Gå til innhold

Hvilken farge er søtest på katter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Million skrev (4 timer siden):

Det som er litt pussig i denne tråden er at mange skriver at de er svak for svarte katter og liker dem best.

Hvorfor er det pussig?

Jo, fordi i tv-programserien "My Cat From Hell", som mange kanskje har sett på f.eks Animal Planet, så opplyser Jackson, programlederen, flere ganger at på katteherberger og "shelters" for hjemløse katter, så er det nettopp svarte katter som blir igjen til sist. Fordi så få mennesker vil ha helsvarte katter!? Det er teorier om hvorfor, og en av dem var visstnok overtro, sa han. Fra gammelt av er svarte katter forbundet med ulykke, dette er jo velkjent. Og dette henger mer eller mindre ubevisst igjen hos folk som er på "shelters" for å finne seg en katt, så de går forbi de svarte kattene og velger de andre istedet. Det er vel ingen som i fullt alvor i dagens samfunn blir redde og tror det betyr ulykke at en svart katt krysser veien foran deg? Eller...?

Men i denne tråden ser det ikke ut til at dette gjelder i Norge? Eller gjør det det? Blir svarte katter valgt til sist også hos Dyrebeskyttelsen eller herberger som adopterer bort hjemløse/omplasserte katter?

Jeg er en av dem som ikke synes svarte katter er spesielt pene. Verken som korthåret eller langhåret. Synes rett og slett de virker skumle 😬 Men så synes jeg ikke helt svarte hunder er spesielt spennende heller 😄 Og jeg er hovedsakelig et hunde-menneske. Synes svart er en kjedelig farge på dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Million skrev (10 timer siden):

Det som er litt pussig i denne tråden er at mange skriver at de er svak for svarte katter og liker dem best.

Hvorfor er det pussig?

Jo, fordi i tv-programserien "My Cat From Hell", som mange kanskje har sett på f.eks Animal Planet, så opplyser Jackson, programlederen, flere ganger at på katteherberger og "shelters" for hjemløse katter, så er det nettopp svarte katter som blir igjen til sist. Fordi så få mennesker vil ha helsvarte katter!? Det er teorier om hvorfor, og en av dem var visstnok overtro, sa han. Fra gammelt av er svarte katter forbundet med ulykke, dette er jo velkjent. Og dette henger mer eller mindre ubevisst igjen hos folk som er på "shelters" for å finne seg en katt, så de går forbi de svarte kattene og velger de andre istedet. Det er vel ingen som i fullt alvor i dagens samfunn blir redde og tror det betyr ulykke at en svart katt krysser veien foran deg? Eller...?

Men i denne tråden ser det ikke ut til at dette gjelder i Norge? Eller gjør det det? Blir svarte katter valgt til sist også hos Dyrebeskyttelsen eller herberger som adopterer bort hjemløse/omplasserte katter?

Stemmer det. 

Jeg er 46 og har alltid hatt katt helt siden jeg var 4 år. Samtlige har vært sort, sort&hvit.  Nå har jeg to sorte&hvite selv, og hun vi hadde før disse to var sort&hvit og hennes mamma var sort..

Alle katter er søte, men det er noe eget med sort&hvit. ❤️

20240228_103507.thumb.jpg.4936c37b13602432bfc85b011f2a452c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere en hannkatt som var grå og hvit, syntes han var så nydelig, men det kommer nok mye av at personligheten hans også var så fin. En katt jeg aldri vil glemme. Han lignet veldig på denne:

Plakat Grå katt sitter på gaten

 

Anonymkode: f7596...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...