Gå til innhold

Gravid etter abort


Ibb262

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med å bli gravid etter medisinsk abort? Og hvor lang tid tok det før du ble gravid igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet i mars mnd, og måtte da ta abort . I mai ble jeg på ny gravid. 
 

man kan bli gravid igjen allerede mnd etter.  
men inntil 3 uker etter aborten kan gravid testen vise positiv 

Anonymkode: cd6c6...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinsk abort grunnet MA i september i fjor, fikk mensen igjen i november i fjor, hadde positive tester til jeg fikk mensen igjen - så tok faktisk 7.5uke før hcg var 0. Ble gravid igjen i januar i år. 5 dager til termin. 

Anonymkode: b50ee...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Medisinsk abort grunnet MA i september i fjor, fikk mensen igjen i november i fjor, hadde positive tester til jeg fikk mensen igjen - så tok faktisk 7.5uke før hcg var 0. Ble gravid igjen i januar i år. 5 dager til termin. 

Anonymkode: b50ee...7bb

Måtte du ha flere runder med cytotec eller utskraping? Eller bare ventet du til mensen kom til slutt?

Anonymkode: f1d59...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Måtte du ha flere runder med cytotec eller utskraping? Eller bare ventet du til mensen kom til slutt?

Anonymkode: f1d59...03d

Nei kun en runde cytotec. Var ingen rester, bare sakte synkende hcg. Hcg kan bruke like lang til på å synke som hvor langt man var på vei, og tiden den har brukt på å stige i utgangspunktet. Det er ikke hos alle at den stuper etter en abort og når 0 raskt. 

At det går nesten 8 uker før man får mensen igjen er helt innafor normalen. 

Anonymkode: b50ee...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei kun en runde cytotec. Var ingen rester, bare sakte synkende hcg. Hcg kan bruke like lang til på å synke som hvor langt man var på vei, og tiden den har brukt på å stige i utgangspunktet. Det er ikke hos alle at den stuper etter en abort og når 0 raskt. 

At det går nesten 8 uker før man får mensen igjen er helt innafor normalen. 

Anonymkode: b50ee...7bb

Takk for svar. Er selv rett over 5 uker siden cytotec. Er så utålmodig etter å få første mens så jeg kan prøve igjen. Men har litt rester som de ble sagt skulle komme ut med mens, og har fremdeles svaakt positive tester. Tiden går så sakte😳

Anonymkode: f1d59...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 22.38):

Takk for svar. Er selv rett over 5 uker siden cytotec. Er så utålmodig etter å få første mens så jeg kan prøve igjen. Men har litt rester som de ble sagt skulle komme ut med mens, og har fremdeles svaakt positive tester. Tiden går så sakte😳

Anonymkode: f1d59...03d

Jeg tok medisinsk abort i april, fikk mensen ca 8-9 uker senere. Fikk ordentlig eggløsning denne måneden, så satser på at neste syklus funker. Har tatt meg laaang tid å komme inn i en ordentlig syklus igjen, så skjønner utålmodigheten. Tiden går så sakte 😭

Endret av Ibb262
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid 2 uker etter aborten 

Anonymkode: 02c3b...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...