AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #1 Skrevet 23. september 2024 ... hvis et forhold ender i utroskap/trekant gikk galt eller lignende situasjoner.. og den som har vært utro får krav eller beskjed om å holde seg single i 1år, 6mnd eller lignende og ikke under noen omstendigheter blir et par med den man var utro med. (altså en trussel) Dette er jo et veldig sårt tema og utroskap er absolutt det verste man kan gjøre men spørsmålet jeg lurer på er hvorfor eventuelt man ønsker å legge frem en slik betingelse. Hvordan er riktig å reagere, eller kanskje rettere sagt, hvordan ville eller har du reagert ? Lyst å høre begge sider her. Anonymkode: 70acc...583
c_buk Skrevet 23. september 2024 #2 Skrevet 23. september 2024 Hæ? Hvis forholdet er slutt er det vel ingen som kan stille krav? Hvis trussel så anmeldes det. 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #3 Skrevet 23. september 2024 c_buk skrev (6 minutter siden): Hæ? Hvis forholdet er slutt er det vel ingen som kan stille krav? Hvis trussel så anmeldes det. Hvis det for eksempel er barn i bildet og man ønsker å opprettholde et godt samarbeid? Det jeg lurer på er jo hvorfor eller hva får man ut av å legge frem et slikt krav? Anonymkode: 70acc...583 2
c_buk Skrevet 23. september 2024 #4 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det for eksempel er barn i bildet og man ønsker å opprettholde et godt samarbeid? Det jeg lurer på er jo hvorfor eller hva får man ut av å legge frem et slikt krav? Anonymkode: 70acc...583 Da forstår jeg mer av spørsmålet. Det slår meg at man ønsker å kontrollere/straffe den andre parten ved å fremlegge slike "krav" eller trusler. Jeg godtar ikke slikt press eller trusler og respekterer det absolutt ikke. Men mulig andre har konkrete erfaringer å vise til. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #5 Skrevet 23. september 2024 c_buk skrev (2 minutter siden): Da forstår jeg mer av spørsmålet. Det slår meg at man ønsker å kontrollere/straffe den andre parten ved å fremlegge slike "krav" eller trusler. Jeg godtar ikke slikt press eller trusler og respekterer det absolutt ikke. Men mulig andre har konkrete erfaringer å vise til. Det er jo absolutt ikke det at man ikke har forståelse for at den som har blitt sveket og har nok et ønske om å såre den andre parten like mye, men det vil jo ikke komme noe godt ut av at man skal kontrollere eller straffe den andre som du sier. Og den parten som har vært utro sitter nok med vonde følelser ovenfor de handlingene den har gjort og kanskje da for barnas skyld gir etter for et slikt press Noe jeg, som deg, er helt enig i at det burde ikke tolereres - uavhengig av hva som er blitt gjort så respekterer jeg ikke slik kontrollbruk. Anonymkode: 70acc...583 1
Gjest takinova Skrevet 23. september 2024 #6 Skrevet 23. september 2024 Hvis et forhold ender i utroskap eller trekant....
Carrot Skrevet 23. september 2024 #7 Skrevet 23. september 2024 Så den som bedros ønsker at den de ble bedratt av ikke skal innlede et forhold til den andre før det er gått noe tid for å kunne fokusere på å få til gode samarbeidsrutiner rundt felles barn? Mulig de ordlegger seg litt klønete men jeg kan jo til en hvis grad skjønne forespørselen også. Jeg tenker vel at den som var utro må svelge noen ekstra kameler for å få til et godt samarbeid, som for eksempel ikke introdusere den andre parten for barna med det første.. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #8 Skrevet 23. september 2024 Carrot skrev (4 minutter siden): Så den som bedros ønsker at den de ble bedratt av ikke skal innlede et forhold til den andre før det er gått noe tid for å kunne fokusere på å få til gode samarbeidsrutiner rundt felles barn? Mulig de ordlegger seg litt klønete men jeg kan jo til en hvis grad skjønne forespørselen også. Jeg tenker vel at den som var utro må svelge noen ekstra kameler for å få til et godt samarbeid, som for eksempel ikke introdusere den andre parten for barna med det første.. Ja altså den som ble bedratt har ingen god grunn til hvorfor h*n ønsker at det skal gå noe tid. De begge ønsker å ha et godt samarbeid rundt barna, og at barna ikke blir introdusert for noen nye før det er gått en stund Men den som ble bedratt ønsker at i de periodene barna ikke er der skal heller ikke den som bedro ikke innlede noe nytt Anonymkode: 70acc...583
Carrot Skrevet 23. september 2024 #9 Skrevet 23. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja altså den som ble bedratt har ingen god grunn til hvorfor h*n ønsker at det skal gå noe tid. De begge ønsker å ha et godt samarbeid rundt barna, og at barna ikke blir introdusert for noen nye før det er gått en stund Men den som ble bedratt ønsker at i de periodene barna ikke er der skal heller ikke den som bedro ikke innlede noe nytt Anonymkode: 70acc...583 som jeg skrev kan jeg skjønne at den bedratte part kommer med det som oppleves som urimelige krav, men den som valgte bedra partneren og sette familie i spill har sikkert et ønske om å leve i forelskelsen og derfor oppleves det kanskje som et mer urimelig ønske.. Jeg vil tro den som var utro alt ser seg selv som i ett nytt forhold og ikke ønsker ta hensyn til andre enn seg selv. Endret 23. september 2024 av Carrot 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #10 Skrevet 23. september 2024 Carrot skrev (7 minutter siden): som jeg skrev kan jeg skjønne at den bedratte part kommer med det som oppleves som urimelige krav, men den som valgte bedra partneren og sette familie i spill har sikkert et ønske om å leve i forelskelsen og derfor oppleves det kanskje som et mer urimelig ønske.. Jeg vil tro den som var utro alt ser seg selv som i ett nytt forhold og ikke ønsker ta hensyn til andre enn seg selv. Ja det er godt mulig, godt innspill. Anonymkode: 70acc...583
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #11 Skrevet 23. september 2024 Når det er slutt, så kan man ikke stille krav til hvem den andre blir sammen med og når. Men jeg kan forstå hvorfor den forsmådde eks som ble bedratt, ikke ønsker at den andre skal gå rundt på en rosa sky og dyrke kjærligheten med utroskapspartneren. Det er jo noe litt ufint over å hoppe rett fra en seng til en annen, spesielt når det er utroskap i bildet. Jeg mener at man i det minste bør holde det skjult... ta gjerne forholdet videre, det er opp til deg, men ha litt respekt og ikke klistre det over instagram liksom. Jeg kjenner flere par som har startet sånn (og det gjør nok veldig mange av dere, om dere tenker dere om), og de har for eksens del, barnas del og sikkert også sitt eget rykte sin del, latt som det forholdet blomstret et år senere. At de en respektfull mengde tid etter skilsmissen plutselig fikk øynene opp for sin vakre kollega, som hadde bare vært deres venn før det ble kjærlighet, selv om alle med en halv hjernecelle skjønner at det var overlapping og at de har datet i skjul. Men du er bare ikke "offisiell" med utroskapspartneren din dagen etter du har forlatt kona di på en måte, det er dårlig stil i min mening. Ungene dine finner også ut av det en dag, selv om de ikke skjønner noe nå. Så: Nei, eksen din kan ikke bestemme hvem du skal bli sammen med. Men - ønsker du å ha litt respekt for eksen, så poster du ikke romantiske feriebilder med dine nye partner og skriver "livet leker, endelig har jeg møtt mitt livs kjærlighet" når sårene fra bruddet er så ferske hos den andre at de fremdeles silblør. Det må være helt vanvittig vondt å bli forlatt for en annen. Anonymkode: b53a8...fdd 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #12 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når det er slutt, så kan man ikke stille krav til hvem den andre blir sammen med og når. Men jeg kan forstå hvorfor den forsmådde eks som ble bedratt, ikke ønsker at den andre skal gå rundt på en rosa sky og dyrke kjærligheten med utroskapspartneren. Det er jo noe litt ufint over å hoppe rett fra en seng til en annen, spesielt når det er utroskap i bildet. Jeg mener at man i det minste bør holde det skjult... ta gjerne forholdet videre, det er opp til deg, men ha litt respekt og ikke klistre det over instagram liksom. Jeg kjenner flere par som har startet sånn (og det gjør nok veldig mange av dere, om dere tenker dere om), og de har for eksens del, barnas del og sikkert også sitt eget rykte sin del, latt som det forholdet blomstret et år senere. At de en respektfull mengde tid etter skilsmissen plutselig fikk øynene opp for sin vakre kollega, som hadde bare vært deres venn før det ble kjærlighet, selv om alle med en halv hjernecelle skjønner at det var overlapping og at de har datet i skjul. Men du er bare ikke "offisiell" med utroskapspartneren din dagen etter du har forlatt kona di på en måte, det er dårlig stil i min mening. Ungene dine finner også ut av det en dag, selv om de ikke skjønner noe nå. Så: Nei, eksen din kan ikke bestemme hvem du skal bli sammen med. Men - ønsker du å ha litt respekt for eksen, så poster du ikke romantiske feriebilder med dine nye partner og skriver "livet leker, endelig har jeg møtt mitt livs kjærlighet" når sårene fra bruddet er så ferske hos den andre at de fremdeles silblør. Det må være helt vanvittig vondt å bli forlatt for en annen. Anonymkode: b53a8...fdd Ja og det er jeg HELT enig med deg i, absolutt! Det er ikke god stil i det hele tatt å skulle hoppe rett fra en til en annen. Det er mange forhold som har startet og endt slik. Og det å bli forlatt for en annen er helt forferdelig. Men i dette tilfellet så er det ikke nødvendigvis snakk om å poste feriebilder eller være på en rosa sky, dyrke kjærligheten ovenfor eksen eller andre rundt. Og spørsmålet her er ; hvorfor velger en forsmådd eks å komme med en slik betingelse? Hva vinner h*n på det? Det jeg ikke liker med denne betingelsen er at det føles ut som det er kontroll og makt, og kanskje har det vært mye av det i forholdet også, og kanskje i noen tilfeller så vil ikke nødvendigvis den som har vært utro være så hensynsløs og bare leve på den rosa skyen men ha en dårlig samvittighet og blir fremdeles like "låst" til tross for at forholdet er over. Om dette ga mening 🙂 Anonymkode: 70acc...583 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #13 Skrevet 23. september 2024 Den som var utro må ta hensyn til barna. Hva du gjør når du ikke har barna, er jo en helt annen sak. Men man skal ikke være utro, rive opp familien, og deretter introdusere barn som er i sjokk til en ny dame. En ting om gangen.. Men det er ingen som kan nekte deg å møte noen, eller dra med ungene. Du vil jo bare fucke opp livet til barna enda mer enn du allerede har gjort. Og DET er jo kanskje ikke så lurt-. Men hvor lur er du hvis du velger å være utro i utgangspunktet? Anonymkode: d9040...416 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #14 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja og det er jeg HELT enig med deg i, absolutt! Det er ikke god stil i det hele tatt å skulle hoppe rett fra en til en annen. Det er mange forhold som har startet og endt slik. Og det å bli forlatt for en annen er helt forferdelig. Men i dette tilfellet så er det ikke nødvendigvis snakk om å poste feriebilder eller være på en rosa sky, dyrke kjærligheten ovenfor eksen eller andre rundt. Og spørsmålet her er ; hvorfor velger en forsmådd eks å komme med en slik betingelse? Hva vinner h*n på det? Det jeg ikke liker med denne betingelsen er at det føles ut som det er kontroll og makt, og kanskje har det vært mye av det i forholdet også, og kanskje i noen tilfeller så vil ikke nødvendigvis den som har vært utro være så hensynsløs og bare leve på den rosa skyen men ha en dårlig samvittighet og blir fremdeles like "låst" til tross for at forholdet er over. Om dette ga mening 🙂 Anonymkode: 70acc...583 Ja, det gir mening. Du skal ikke la deg kontrollere eller bukke under for trusler. Men velg dine kamper, når det er barn i bildet. Hvis eksen din flipper totalt på deg, så kan det være barna det til syvende og sist går utover. Da må man svelge noen kameler, "be the bigger person". Er eksen urimelig så er det enda større grunn til at du må gi litt ekstra, for barnas del. Hvis begge skal bli urimelige, så kjører dere dere fort fast. Jeg tror det den forsmådde eksen "vinner" på det, er at den er sur på deg, og vil deg ikke noe godt, har det vondt, er sjalu og rasende. Men dette er en stormfull tid med mye følelser, man går gjennom sorg, fornektelse, sinne, desperasjon og forhandling, alle faser. Du må gi det tid. Det vil roe seg og bli bedre, men akkurat nå kan det gå en kule varmt. Ikke terg den sårede oksen, ikke stikk mer spyd i den eller vift røde flagg foran den. Ikke utslett deg selv for alltid selvsagt, ikke la deg kontrollere for alltid. Men ha litt empati. Og tenk på barna, sett dem før din nye kjærlighet. Anonymkode: b53a8...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #15 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den som var utro må ta hensyn til barna. Hva du gjør når du ikke har barna, er jo en helt annen sak. Men man skal ikke være utro, rive opp familien, og deretter introdusere barn som er i sjokk til en ny dame. En ting om gangen.. Men det er ingen som kan nekte deg å møte noen, eller dra med ungene. Du vil jo bare fucke opp livet til barna enda mer enn du allerede har gjort. Og DET er jo kanskje ikke så lurt-. Men hvor lur er du hvis du velger å være utro i utgangspunktet? Anonymkode: d9040...416 Jeg er helt enig i at barna skal taes hensyn til, absolutt. Og barna i dette tilfellet blir tatt godt hånd om og blir ikke presentert for noen nye. Og nei, det å være utro er noe av det dummeste man gjør og kan ikke unnskyldes! Men hva får en part ut av å sette frem en slik betingelse og skal fremdeles ha kontroll over eks partneren sin selv etter bruddet? Og kanskje halveis truet med å lage bråk om det ikke ble fulgt. Anonymkode: 70acc...583 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #16 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det gir mening. Du skal ikke la deg kontrollere eller bukke under for trusler. Men velg dine kamper, når det er barn i bildet. Hvis eksen din flipper totalt på deg, så kan det være barna det til syvende og sist går utover. Da må man svelge noen kameler, "be the bigger person". Er eksen urimelig så er det enda større grunn til at du må gi litt ekstra, for barnas del. Hvis begge skal bli urimelige, så kjører dere dere fort fast. Jeg tror det den forsmådde eksen "vinner" på det, er at den er sur på deg, og vil deg ikke noe godt, har det vondt, er sjalu og rasende. Men dette er en stormfull tid med mye følelser, man går gjennom sorg, fornektelse, sinne, desperasjon og forhandling, alle faser. Du må gi det tid. Det vil roe seg og bli bedre, men akkurat nå kan det gå en kule varmt. Ikke terg den sårede oksen, ikke stikk mer spyd i den eller vift røde flagg foran den. Ikke utslett deg selv for alltid selvsagt, ikke la deg kontrollere for alltid. Men ha litt empati. Og tenk på barna, sett dem før din nye kjærlighet. Anonymkode: b53a8...fdd Ja det er jeg helt enig med deg i, barna uansett forhold kommer først av alt 🙂 Det er heldigvis i dette tilfellet ikke noe terging eller vifting av røde flagg. Men jeg har selv prøvd å sette meg tankemessig i den forsmådde eks sine sko og tenkt på hvordan man ville reagert og jeg kan ikke se for meg at jeg ville kommet med krav, og det er fordi jeg selv reagerer kraftig på å bli kontrollert. Men takk for innspill 🙂 Anonymkode: 70acc...583
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #17 Skrevet 23. september 2024 Dette er helt avhengig av situasjonen rundt og hvordan relasjonen deres har vært både mellom dere og som familie. Om man har vært gift i mange år og har barn, så må jeg innrømme at jeg synes man godt kan legge inn en slags "anstendighetspause" før man hiver seg inn i et nytt forhold. Jeg vil iallfall tenke mitt når et ekteskap som utenifra har sett fint og flott ut, brått avbrytes i skilsmisse og den ene parten straks innleder et nytt forhold helt åpen for hele verden. Det fremstår som simpelt og litt småvulgært, litt enkelt. Men som sagt, det er avhengig av omstendigheter. Anonymkode: d89b4...6a7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #18 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): den som har vært utro får krav eller beskjed om å holde seg single i 1år, 6mnd eller lignende og ikke under noen omstendigheter blir et par med den man var utro med. (altså en trussel) Hvordan er riktig å reagere, eller kanskje rettere sagt, hvordan ville eller har du reagert ? Lyst å høre begge sider her. Anonymkode: 70acc...583 Man kan ikke stille slike krav. Og selv med barn i bilde kan ikke den andre diktere hva foreldrene kan og ikke kan gjøre. Man kan ønske et ytre om å ikke presentere barna for nye kjærester, men man kan ikke kreve at det ikke skal skje. Det kan jo være lurt å ikke blande inn flere. Utroskapen har ikke noe med foreldreskapet å gjøre. Det er to hele separate saker. Alle skal ta hensyn til barna uansett om en har vært utro eller ikke. Anonymkode: 21967...355
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #19 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja det er jeg helt enig med deg i, barna uansett forhold kommer først av alt 🙂 Det er heldigvis i dette tilfellet ikke noe terging eller vifting av røde flagg. Men jeg har selv prøvd å sette meg tankemessig i den forsmådde eks sine sko og tenkt på hvordan man ville reagert og jeg kan ikke se for meg at jeg ville kommet med krav, og det er fordi jeg selv reagerer kraftig på å bli kontrollert. Men takk for innspill 🙂 Anonymkode: 70acc...583 Jeg hadde heller ikke kommet med det kravet, og har nulltoleranse for forsøk på kontroll. Jeg føler likevel jeg klarer å sette meg inn i det. Jeg hadde ikke stått igjen som et stort spørsmålstegn og undret meg så veldig dersom jeg var utro, og min eks som jeg forlot for ny partner hadde hatet alt som hadde med denne og mitt nye forhold å gjøre, og bare ønsket det ikke fantes. Man hører jo også om sånne ting som kona som fikk tømt et lass sement i den nye cabrioleten til den utro ektemannen, eller om reker i gardinstenger, klær som blir satt fyr på, eller at man henger lapper over hele byen med bildet av mannen og "dette er en horekunde". Ingenting er noe jeg personlig ville gjort. Ever. Men jeg kan likevel skjønne noen av beveggrunnene og motivene her. Ei venninne av meg ble sammen med en utro mann. Eks-samboeren hans sto utenfor leiligheten hans og skreik midt på natta. Sikkert ikke noe hun er stolt av i dag, eller syntes var spesielt rasjonelt. Folk kan bli gale, av utroskap og brudd. Anonymkode: b53a8...fdd
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #20 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er helt enig i at barna skal taes hensyn til, absolutt. Og barna i dette tilfellet blir tatt godt hånd om og blir ikke presentert for noen nye. Og nei, det å være utro er noe av det dummeste man gjør og kan ikke unnskyldes! Men hva får en part ut av å sette frem en slik betingelse og skal fremdeles ha kontroll over eks partneren sin selv etter bruddet? Og kanskje halveis truet med å lage bråk om det ikke ble fulgt. Anonymkode: 70acc...583 Noen må forklare at å true med å lage bråk ikke er lurt eller lov - kanskje mora h*ns? Politiet? Anonymkode: 949aa...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå