Gå til innhold

Medlemmer av NRR får i katter imellom det som er tillat og forsvarlig .

Mina.

Anbefalte innlegg

Jeg har en veninnde og en kusine av henne har hellig birma oppderett Medlem i NRR ,

Jeg er sjokket over hvor mange kull de får på kattene sine ,uten om de som de

registrerer med stamtavle , de får opp i fem på litt over to år ca ,før  hun katten

pensjonere seg . * jeg har sagt det til min venninde ,  at det er uforsvarlig men hun føyer

det av ,og sier at det er mye utgifter med kattene osv  og at det går helt greit. . Kusinen hennes gjør akkurat

det samme . Så jeg har tengt på jeg skal melde fra til NRR , men da vil jeg mest sansynlig

miste henne som venninde ,Jeg vet ikke .Vanskelig dette .Jeg vet ikke hva som er klokest ,

melle fra eller la de ha ansvare selv ,men det er ikke bra for kattene deres.

Jeg håper på litt tips på hva jeg bør gjøre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha meldt fra til NRR, men uten noe bevis så vil det være vanskelig for de å gjøre noe med det. Du kan i hvert fall ta en telefon og spørre om råd fra dem.

Prøvde å se om det går å se historikk i salget av kattunger på finn.no, men hvis kjøperne ikke legger igjen en vurdering så kunne jeg ikke se om de solgte kattunger "for ofte". Du må i så fall begynne å ta screenshot av annonsene etter hvert som hun legger ut nye kull. 

Slik hyppig avl vil absolutt være skadelig både for mordyret og genetikken i den bestemte rasen. 

Anonymkode: 65e28...327

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å selge kattunger uten stamtavle om man er medlem av NRR ,ei heller ha 5 kull på 2 år. .er det på samme katten ? Bare å samle bevis og meld inn til NRR.

Hilsen katteoppdretter

Anonymkode: 313bd...8ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustete kjøpere som kjøper uregistrerte "rasekattunger", og legger opp til at umoralske oppdrettere kan fortsette på denne måten... 

Hvem tenker på dyrenes beste oppi dette? Ingen. Alle vil bare tilfredsstille sine egne behov for en søt katt eller mer penger 🤬

Anonymkode: ad9c3...b89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle må tenke på dyrenes beste og ikke få så mange kull .ta bedre vare på rasekattene sine .

Endret av Mina.
jeg trodde jeg svarte noen andre ,så svaret ble feil
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...