Gå til innhold

Hvor mange egenmeldingsdager har du hatt hittill i år- og hvor mange er for mange?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

0 egenmeldinger og 0 sykemeldinger fra lege de siste 4 årene.

Tenker at hvis man bruker opp egenmeldingene er det for mye.

Anonymkode: 23017...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt 4 - hadde en skikkelig forkjølelseskule her for noen uker siden med hoste og feber, så jeg var sengeliggende i flere dager. Har mulighet for hjemmekontor, og har jobbet meg syk gjennom flere ganger før, men når jeg blir helt slått ut av sykdom gjør jeg ikke det. Er heldigvis ikke så ofte syk, men bruker dagene når jeg har behov/er syk. IA-bedrift med 24 dager tilgjengelig. 

Anonymkode: 96786...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er et tau?

Hva som er "for mange" er relativt, men mer enn man har å bruke er jo åpenbart for mange.

Jeg ser jeg har to egenmeldingsdager siste 12 måneder, og de ble etterfulgt av sykemelding i to uker. Hadde jeg tatt kontakt med lege på dag 1 så hadde jeg kanskje fått slettet egenmeldingsdagene, men jeg trodde det var omgangssyke frem til oppkastet ble blodig.

Tidligere har jeg hatt flere enkeltdager i året, og noen ganger vært nær å bruke opp alle 12 ila. 12 måneder. Det meste kan jeg ta på hjemmekontor selv om formen er dritt, men jeg har hatt endometriose og migrene som har satt meg helt ut av spill her og der. Etter at jeg fikk barn for tre år siden så ble førstnevnte bedre, og det siste året har jeg (bank i bordet) hatt migreneanfall som har respondert bedre på medisinen min slik at jeg har sluppet å være borte fra jobb.

Anonymkode: 2d745...441

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt 1, men det var en fredag så jeg hadde vel endt opp med 2-3 om den fant sted tidligere i uken. Halsbetennelse med høy feber.

Anonymkode: 3991b...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bhg og får ALT, ALLTID 😂 har brukt 8 egenmeldingersdager. Senest i dag 

Anonymkode: 8d73f...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt 0 egenmeldingsdager i år, i fjor var jeg to dager hjemme pga covid med feber.

Har tatt 1 sykt barn dag i år, men i fjor ble det fem sykt barn dager på meg når de hadde vannkopper. 

Anonymkode: d8f16...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to dager siste to år. Tror det er ganske gjennomsnittlig for meg. De 10-15 første årene jeg jobbet, hadde jeg ingen dager. Deretter ca. En i året. 
Siden jeg har en jobb ingen andre gjør når jeg er borte, skal det en del til før jeg tar sykedager. Og dersom jeg er hjemme, svarer jeg telefoner fra viktige klienter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

0 egenmeldinger og 0 sykemeldinger fra lege de siste 4 årene.

Tenker at hvis man bruker opp egenmeldingene er det for mye.

Anonymkode: 23017...8dd

Synes det er så vanskelig å dømme slik, at man da har sett litt lite av verden.

Har selv opplevd fra 0 mange år, til å plutselig trenge 15, og nå være på 2. 

Har ei venninne som stort sett lå på 0. Så slo ryggen seg fullstendig vrang. Da kan man enten få sykemelding og være borte over tid, eller gjøre som henne, vurdere fra dag til dag

Oppstart barnehage er også et helvete for mange. 

Anonymkode: f79c8...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt 4 stk, jobber i helse så tar heller en dag for mye enn for lite. Men kjenner litt på det hver gang jeg gjør det. 

Anonymkode: a6683...caf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Brukt 4 stk, jobber i helse så tar heller en dag for mye enn for lite. Men kjenner litt på det hver gang jeg gjør det. 

Anonymkode: a6683...caf

Hvor man jobber er jo også en faktor mange glemmer. 

Ene dagen jeg stod over var strategi-dag, 10 timer i konferansesenter, der jeg også måtte ha presentert. 

Hadde det vært en rolig dag jeg kunne tatt på hjemmekontoret ville jeg nok bare jobbet litt av og på mellom oppkast. 

Anonymkode: f79c8...525

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borte to dager etter hverandre i januar. Var da skikkelig syk med en luftveisinfeksjon med høy feber, muligens influensa. Ingen som tar over mine arbeidsoppgaver om jeg er borte, så biter tenna sammen og går på jobb om jeg bare er litt pjusk.

Anonymkode: 8992c...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke oversikt (jobber i bedrift med IA-avtale), men tipper det er rundt 6 dager hittil i år. Har dessverre hatt blant annet en heftig runde med influensa som endte med sykehusopphold og brukte vel egenmelding i 3-4 dager før jeg hadde en uke sykemelding. Så ble jeg gravid og brukte noen egenmeldingsdager før jeg ble sykemeldt en måned med kraftig svangerskapskvalme. Er nå igjen delvis sykmeldt i tredje trimester og skal sannsynligvis over på svangerskapspenger. 

Anonymkode: dcde6...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært syk siden covidnedstengning. Jeg tenker at hvis et friskt voksent menneske er mer syk enn det minimumsordningen tilsier, så er det mye.

Altså mer enn:  "opptil tre kalenderdager om gangen og opptil fire ganger i løpet av ett år"

Endret av Hareena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 egenmeldingsdager, 2 sykemeldinger på mer enn 3 dager. Egenmeldingsdagene er grunnet kronisk sykdom. Sykemeldingene er grunnet de tullingene som kommer på jobb fordi de "ikke er syke nok til å bli hjemme". Har en på jobb som skryter av at han aldri er sjuk, men begge gangene han har smitta meg dette året har vi sendt han hjem. Drit irriterende. Nå er han heldigvis i pappaperm til over nyttår.

Anonymkode: 47aab...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er 8 år siden sist jeg hadde en egenmelding. Men jeg jobber på kontor, så under covid kunne jeg jobbe hjemmefra de to gangene jeg fikk korona (var bare forkjølet). 

Så 8 år siden sist jeg var sengeliggende. Da var jeg hjemme fra jobb én dag. Kunne sikkert tvunget meg på jobb om det hadde vært krise da også.

Synes folk er utrolig mye syke, og mistenker at mange bare ikke gidder å presse seg selv. Omgangssyken er greit, får du det holder du deg hjemme. Men ved en forkjølelse, bør de fleste klare å ta en Paracet og komme seg på jobb. Unntaket er selvsagt helsepersonell. 

Anonymkode: cb167...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dag. Jeg har dog hatt sykemeldinger i perioden. Jeg jobber på småskolen, og har nettopp vært hjemme med covid. Å undervise med 40 i feber er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bhg og har småbarn selv, så er jo mer utsatt enn andre yrker. Har vært hjemme en gang så langt i år. 2 dager med spysyken.

Anonymkode: 53de6...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...