Gå til innhold

Sjefen kommer til å bli rasende når jeg sier opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer garantert til å få spørsmål om hvilke stilling jeg har fått. Ønsker ikke å oppgi dette da jeg går over til et konkurrerende selskap. Hvordan si opp på en måte slik at det ikke blir ubehagelig? 

Anonymkode: 5e910...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er årsakene til at du ønsker å bytte jobb da?

Du kan f. eks. innlede med å si at du har trivdes svært godt i firmaet, og setter pris på alle erfaringene du har fått gjennom tiden der, men at du nå har behov for et skifte (og eventuelt gi en årsak eller tre, om du føler behov for det)

Anonymkode: c8e34...f0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er årsakene til at du ønsker å bytte jobb da?

Du kan f. eks. innlede med å si at du har trivdes svært godt i firmaet, og setter pris på alle erfaringene du har fått gjennom tiden der, men at du nå har behov for et skifte (og eventuelt gi en årsak eller tre, om du føler behov for det)

Anonymkode: c8e34...f0d

På grunn av at jeg ikke trives verken i firma eller i jobben. Slutter mens jeg enda har prøvetid… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På grunn av at jeg ikke trives verken i firma eller i jobben. Slutter mens jeg enda har prøvetid… 

Da har du vel bare 14 dagers oppsigelsestid? Da hadde jeg bare gitt blaffen i at sjefen ble sur.

Anonymkode: d9023...db2

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk arbeidskontrakt ang å bytte jobb til et konkurrerende firma. En tidligere kollega av meg (vi jobbet da begge i en regnskapskontorkjede) fikk jobb hos konkurrent. Hun fikk da umiddelbart  kuttet div systemtilganger og fikk svært kort oppsigelsestid fordi det var potensielt konkurranseskadelig at hun hadde tilgang til all info idet hun skulle over til en konkurrent.

Du har vel uansett bare to uker, her var det snakk om tre mnd oppsigelsestid .

Anonymkode: 9c640...c8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sjekk arbeidskontrakt ang å bytte jobb til et konkurrerende firma. En tidligere kollega av meg (vi jobbet da begge i en regnskapskontorkjede) fikk jobb hos konkurrent. Hun fikk da umiddelbart  kuttet div systemtilganger og fikk svært kort oppsigelsestid fordi det var potensielt konkurranseskadelig at hun hadde tilgang til all info idet hun skulle over til en konkurrent.

Du har vel uansett bare to uker, her var det snakk om tre mnd oppsigelsestid .

Anonymkode: 9c640...c8f

Noen har også en klausul i kontrakten som sier at man ikke kan jobbe for konkurrent de første 6 eller 12 mnd etter slutt hos arbeidsgiver… Kjenner flere som har hatt 12 mnd. 

Anonymkode: fc7da...83a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen har også en klausul i kontrakten som sier at man ikke kan jobbe for konkurrent de første 6 eller 12 mnd etter slutt hos arbeidsgiver… Kjenner flere som har hatt 12 mnd. 

Da må man også etter norsk lov betale den ansatte for den tiden de ikke får lov å til å starte i den nye jobben. Siden ingen vil betale lønn til noen som ikke lenger jobber der bruker de å la denne klausulen være.

Om sjefen blir rasende er det en bekreftelse på at du har gjort riktig, ts. Du tåler to uker med surmuling, det er IKKE personlig. Man kan ikke ta det innover seg at andre mennesker velger å oppføre seg dårlig. Det er fullt og helt deres ansvar.

Anonymkode: 33ddb...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da må man også etter norsk lov betale den ansatte for den tiden de ikke får lov å til å starte i den nye jobben. Siden ingen vil betale lønn til noen som ikke lenger jobber der bruker de å la denne klausulen være.

Om sjefen blir rasende er det en bekreftelse på at du har gjort riktig, ts. Du tåler to uker med surmuling, det er IKKE personlig. Man kan ikke ta det innover seg at andre mennesker velger å oppføre seg dårlig. Det er fullt og helt deres ansvar.

Anonymkode: 33ddb...1de

Ingen vil? De fleste jeg kjenner har fått sluttpakke på 12 mnd, men da har de jo ikke kunnet gå over til konkurrent før etter de 12 mnd er gått.. men jeg regner da med at TS vet hva som står i sin egen arbeidskontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...