AnonymBruker Skrevet 27. september #61 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 15.17): Er vel smak og behag. Jeg synes grå, langhåret katt er penest. Anonymkode: 3d2c9...044 Enig Anonymkode: ced7f...605 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #62 Del Skrevet 27. september I min verden tricolour! Anonymkode: ae8a5...0da 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #63 Del Skrevet 27. september Tror det kommer ann på hva man har vokst opp med eller sett/hatt relasjon til som liten. Jeg er vokst opp med langhåret svart og hvit katt (lignende postmann pat katt), nå har vi en lignende langhåret svart og hvit (litt mer hvit men fortsatt samme farger). Mannen min ønsket seg korthåret grå katt, og nå har broren hans fått seg en korthåret grå katt. Jeg liker alle katter, uansett farge og pels. Men ser at jeg trekkes mot katter som minner om katten jeg vokste opp med (vi var barn&kattunge sammen, og ble voksne sammen). Anonymkode: 95357...1e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 28. september #64 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 19.38): Er enig, men For min del er jeg fortsatt ganske ung, 23 år og har 2 oransje katter m hvit på, jeg elsker helt svarte katter også, men det er nok med 2 om gangen, man skal ha råd til dem også, det blir uten tvil en helt sort hannkatt senere I livet. Håper kattene jeg har lever lenge. Anonymkode: d538c...d72 Oransje katter er også kjempesøte 🧡🧡🧡🧡 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #65 Del Skrevet 28. september Hadde en sort liten halvlanghåret pusefrøken i 17 år så er svak for sorte/mørke katter. Liker minst helt hvite og katter som er spettete i ansiktet. Anonymkode: 9c644...8b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #66 Del Skrevet 29. september Million skrev (På 23.9.2024 den 15.35): Visste du at 97% av røde katter er hanner? Det betyr at det ganske riktig er som du sier, ekstra stas hvis en rød katt er jentepus. Kun 3% sjanse for det Vi har faktisk en rød jentepus i fosterhjem nå🥰 det er ikke ofte nei! Jeg synes alle katter er fine, men langhårede er kanskje finere enn korthårede. Svart/hvite langhåra katter og brune langhårede katter er nydelige. Men alle katter er nydelige❤️ Hadde aldri valgt katt utifra utseende. Anonymkode: 5e598...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. september #67 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har faktisk en rød jentepus i fosterhjem nå🥰 det er ikke ofte nei! Jeg synes alle katter er fine, men langhårede er kanskje finere enn korthårede. Svart/hvite langhåra katter og brune langhårede katter er nydelige. Men alle katter er nydelige❤️ Hadde aldri valgt katt utifra utseende. Anonymkode: 5e598...c7c Ja, jeg leste her om dagen noe om at hvis både mor og far er røde, så får avkommet dobbel dose av et eller annet gen som henger på det med rød farge og det øker da sjansen for at det også kan forekomme hunner med rød farge i kullet deres. Finner ikke igjen link nå, og orker ikke lete, men det var altså noe om at kattungene måtte ha to røde foreldre for å øke mulighetene for at det skulle bli født røde hunner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #68 Del Skrevet 29. september Million skrev (30 minutter siden): Ja, jeg leste her om dagen noe om at hvis både mor og far er røde, så får avkommet dobbel dose av et eller annet gen som henger på det med rød farge og det øker da sjansen for at det også kan forekomme hunner med rød farge i kullet deres. Finner ikke igjen link nå, og orker ikke lete, men det var altså noe om at kattungene måtte ha to røde foreldre for å øke mulighetene for at det skulle bli født røde hunner. Kan godt hende, aner ikke hvem foreldrene hennes er. Hun er helt vill. Men alltid like gøy å få inn sjeldne katter🥰 Anonymkode: 5e598...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. september #69 Del Skrevet 29. september (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan godt hende, aner ikke hvem foreldrene hennes er. Hun er helt vill. Men alltid like gøy å få inn sjeldne katter🥰 Anonymkode: 5e598...c7c Med vill, mener du utekatt som ikke har hatt eiere? Hvordan går det å temme en vill katt som har levd ute hele sitt liv? Hvis den er voksen er det vel en ganske langvarig jobb å få den tam og mer menneskekjær? Hender det at det aldri går, for eksempel, med villkatter? (spør fordi det interesserer meg og jeg er nysgjerrig ) Endret 29. september av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #70 Del Skrevet 29. september Grå , spesielt korthåret 😍. Eller grå stripet, eller svart 😊. Anonymkode: 68467...484 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #71 Del Skrevet 29. september Million skrev (På 23.9.2024 den 15.48): Jeg kan ta et eksempel. Jeg følger med på mange slike dokumentarserier fra veterinærklinikker, både norske og utenlandske. En gang var det en amerikansk episode, der en kunde kom inn med en tricolorkatt, og veterinæren oppdaget at det faktisk var en hann! Stor oppstandelse. Flere veterinærer ble tilkalt og alle stimlet sammen for å se denne unike sjeldenheten, en tricolor hann! Veterinærer som hadde jobbet som det i 25 år sa at de aldri hadde sett, møtt eller hørt om en hannkatt med den fargen før. Så sjeldne er de. Og HVIS det skulle dukke opp en hannkatt med den fargen, så er den alltid steril. Det er altså en "hick up" fra naturens side som har gitt en kjønnsbestemt fargekombinasjon feil kjønn, og dermed blir katten steril. Dette med at røde katter er 97% hanner, leste jeg ganske nylig. Men her er mer: Ser du en rød katt, kan du være 97% sikker på at det er en guttepus. Årsaken til at nesten bare hankatter er røde, er at genet som bestemmer at rødfargen kommer til uttrykk (vinner over andre fargegener), sitter på X-kromosomet.17. feb. 2020 KAN BARE HANKATTER VÆRE RØDE? - Levanger Dyreklinikk Dette er helt riktig. Hannkatter arver ikke farge fra sin far fordi fargen sitter på x kromosomet og gutter får bare y kromosom fra sin far. Dersom det er en tricolor hann er den tvekjønnet og har xxy kromosom. Da er det feil antall kromosomer og de er sterile. Men sjansen for at en hannpus blir sort eller rød når den har en tricolor mor er 50/50. Så røde hannpuser er vanlig, men det er også sorte. Jeg personlig like colorpoint variasjonen i brunt (genetisk sort). Anonymkode: 57569...53a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #72 Del Skrevet 29. september Million skrev (1 time siden): Med vill, mener du utekatt som ikke har hatt eiere? Hvordan går det å temme en vill katt som har levd ute hele sitt liv? Hvis den er voksen er det vel en ganske langvarig jobb å få den tam og mer menneskekjær? Hender det at det aldri går, for eksempel, med villkatter? (spør fordi det interesserer meg og jeg er nysgjerrig ) Huff ja, det er dessverre ikke alltid det går. En villkatt har 3 mnd på seg å vise betydelig fremgang. Hvis ikke blir de avlivet. Dette er ikke reglene våre, men Mattilsynet sine. Det handler om dyrevelferd. MEN! Hun har vist stor fremgang. Hun spiser fra handa mi, har aldri vært aggressiv og kan til og med se på meg. De første dagene bare nistirret hun i veggen, stiv av skrekk. Prøvde å gjemme seg og tisset i hjørnet hun satt i😭 Men det er håp for henne❤️ Noe man må tenke på er man kan få en katt trygg på deg, men det kan hende katten aldri vil funke i et annet hjem. Så du er ofte stuck med en katt du har klart temme. Anonymkode: 5e598...c7c 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 29. september #73 Del Skrevet 29. september Slike min katt ❤️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy Skrevet 29. september #74 Del Skrevet 29. september Helt svart eller svart og hvit. Kun fordi de som oftest ikke blir valgt. Farge betyr nada for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #75 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 14.28): Ja jeg elsker de trefargede kattene. Både gråtoner og vanlig brun, svart, hvit varianten. Har inntrykk av at folk velger svart hvit først. Hvorfor? Bare for hva de synes er søtest? Anonymkode: 59967...b8b Trefargede er alltig hunkatt, visste du det? 😄 Jeg tenker ikke så mye på fargen, jeg ser på personligheten. Dyrebeskyttelsen vet godt hvilke farger som er mest populære, og hvilke som ingen velger. Husker ikke i farta hvilken farge. Da jeg hentet katt hos dyrebeskyttelsen, valgte jeg den reddeste (en grå, "vanlig" utseende), for jeg tenkte ingen andre kom til å ville ha ham. Han satt aldri på fanget, og var redd hele livet, men vi oppnådde mange "milestones" i form av at han ble tryggere på oss og vi ble kjent, selv om det tok tid. 🤍 Anonymkode: 38b63...705 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #76 Del Skrevet 29. september Jeg kan styre meg for helt hvite, vil helst ikke ha for mye hvitt. Bortsett fra det, har jeg ikke noe særlige preferanser. Anonymkode: 8acb5...94a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå