AnonymBruker Skrevet 24. september #141 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 14.27): Har hatt 4 dager fra januar til nå. En gang på grunn av isjias og en gang på grunn av omgangssyke. Hvor mange har du hatt? Og hvor mange er for mange? Anonymkode: 645eb...daf 1, høy feber. Har mulighet til å jobbe hjemme og ingen tar oppgavene mine om jeg er syk, så har ingen behov for å ha sykedag om jeg er oppe av senga. Tar det med ro og gjør det nødvendige. hva som er mange kommer vel an på omstendigheter og muligheter. Anonymkode: 63bac...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #142 Del Skrevet 24. september 4 dager + 7 dager sykt barn Blir generelt lett syk, og jobber i barnehage, men det treffer ofte i helgene, og så hangler jeg meg til jobb på mandagen igjen. Anonymkode: f1ca1...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #143 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 20.16): Sprer du smitte? I så fall burde du velge hjemmekontor eller holde deg enten hjemme eller bruke munnbind. Har heller ikke brukt egenmeldingsdager på 3 år, men har jobbet hjemmefra om jeg har hatt grunn til å tro at jeg kan spre luftveissmitte. Man kan smitte ganske mange hvis man tenker på hvor mange nærkontakter hver kollega har. Anonymkode: 28c0d...b56 Smitte sprer man FØR sykdom bryter ut, i inkubasjonstiden. Så ingen grunn for å skulke jobb for en forkjølelse! Anonymkode: f0b43...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #144 Del Skrevet 24. september Jeg har hatt 18 dager med sykemelding og 3 dager med egenmelding så langt. Jeg har en lei tendens til å bli syk flere ganger i året, og det henger veldig godt i kroppen. Jeg har heldigvis frihet til å ha hjemmekontor flere ganger i uken, noe som er veldig fint når man er på nippen til å bli syk, eller når man er på vei til å bli frisk. For mange egenmeldingsdager er vel flere enn 12 dager, eller om du misbruker egenmeldingene. Personlig foretrekker jeg å få en sykemelding, siden jeg blir fort syk og ikke ønsker å ha på meg at jeg misbruker egenmeldingene. I tillegg pleier jeg å være syk flere enn 3 dager om gangen. Så da kan jeg like godt gå til legen, og samtidig få resept på det jeg evt. har behov for der og da. Syns dere som har ingen eller få sykedager er heldige. Det er slitsomt å støtt og stadig bli syk, og komme ut av rutiner og gå glipp av viktige møter eller begivenheter på jobb. Anonymkode: 80c24...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #145 Del Skrevet 24. september Jeg har brukt 0, men var sykemeldt frem til starten av juli. Jeg kommer til å ha lavere terskel for å ta ut egenmelding i høst om jeg skulle bli syk. Jeg har kronisk sykdom og har begynt på immundempende behandling, har heldigvis fortsatt unngått å blitt syk selv om jeg har gått på det i en måned, men jeg er utsatt for et seigere forløp nå om jeg skulle få noe. Har vaksinert meg mot lungebetennelse og frisket opp kikhoste-vaksinen og skal ta vaksine mot covid og influensa når det kommer om 1-3 uker. Vil også unngå at jeg blir sykemeldt igjen så kommer ikke til å presse meg på jobb med feber og diverse. Foreløpig har jeg faktisk bare følt meg bedre da jeg ikke har den konstante småsykfølelsen i kroppen av den kroniske sykdommen og er mindre trøtt, så i det lange løp så kommer det til å lønne seg å gå på immundempende og heller ha noen få egenmeldinger i året om jeg først skulle få det skikkelig. Anonymkode: e6d25...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #146 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 14.41): Så fint da! Jeg elsker når syke kommer på jobb og sprer smitten sin overtalt. Noen ganger er det lurt å holde seg hjemme for andres skyld. Anonymkode: 2febc...11c Det slår deg ikke at noen rett og slett ikke er særlig mye sjuke? Eller at mange jobber ikke krever at man er 100% på hele tiden? Eller at mange jobber ikke involverer spesielt nær omgang med kollegaer? Anonymkode: 651db...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #147 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 14.27): Har hatt 4 dager fra januar til nå. En gang på grunn av isjias og en gang på grunn av omgangssyke. Hvor mange har du hatt? Og hvor mange er for mange? Anonymkode: 645eb...daf 0 dager. I fjor hadde jeg 5. Før det var forrige egenmelding i 2019. Tenker det er for mange brukt når man har brukt dem opp. Da er man enten maks uheldig med skader eller har ekstremt dårlig immunforsvar. Anonymkode: 2c1a5...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #148 Del Skrevet 24. september 1 Anonymkode: fa97d...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #149 Del Skrevet 24. september Ingen i år, og kanskje rundt 2 dager i året i snitt de siste 10 årene. Men det er mange på arbeidsplassen min som burde ha tatt noen flere egenmeldinger. Som kommer dritsyke på jobb og smitter masser av andre folk der de sitter og hoster og snyter seg ved lunsjbordet, i møter, hengende over kolleger ved pc'en deres, osv. Anonymkode: a1c16...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #150 Del Skrevet 24. september To. Blei lagt inn på tampen av den første, og sjukemelding var irrelevant fordi eg er lærar og det var siste skoledag for elevane. Jepp, eg tilbrakte avspaseringa i juni på sjukehus 😑 Anonymkode: 4d6c2...7b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #151 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Smitte sprer man FØR sykdom bryter ut, i inkubasjonstiden. Så ingen grunn for å skulke jobb for en forkjølelse! Anonymkode: f0b43...7a4 Nei, man er suverent mest smittsom i starten av da man har symptomer som hoste, snørrete, osv. I inkubasjonsperioden er man lite smittsom. Dessuten er inkubasjonstiden ved vanlig forkjølelse veldig kort ofte bare 2 dager. Som en anekdote så var en jævel jeg gikk på barneskolen med forkjølet, og vi hadde egenlagde boller den dagen. Og mens læreren var borte spyttet han i bolla hennes. Hun var borte pga. sykdom neste dagen. Så hadde altså en inkubasjonstid på under et døgn. Anonymkode: a1c16...1a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #152 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 0.51): Gikk tur i fjor med en nabo som skrøt av og ikke ha fravær på 5 år, 2 minutter etter falt hun på isen og brakk lårhalsen .. ble langt fravær det året for og si det sånn. Hadde en arbeidskollega i 10 år som ofte skrøyt til folk at han aldri hadde vært borte fra jobb syk. Problemet var bare at jeg hadde sett han vært borte fra jobb syk MANGE ganger i løpet av perioden jeg jobbet med han. Han var for øvrig en psykopat (ikke noe overdrivelse, det var som tatt rett ut av læreboka psykopat oppførsel) og alle bare jattet med han for å unngå å bli utsatt for sinne utfallene hans. Anonymkode: a1c16...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #153 Del Skrevet 25. september Ingen, jeg syns en er for mange. Anonymkode: aad1e...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #154 Del Skrevet 25. september c_buk skrev (På 23.9.2024 den 14.44): Og om man ikke gjør disse tingene mener jeg alt over 0 egenmeldingsdager er for mye. Man må tar forhåndsregler for egen helse før man belaster storsamfunnet for konsekvensene av at man ikke gjør det. Tenk om verden vat så svart/hvitt! Anonymkode: c249b...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #155 Del Skrevet 25. september hocane skrev (På 23.9.2024 den 14.33): 0 Skal ekstremt mye til for å få meg til å ikke møte på jobb Mye bedre å smitte kollegaer enn å holde seg hjemme når man er syk.. Anonymkode: c249b...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #156 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 14.30): Har ikke brukt noen, og har dermed 24 tilgode. For mange tenker jeg er jevn bruk hver eneste mnd. De færreste får influensa 12 ganger i året liksom. Anonymkode: 19dcf...3b6 Man kan bli syk uten influensa og det er forskjell på yrker Anonymkode: c249b...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #157 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 18.35): Har ingen. Da jeg var på verneombudsopplæring ble det sagt at 2-3 sykeperioder i løpet av et år regnes som normalt. Altså ikke antall dager, men 2-3 perioder med sykdom. Alt over det regnes som mye. Anonymkode: d123c...fb1 Det kommer da helt an på yrket man har! Anonymkode: c249b...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #158 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 19.56): Null. Har nettopp vært syk, men hadde bare litt feber så dro på jobb. Anonymkode: 8a4bd...4a6 Så fint at du drar på jobb med feber 🙄 Anonymkode: c249b...a40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #159 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 0.08): Ingen. Det går åresvis mellom hver gang jeg er syk. Har dog en høyere arbeidsmoral enn svært mange. Enkelte snakker om egenmeldingsdager som om det er fridager. Anonymkode: f0b43...7a4 Neppe høyere arbeidsmoral PG ikke ser jeg det som positivt heller, sånne som deg sol smitter andre Anonymkode: c249b...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juleeees Skrevet 25. september #160 Del Skrevet 25. september 0. Har hatt 1 egenmeldingsdag hele arbeidslivet, men vært noe sykemeldt ifm svangerskap. Er 33 år. Tenker at mer en enn én episode med egenmeldinger ila et år er mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå