Gå til innhold

Overnatting nesten hver helg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet i huset sover veldig ofte hos venner, har i grunn gjort det siden siste året i bhg, men nå er hn snart 12 og synes det er så ofte, er nesten hver helg, synes det er kjempe bra barnet har venner,men vi får jo ikke gjort noe sammen som familie, jeg har hn + 3 til, de 2 største er jo som ofte ute i helgene da de er 22 og 19,men hn på snart 12 og yngste på 9 hadde det jo vert koselig og ha litt familietid med også, med mat ,brettspill, eller en film kveld med snacks og godis.

Mange mener sikker jeg skal være fornøyd med at hn har venner,men jeg savner hn virkelig av og til. Er meg ,far og 9 åringen stort sett.

Kan jeg begrense overnattingen litt,eller blir det dumt av meg? i alle fall en helg i mnd til familen

Anonymkode: a5775...89c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du begrense overnatting og si nei - dere som er foreldre som bestemmer. Har vi lagt planer for helgen som familie, så sier vi nei takk til overnatting gjeldene helg. 

Anonymkode: 19a85...729

• Liker 5
Skrevet

For 12åringer er venner helt klart «viktigere» enn familie. 
Vi begrenser ikke sånt for vår 12-åring, og har heller ikke gjort det med de eldste da de var på den alderen. 

Hadde det vært opp til oss hadde de vært hjemme med oss hver helg, men jeg husker jo selv hvordan det var. 

Her har vi løst det med å ofte kose oss sammen hele gjengen på søndag kveld. Da vi begrenser overnatting når det er skole dagen etter. Da ser vi på film, spiller brettspill, og bruker tid sammen. 

Anonymkode: 7c3c0...5a4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For 12åringer er venner helt klart «viktigere» enn familie. 
Vi begrenser ikke sånt for vår 12-åring, og har heller ikke gjort det med de eldste da de var på den alderen. 

Hadde det vært opp til oss hadde de vært hjemme med oss hver helg, men jeg husker jo selv hvordan det var. 

Her har vi løst det med å ofte kose oss sammen hele gjengen på søndag kveld. Da vi begrenser overnatting når det er skole dagen etter. Da ser vi på film, spiller brettspill, og bruker tid sammen. 

Ja klart venner er viktigere,men jeg synes det blir for mye

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du syns det blir mye ja, men hva syns barnet? 

Går det Ann å inngå kompromiss? Kun overnatting en natt i helgen f.eks? Så kan dere kose dere den andre kvelden det ikke er overnatting?

Her er 12.åringen med venner hver ettermiddag /kveld hele uken (med unntak av etter kl 20 på søndager, da ser vi film/serie/spiller).

.Og selv om jeg gjerne kunne ønske han hadde tid til oss også, så vet jeg at det kommer en tid hvor de frivillig gjør hyggelige ting med oss også - helt på egenhånd. Slik har det vært med eldre søsken. 

Skrevet

Det er du som er den voksne. Ansvaret for å regulere det faller på deg. 

Anonymkode: ad731...b32

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Barnet i huset sover veldig ofte hos venner, har i grunn gjort det siden siste året i bhg, men nå er hn snart 12 og synes det er så ofte, er nesten hver helg, synes det er kjempe bra barnet har venner,men vi får jo ikke gjort noe sammen som familie, jeg har hn + 3 til, de 2 største er jo som ofte ute i helgene da de er 22 og 19,men hn på snart 12 og yngste på 9 hadde det jo vert koselig og ha litt familietid med også, med mat ,brettspill, eller en film kveld med snacks og godis.

Mange mener sikker jeg skal være fornøyd med at hn har venner,men jeg savner hn virkelig av og til. Er meg ,far og 9 åringen stort sett.

Kan jeg begrense overnattingen litt,eller blir det dumt av meg? i alle fall en helg i mnd til familen

Herregud, du er sjefen.

Anonymkode: f19d7...ea0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veldig rart at en fra så ung alder til 12år aldri er hjemme en eneste helg. Hadde begynt å lure på hvorfor ikke barnet ville være hjemme en eneste helg.

Anonymkode: 9117b...f2b

Skrevet

Takk for alle svar

snakket med barnet nå, hn synes det er vemmelig og si nei, så herfetter skal jeg hjelpe hn med og si nei de gangene hn ikke ønsker.

Han synes det er mye

• Liker 1
Skrevet

Min pode på 12 hadde aldri orket. Barnet ditt må være veldig sosialt. Er det ny venn hver helg liksom? 

Anonymkode: aa4b4...1fc

Skrevet

Takk for alle svar

snakket med barnet nå, hn synes det er vemmelig og si nei, så herfetter skal jeg hjelpe hn med og si nei de gangene hn ikke ønsker.

Han synes det er mye

Så bra at du snakket med han! Veldig naturlig at han som barn syns det er vanskelig å takke nei. For det er faktisk din jobb som forelder å regulerer dette. Ikke barnet! 

Anonymkode: 19a85...729

Skrevet

Høres ut som det er mer trivelig i det andre huset. Er det ryddet hos dere? Er middagen klar på kvelden. Eller er alternativet å få bli hjemme, men på rommet sitt?

Skrevet

Jeg har også et barn som syntes det var vanskelig å si nei. Vi avtalte et kodeord, og når hun brukte det i samtalen der hun spurte om lov så skulle jeg si at det dessverre ikke passet denne gangen. :) 

Anonymkode: c35c8...ae0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...