Gå til innhold

Styling ved salg av leilighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal selge en 2-roms leilighet 20 min fra Oslo. Den er nyoppusset og i utgangspunktet helt tom. 

Er det verdt å bruke penger på profesjonell styling? 

Stylist kommer imorgen på befaring så får da vite pris, men noen som har noen ide om hva det vil koste å style en tom 2-roms på 45kvm?

 

Anonymkode: 632f4...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gjorde det på et nyrenovert tomt hus og fikk absolutt valuta igjen for de pengene. 

Anonymkode: 84cad...634

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi gjorde det på et nyrenovert tomt hus og fikk absolutt valuta igjen for de pengene. 

Anonymkode: 84cad...634

Husker du hva dere betale, hvor stort huset var og når dette var? Da var det helt tomt så alt av møbler og interiør ble leid?

Anonymkode: 632f4...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke 45 kvm en hybel?

Anonymkode: 95e9f...da1

Eiendomsmegler kaller det ihvertfall leilighet, men er det viktig mtp å svare på spørsmålet?

Anonymkode: 632f4...361

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betalte 7000 for styling av 52 kvadratmeter leilighet i sommer. Hadde mesteparten av møblene selv.

Anonymkode: 1b1a6...aca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 27 000 for å style enebolig. 100% verdt hver krone. Solgte for godt over antydning.

Anonymkode: 517ff...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er ikke 45 kvm en hybel?

Anonymkode: 95e9f...da1

Sagt av nokon som ikkje har budd i Oslo dei siste 15 åra 😅

Anonymkode: 711eb...5ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis leiligheten er helt tom vil jeg anbefale å få innredet litt før foto og visning. Det gjør det mye lettere å se for seg innredningsmuligheter, få en følelse av hvor store rommene er, og det ser rett og slett mer innbydende og mindre stusselig ut på bildene. Du vil trolig få flere folk på visning om det er innredet enn om det er tomt, og dermed også flere potensielle budgivere.

Så kan du jo enten betale for en stylist eller gjøre jobben selv. Det er mulig å låne møbler, puter, tepper, bilder osv av venner og familie, og du trenger jo ikke å ha en gjennomstylet leilighet heller. Hva du velger kommer vel kanskje an på hvor betalingsvillig du er og om du føler deg komfortabel med å innrede for visning selv, mtp å få det attraktivt for folk flest / kjøpergruppen din.

Anonymkode: 49d37...30d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er ikke 45 kvm en hybel?

Anonymkode: 95e9f...da1

I Alta ja, i Oslo er det en romslig leilighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det virker upersonlig og mindre innbydende, så det teller negativt når jeg er kjøper. Jeg har kjøpt leiligheter som var og så bebodde ut, og solgte forrige leilighet til godt over prisantydning mens markedet var på bunn i fjor høst. Utover å rydde litt ekstra var leiligheten slik den så ut til vanlig, med hobbyting og barneleker godt synlig.

Anonymkode: 3dae0...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på jakt etter leilighet til et av barna våre nå, og har vært på en del visninger. Noen av dem er stylet profesjonelt og noen har eierens møbler og en har vært helt tom. Det har ingenting å si for oss, verken på bilder eller på visning. 

Den ene leiligheten hadde falske senger, det var litt komisk

Anonymkode: 3a7b5...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en leilighet er stylet eller ikke,bryr jeg meg ikke om. Det som er viktig er å kunne sjekke under vasken på kjøkkenet,at det ryddig der og det samme på bad/vaskerom.

Og ikke style så mye at dere ender med å skjule feil og mangler. Vask godt og luft ut før visning.

Anonymkode: 9c6de...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en times veiledning med stylist i megler-pakken. Stylet så selv etterpå, og brukte stort sett ting vi hadde fra før. Kjøpte noen billige greier på finn, som vi solgte igjen rett etterpå til omtrent samme pris, kun for stylingen sin del. Gikk godt over prisantydning. 

Ser av annonsene på finn at stylingen er på et helt annet nivå i Oslo enn det er her. Brukte andre annonser mye som inspirasjon selv. Er de samme tingene og triksene som går igjen :)Har du/dere ting dere kan style med, om enn bare minimalistisk, litt sans for det, og orker å bruke tid på det, så er det ikke så vanskelig å gjøre det selv...men det tar tid. 

I den store sammenhengen så er det kanskje billigere å få noen andre til å gjøre det, både med tanke på tid, penger og ting. Det får du vel et inntrykk av i løpet av dagen idag 🤭

Anonymkode: 5b9f0...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...