AnonymBruker Skrevet 23. september #1 Del Skrevet 23. september Tips søkes🤷♀️ Anonymkode: 773ec...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Del Skrevet 23. september Penélope, Eva, Rita, Sofía, Salma, Lupe, Liza? https://www.womenshealthmag.com/life/g37091944/latina-actresses/ Anonymkode: 8d134...373 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Del Skrevet 23. september Isabella Katarina Gabriella Anonymkode: 79a43...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #4 Del Skrevet 23. september Forslag: Paulla Quarta Tulla Gnaea Gaia Fausta Appia Jeg er ingen ekspert på dette, så ta det følgende med en klype salt: Latinske navn bestod ofte av tre deler, fornavn, gentilnavn (slektsnavn) og tilnavn. Latinske kvinnenavn var ofte den kvinnelige formen av familienavnet. Cornelia fra familien Cornelia/Cornelius. Aemilia fra familien Aemilia/Aemilius osv. For å skille mellom søsken fikk de navn som f.eks. Tertia (betyr Tredje, den tredje datteren). Prima, Secunda, Tertia, Qurta osv. Ta resten med en større klype salt: Vil du ha noe tilsvarende kan du prøve å gjøre om etternavnet til en kvinnelig form som ser latinsk ut. Olsen -> Olsena??? (Eller Olsdatter/Oledatter???) Jeg vet ikke om jeg vil anbefale det... Anonymkode: 122d5...81f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #5 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Penélope, Eva, Rita, Sofía, Salma, Lupe, Liza? https://www.womenshealthmag.com/life/g37091944/latina-actresses/ Anonymkode: 8d134...373 Gresk, hebraisk, kortform (opprinnelig gresk), gresk, arabisk, latinsk opprinnelse tror jeg (men neppe klassisk latin), kortform (opprinnelig hebraisk). Anonymkode: 122d5...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #6 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forslag: Paulla Quarta Tulla Gnaea Gaia Fausta Appia Jeg er ingen ekspert på dette, så ta det følgende med en klype salt: Latinske navn bestod ofte av tre deler, fornavn, gentilnavn (slektsnavn) og tilnavn. Latinske kvinnenavn var ofte den kvinnelige formen av familienavnet. Cornelia fra familien Cornelia/Cornelius. Aemilia fra familien Aemilia/Aemilius osv. For å skille mellom søsken fikk de navn som f.eks. Tertia (betyr Tredje, den tredje datteren). Prima, Secunda, Tertia, Qurta osv. Ta resten med en større klype salt: Vil du ha noe tilsvarende kan du prøve å gjøre om etternavnet til en kvinnelig form som ser latinsk ut. Olsen -> Olsena??? (Eller Olsdatter/Oledatter???) Jeg vet ikke om jeg vil anbefale det... Anonymkode: 122d5...81f Så interessant! Gaia synes jeg er utrolig nydelig, men tror ikke det går i Norge... Anonymkode: 773ec...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #7 Del Skrevet 23. september Helena Anonymkode: bf6fa...20d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #8 Del Skrevet 23. september Triana Anonymkode: 64cfd...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #9 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Gresk, hebraisk, kortform (opprinnelig gresk), gresk, arabisk, latinsk opprinnelse tror jeg (men neppe klassisk latin), kortform (opprinnelig hebraisk). Anonymkode: 122d5...81f Aha, trodde det var latino navn altså fra tidligere kolonier i Amerika, men ser jo at det er latinske navn som spørsmålet 😂 Anonymkode: 8d134...373 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #10 Del Skrevet 23. september Elena, Frida, Molita Anonymkode: 51204...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #11 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aha, trodde det var latino navn altså fra tidligere kolonier i Amerika, men ser jo at det er latinske navn som spørsmålet 😂 Anonymkode: 8d134...373 Hahaha, jeg leste også "Trenger et Latino-navn" Anonymkode: 51204...28b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #12 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Qurta Quarta* I tillegg kan jeg legge til navnet Octavia (Åttende), som kanskje en del har hørt. Anonymkode: 122d5...81f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #13 Del Skrevet 23. september Julia, Marcia, Livia. Anonymkode: 5fed6...42c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #14 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så interessant! Gaia synes jeg er utrolig nydelig, men tror ikke det går i Norge... Anonymkode: 773ec...bb8 Det er 86 damer i Norge med navnet Gaia. Anonymkode: 5fed6...42c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #15 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er 86 damer i Norge med navnet Gaia. Anonymkode: 5fed6...42c Det er jo ikke mange. De er ei heller norske... Anonymkode: 773ec...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #16 Del Skrevet 23. september Du finner en lang liste nederst her: https://www.babyverden.no/navn/navnetips/velg-et-klassisk-navn-til-babyen-din/ Anonymkode: e7646...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #17 Del Skrevet 24. september Carolina Marcela Claudia bettina Maria Anonymkode: ae622...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #18 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 19.28): Quarta* I tillegg kan jeg legge til navnet Octavia (Åttende), som kanskje en del har hørt. Anonymkode: 122d5...81f Jeg ville ikke kalt jentungen det samme som en bilmodell. Anonymkode: 8f924...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #19 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 22.45): Det er jo ikke mange. De er ei heller norske... Anonymkode: 773ec...bb8 Jeg vet om en norsk jente som heter Gaia. Liker ikke navnet. Synes Helena er nydelig, som nevnt over. Samme med Livia. Anonymkode: 30e16...b7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekanne Skrevet 29. september #20 Del Skrevet 29. september Inez 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå