Grevling Skrevet 23. september #81 Del Skrevet 23. september 2x3dager. Den ene behøvde jeg, den andre fordi jeg var litt sliten og ville hente meg inn. Det var deilig med en langhelg hvor jeg kunne bruke tid på meg selv og å rydde og vaske i leiligheten, og ha meg-tid. Så på filmer og sov uten alarm på. Herlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #82 Del Skrevet 23. september Har brukt 1. Fryktelig migrene som medisinen min skremmende nok ikke kurerte. Brukte to egenmeldingsdager ifjor pga korona. Før det var det fem år uten egenmelding . Jeg har ikke små barn og har eget kontor på jobb, vil tro det hjelper. Har vist meg motstandsdyktig mot omgangssyke, er 22 år siden sist. Har tatt influensavaksine de siste 6 årene. Jeg syns det er for mange egenmeldingsdager hvis man bruker hver måned. Uten å ha grublet så mye over det, tenker jeg at 7-8 begynner å bli mye. Så har jeg også som leder fulgt med på om egenmeldinger kom etter å ha fått nei til en avspasseringsdag på kort varsel der det bare ikke var mulig å si ja utfra situasjonen på jobb, eller om mange egenmeldingsdager havnet på mandager. Anonymkode: 09417...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #83 Del Skrevet 23. september Brukt 2 dagar (høg feber). Vart smitta av noko virusdrit. Bruker som regel 0-3 dagar i året. Anonymkode: 75287...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #84 Del Skrevet 23. september Arbeidsplass og nærkontakt med mennesker har mye å si. Min mann kan låse seg inne på et kontor om han er pjusk, eller ta hjemmekontor, og dermed ikke bruke egenmelding når han er syk. Jeg jobber tett på mennesker og er i omsorgsyrke, og kan verken ta hjemmekontor eller unngå nærkontakt med andre mennesker, og må derfor være hjemme om jeg er pjusk. Vil i aller høyeste grad tro at fraværet naturlig nok er høyere i yrker der man har mye kontakt med mennesker, nettopp fordi man må ta hensyn til omgivelsene. Anonymkode: 21a70...916 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #85 Del Skrevet 23. september 5 på fire perioder. Er deprimert og holder meg hjemme innimellom når jeg har tanker om å dø. Anonymkode: ee288...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #86 Del Skrevet 23. september 3. Jeg følte meg egentlig frisk nok til å dra på jobb, men måtte holde meg hjemme for elevenes sikkerhet, haha. Jeg er ridelærer og hadde mistet stemmen, det kom bare rare lyder ut når jeg prøvde å snakke. Hestene ble redde hver gang jeg åpnet munnen. Anonymkode: 0e60e...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #87 Del Skrevet 23. september 16 til nå. Spontanabortert tre ganger. Anonymkode: 1b88a...a5b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #88 Del Skrevet 23. september Tror jeg har hatt tre eller fire. En runde med omgangssyke, og 1-2 kraftige forkjølelser (minst en av dem var nok covid). Har barn i småskolen, så jeg er utsatt for virus. Anonymkode: 0c6bf...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 23. september #89 Del Skrevet 23. september Null. Har ikke brukt egenmelding på flere år. De tingene jeg er syk av blir ikke bedre om jeg er hjemme (dessverre). Hvor mange er for mange? Vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 23. september #90 Del Skrevet 23. september Husker ikke helt, men tror kanskje jeg bare har brukt én dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 23. september #91 Del Skrevet 23. september Tror ikke jeg har brukt noen dager i år. Barn har vært friske hos meg men vært hjemme et par ganger hos far. Vært småforkjøla selv et par ganger, men da kan jeg jobbe hjemmefra. Smitter ingen og tilpasser jobbetempo til formen. Ellers har jeg på ingen måte nullvisjon på sykefravær, og synes det er unyansert å kritisere en normal mengde/type fravær. Noen er mer mottagelige, noen jobber steder man ikke bør møte opp om man småhangler. I småbarnsfasen er det mye rart som dras i hus. Etter vi fikk barn i skolealder har jeg vært meget lite syk men når vi hadde barnehagebarn føltes det altså som jeg var mer syk enn på jobb, helt ille hvor mye vi i perioder var hjemme enten selv eller med barn 🤒🤧 Hadde blitt rasende om jeg ble dømt for det på jobb, unger ble kledd godt på, lært opp i hygiene og forsøkt holdt tørre og varme etter alle kunstens regler. Det ble sykdom lell. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #92 Del Skrevet 23. september 5 stk. Har også vært gradert sykemeldt i 5 mnd. Anonymkode: e4281...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 23. september #93 Del Skrevet 23. september Jobbet som håndtverker i 32 år. Tre barn og har ennå ikke levert en egenmelding. Har nok vært hjemme 10-12 dager på de 32 år men syns det er en uting å kreve lønn når man er hjemme å surrer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
curiosity Skrevet 23. september #94 Del Skrevet 23. september Har brukt 3 egenmeldingsdager på rad pga omgangssyke hos meg. 2 sykt barn dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
harma Skrevet 23. september #95 Del Skrevet 23. september Har 8 egenmeldingsdager siden januar, 4 av disse er med endometriosesmerter, 2 pga nyrestein. 2 dager med feber/forkjølelse. Jobber som lærer, har egentlig vært lite syk pga smitte fra elever dette året! 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #96 Del Skrevet 23. september 4 dager. Covid med feber og hodepine fra h... Anonymkode: e0b98...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 23. september #97 Del Skrevet 23. september 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AuroraB Skrevet 23. september #98 Del Skrevet 23. september 2 dager i vinter. Da hadde jeg lungebetennelse. De andre dagene den uka hadde jeg gjemmekontor i tøfler og kosekjole og leverte vel 50% av det jeg normalt gjør, men det var mer enn bra nok for arbeidsgiver som bare var sjeleglad for å slippe å ferdigstille mine oppgaver før fristen. Det kunne fort ha vært flere dager hadde det ikke vært for min utrolige evne til å bli syk på fredagskvelder, skjærtorsdag, første juledag og midt i sommerferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #99 Del Skrevet 23. september Tipper jeg har brukt rundt 15 pga psykisk helse og en abort. Ble sykemeldt av fastlegen der og da, men har vært noen tøffe dager her og der i ettertid. Anonymkode: 02e49...12d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #100 Del Skrevet 23. september Ingen. Det går åresvis mellom hver gang jeg er syk. Har dog en høyere arbeidsmoral enn svært mange. Enkelte snakker om egenmeldingsdager som om det er fridager. Anonymkode: f0b43...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå