Gå til innhold

Klarna innfører søknad/godkjenning om kredittgrense

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det ikke alltid vært tilfellet at man enten får godkjent eller avslag? Har vært sånn hos meg hvertfall.

Anonymkode: 0104c...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 9.20):

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 8c58d...701

Fordi innvilget kreditt hos Klarna blir registrert på samme måte som innvilget kreditt på kredittkort når man skal søke lån, uavhengig om kreditten er benyttet eller ikke.

Anonymkode: b5336...934

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 14.25):

Tok meg to sekunder å søke med en innvilget kreditt på 70 000 kr. 

Jeg synes Klarna fungerer utrolig bra, bruker alltid Klarna før kort hvis det går. 

Anonymkode: b9660...502

Lykke til om du trenger å søke om f.eks huslån. Nå er det registrert i gjeldsregisteret at du har 70000kr i kredittlån selv om den ikke er brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker folk Klarna til netthandel? Blir da bare ekstra administrasjon. Aldri brukt jeg. 

Anonymkode: f860f...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelliken
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor bruker folk Klarna til netthandel? Blir da bare ekstra administrasjon. Aldri brukt jeg. 

Anonymkode: f860f...941

Jeg har brukt det for å få 30 dg fri utsettelse og slippe å betale for varer jeg kanskje ikke skal beholde. 

Dersom de nå krever at jeg skal signere for en kreditt så kommer jeg til å droppe løsningen. Jeg er ikke interessert i å ha masse kreditter jeg ikke benytter uansett. 

Dessuten er jeg redd at folk fristes til å handle mer enn de hadde tenkt om minstegrensen er 5.000 som noen sa her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har all økonomi på stell.

Det eneste problemet jeg har hatt økonomisk er nettopp Klarna.

Har ikke ett fint ord å si om dem.

De samarbeider med kriminelle nettbutikker over en lav sko og blåser i at du blir svindlet. De vil ha pengene uansett.

Jeg trodde at de var et kvalitetsstempel.

Der tok jeg grundig feil.

Kommet aldri til å bruke Klarna igjen.

Anonymkode: 58ae0...209

Kom gjerne med flere detaljer.

Anonymkode: 8c58d...701

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk inn i appen for å se, men la ikke inn noen kredittgrense og fullførte ikke stegene i appen. Likevel har Klarna gjort en kredittvurdering av meg…

Anonymkode: 52487...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Lykke til om du trenger å søke om f.eks huslån. Nå er det registrert i gjeldsregisteret at du har 70000kr i kredittlån selv om den ikke er brukt. 

Det er ikke uvanlig å ha kredittgrense på opp mot 100 000 kroner. Med ordnet økonomi får man fortsatt boliglån. Det handler om balansen mellom EK, inntekt og gjeld. 

Anonymkode: 43ca3...9c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

If I will be have agreement . Can I paid other card like  master card ? Like I did before ? And if I set limit example 20.000 kr I could not make overpayment 20.000kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har all økonomi på stell.

Det eneste problemet jeg har hatt økonomisk er nettopp Klarna.

Har ikke ett fint ord å si om dem.

De samarbeider med kriminelle nettbutikker over en lav sko og blåser i at du blir svindlet. De vil ha pengene uansett.

Jeg trodde at de var et kvalitetsstempel.

Der tok jeg grundig feil.

Kommet aldri til å bruke Klarna igjen.

Anonymkode: 58ae0...209

Tjah...om du velger å handle hos disse kriminelle nettbutikkene, må du jo ta det på egen kappe.

Anonymkode: e02cf...aa7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du handler med klarna handler du jo på kreditt, alle andre kredittselskaper er pliktige til å kredittvurdere og ha en msx-kreditt. Nå er klarna påkrevd å følge samme regler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 12.00):

Man er ikke permanent bundet til å ha den kreditten altså! Dagen jeg trenger å søke huslån kan jeg si den opp, og den er borte i løpet av kort tid. Samme gjelder ulike kredittkort.

På sist gjenpartsbrev så sto det hva jeg hadde i kreditt, og det stå hva jeg hadde i rentebærende gjeld. I statene kan det å ha kredittkort med sunn bruk tale i din fordel mtp. kredittscore (som vi i grunn ikke bruker i Norge, men det er en annen sak).

Jeg tror ikke det er noen krise å ha litt kreditt stående, når gjelden ikke drar renter og dermed er korttidsgjeld. Og skulle det være det for banken, så er det som nevnt ingen problem å fjerne kreditten. Da jeg søkte boliglån sist ble det for øvrig ikke engang nevnt, selv om jeg har flere ulike kredittkort i tillegg til Klarna. Bruker disse etter hva som gir meg mest fordel der jeg handler.

Anonymkode: 5235f...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vvintaglover skrev (På 13.10.2024 den 12.44):

If I will be have agreement . Can I paid other card like  master card ? Like I did before ? And if I set limit example 20.000 kr I could not make overpayment 20.000kr?

Not clear what you mean. Can you try writing in your own language and use Google Translate before posting it again here? 

Anonymkode: 808bc...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Not clear what you mean. Can you try writing in your own language and use Google Translate before posting it again here? 

Such a cool comment.

Anonymkode: e02cf...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke permanent bundet til å ha den kreditten altså! Dagen jeg trenger å søke huslån kan jeg si den opp, og den er borte i løpet av kort tid. Samme gjelder ulike kredittkort.

På sist gjenpartsbrev så sto det hva jeg hadde i kreditt, og det stå hva jeg hadde i rentebærende gjeld. I statene kan det å ha kredittkort med sunn bruk tale i din fordel mtp. kredittscore (som vi i grunn ikke bruker i Norge, men det er en annen sak).

Jeg tror ikke det er noen krise å ha litt kreditt stående, når gjelden ikke drar renter og dermed er korttidsgjeld. Og skulle det være det for banken, så er det som nevnt ingen problem å fjerne kreditten. Da jeg søkte boliglån sist ble det for øvrig ikke engang nevnt, selv om jeg har flere ulike kredittkort i tillegg til Klarna. Bruker disse etter hva som gir meg mest fordel der jeg handler.

Anonymkode: 5235f...d84

Det er ikke “krise”, men hvis du skal kjøpe bolig går banken ut fra at du har makset kredittgrensen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke “krise”, men hvis du skal kjøpe bolig går banken ut fra at du har makset kredittgrensen din. 

Øh nei, det gjør vi ikke og det har heller ingen relevans om tallene likevel går opp 🤪

Mv finansrådgiver 

Anonymkode: 3f09a...432

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 14.42):

Det er bare å endre beløpet. Klikk på det ene av de tre alternativene, og så endrer du. Jeg klikket på det på 50 000 og noe, og så endret jeg det ned til 30 000. Ikke noe problem.

Klarna fakturaene mine har aldri vært så høye, men jeg tok det bare for sikkerhets skyld.

Det står "sett en grense mellom 5 000 kr - 126 500 kr", og hvis jeg prøver å sette f.eks. 3 000 kr som grense, så lyser hele den setning opp i rødt og jeg kommer ikke videre.

Anonymkode: aef5d...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelliken
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det står "sett en grense mellom 5 000 kr - 126 500 kr", og hvis jeg prøver å sette f.eks. 3 000 kr som grense, så lyser hele den setning opp i rødt og jeg kommer ikke videre.

Anonymkode: aef5d...0c2

Det er fordi de vil at folk skal bruke så mye penger at de ikke klarer å tilbakebetale i en sum og må dele opp. betalingen. Klarna tjener graps på at folk handler på avbetaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If I set a limit of 20,000 kr, I cannot exceed it? Will it affects person credit history? Why chat bot Klarna service answered it’s just if I want take long credit. If I pay during 30 days it’s not need signing any docs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk avslag🤔 Har fra før mastercard med 30.000 i kreditt (0 i saldo), boliglån på 2.4 mill og over gjennomsnittet god lønn. Aldri hatt betalingsanmerkning. Nylig fått finansieringsbevis på inntil 7.500.000, men å få innvilget en lav kreditt hos klarna, nei😅 takk for meg Klarna! 

Anonymkode: f9360...463

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...