldri gjort noe med noen andre, og hadde jeg gjort det ville jeg fortalt det til mannen min. Poenget er egentlig bare at det går fint an å være forelsket i et menneske til tross for at man allerede er i et forhold. Også uten at det går ut over kjærligheten eller interessen til den man lever med. Jeg tror dette er mer vanlig enn man tror, det er bare ingen som faktisk snakker om det. De gangene jeg føler kjærlighet ovenfor noen andre så føler jeg gjerne også mer for mannen min. Kjærligheten ovenfor han svekkes aldri.

Anonymkode: 0a4ea...570

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få følelser for andre kan skje uten at man er en drittsekk.

Men så må man tenke seg om og ta et valg. Elsker jeg konen min? Er det ikke så nøye om hun dumper meg? Er et potensielt forhold med den nye flammen viktigere enn forholdet til hun jeg har elsket i 12 år? Har jeg noe å tape?

Velger man å kline med den nye flammen, eller å fortelle henne om disse følelsene, så har man tatt en avgjørelse på at ekteskapet ikke er noe særlig verdt. Kjekt å ha hvis ingen andre vil ha deg og man ikke gidder å gjøre husarbeide selv.

Anonymkode: f8950...803

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og klining er FYSISK utroskap (så lenge man ikke har avtale om at klining er lov)

Anonymkode: f8950...803

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 20.28):

Selv om jeg valgte mannen min på andre kriterier enn kjærlighet, betyr ikke det at jeg ikke velger han hver eneste dag for resten av mitt liv. Han er den personen som jeg setter høyest og er mest glad i - utenom barna selvsagt. Jeg skriver for å vise ts at selv om man ikke har valgt noen av kjærlighet, vil det vokse fram kjærlighet og respekt om man velger å leve sammen og være tro mot hverandre. I motsetning til hennes mann, som er utro, forteller om det og fortsetter fordi han vet at hun ikke går. Det er respektløst. 

Skulle tro du skrev om meg. Jeg er en mann og ble sammen med min nåværende mer av "praktiske" årsaker enn av kjærlighet eller forelskelse. Vi har vært sammen i over 30 år nå og jeg er svært glad i henne og det livet vi har sammen. Kjærligheten har vokst seg stor uten at jeg har opplevd sommerfugler i magen. Vi velger hverandre hver dag og har aldri vært utro (så langt jeg vet). Jeg kan selvsagt oppleve å bli betatt/forelsket i andre, men dette er (heldigvis) i personer som ikke er eller ville blitt betatt av meg. 

Anonymkode: 9d1bd...9c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 21.49):

Uansett hva han gjør med sin kollega, er det ikke din feil. Det er han som er utro, du må sette din grense der du ønsker og be han holde seg innenfor den om dere skal fortsette sammen. For din egen del.

Jeg er singel, og på en jobbsamling som skjer 1 gang i året roter jeg alltid med en mann. Vi hadde vært sammen om ikke vi hadde våre liv på hver vår kant av landet, men ingen av oss ønsker å bryte opp unger fra sitt hjemsted og familie for at vi skal være sammen. Derfor har vi den ene gangen i året. 

Flaut å utgi seg for å være forskjellige personer i samme tråd.

Du er singel og lever for jobbtreff èn gang i året da du får møtt din flamme.

På neste side er du godt gift med barn, og ville aldri godtatt utroskap... 

Vanskelig å få til begge deler samtidig 😂

Endret av no shame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 17.27):

Men da skriver man ikke om begge deler i nåtid.

Ja, vi har alle opplevd å være både single og i forhold. 

Men der er sjeldne man sier "jeg er gift" og men er skilt, eller "jeg er singel" om man er gift...

Du ER ikke både singel og godt med barn. Enten er du singel og sikler på en kollega, eller så er du gift, Emosjonelt utro hele tiden og fysisk utro en gang i året med nevnte kollega. Nei, begge deler kan faktisk ikke være sant samtidig..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...