AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #1 Skrevet 23. september 2024 Jeg er helt normal jente i starten av 20 åra og jeg har ingen venner, er for det meste hjemme og det begynner og slite på meg. Jeg liker en fest, shoppe, gå ut og spise ja egt alt det alle andre jenter på min alder liker. Er en genuin person og vil ha gode veninner. Men det og få veninner i dagens samfunn er håpløst, enten snakker de mye stygt om andre, blikker deg eller så har de nok med seg og sine. Trist at det har blitt sånn, jeg pr nå studerer ikke og jobber heller ikke så er vanskelig og få møtt nye folk itilleg. Hva skal man gjøre, jeg er tom for ideer. Noen i samme båt? Anonymkode: 27ce7...b2b 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #2 Skrevet 23. september 2024 Jeg er i 20 åra selv, og aldri hatt så mange venner. Satt jo bare inne og spilte, traff ingen utenom familie. Du må nesten komme deg ut. Finn fritidsaktiviteter/klubber, finn en interesse hvor du møter andre folk. Klatring, lagsport, friluftsliv, strikking, ridning, male/tegnekurs, jeg vet ikke hva du interesserer deg for, men det finnes noe for det aller meste. Jeg meldte meg inn i en hundeklubb som setter opp forskjellige arrangementer, hvor jeg møtte mange flotte folk. Anonymkode: bc812...8d6 6 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #3 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er helt normal jente i starten av 20 åra og jeg har ingen venner, er for det meste hjemme og det begynner og slite på meg. Jeg liker en fest, shoppe, gå ut og spise ja egt alt det alle andre jenter på min alder liker. Er en genuin person og vil ha gode veninner. Men det og få veninner i dagens samfunn er håpløst, enten snakker de mye stygt om andre, blikker deg eller så har de nok med seg og sine. Trist at det har blitt sånn, jeg pr nå studerer ikke og jobber heller ikke så er vanskelig og få møtt nye folk itilleg. Hva skal man gjøre, jeg er tom for ideer. Noen i samme båt? Anonymkode: 27ce7...b2b Hva har du gjort for å prøve å få venner? De kommer ikke å banker på døra di, så du er rett og slett nødt til å komme deg ut av hjemmet. Anonymkode: 6c69b...d5f 3 1
sommerfugl154 Skrevet 23. september 2024 #4 Skrevet 23. september 2024 Hei, jeg hadde det på samme måte og over tid har det «løst seg» Jeg var nok litt redd for å ta kontakt og «satse» på et vennskap/hadde dårlig selvtillit i møte med nye relasjoner. Kanskje du kjenner på noe av det? Det har blitt bedre med alderen, man får en mer naturlig trygghet i seg selv og jeg har jobbet aktivt med å snakke meg selv opp. Det er ikke noe galt med hverken deg eller meg ☺️ Ellers har jeg møtt nye folk på studiet (så anbefaler å studere), på jobb og fritidsaktivitet. Har også blitt god venn med partnerne som er sammen med kompisene til mannen. Man må tørre å ta initiativ, og et trygt valg er å foreslå en konkret aktivitet. Kan f.eks være trening, å gå tur, drikke kaffe ute, museum, en forestilling, konsert eller andre kulturarrangement. Ellers kan man jo invitere en liten gjeng til middag/vors/bakesøndag/fest hos seg selv. Folk liker de som tar initiativ og arrangerer ting! Du finner nok venner hvis du går inn for det! Lykke til❤️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #5 Skrevet 23. september 2024 Er du syk eller arbeidsledig siden du ikke jobber eller studerer? Jobb eller kurs er fine steder å treffe nye mennesker. Nav har mange måter å hjelpe på. Husk at det tar tid før nye bekjentskaper utvikler seg til å bli mer genuine. Anonymkode: 77106...519 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #6 Skrevet 23. september 2024 Du må jo så klart jobbe eller studere som alle andre. Anonymkode: b3afc...644 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #7 Skrevet 24. september 2024 Når du er uten jobb så er det sosiale nettverket vanskelig Anonymkode: 979b2...501 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #8 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er du syk eller arbeidsledig siden du ikke jobber eller studerer? Jobb eller kurs er fine steder å treffe nye mennesker. Nav har mange måter å hjelpe på. Husk at det tar tid før nye bekjentskaper utvikler seg til å bli mer genuine. Anonymkode: 77106...519 Støtter dette med at det tar tid å utvikle dypere vennskap. Så om du har noen du kan treffe litt som du liker, men kanskje ikke helt føler et skikkelig vennskap med, forsøk å treffe de igjen og igjen over tid og del av deg selv og vis interesse for dem gradvis for å utvikle vennskapet. Ellers er det lurt å ha noen aktiviteter som involverer andre. De siste årene (jeg er eldre enn deg), så har jeg fått flere nye venner og det skjedde gjennom aktiviteter jeg deltok på, for min del yoga og kor. Det utvikla seg til at jeg begynte å finne på ting med noen derfra utenom aktiviteten, og gradvis har det blitt fine genuine vennskap og felles prosjekter ut fra det. Anonymkode: cfa1d...059 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #9 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du må jo så klart jobbe eller studere som alle andre. Anonymkode: b3afc...644 For en unødvendig kommentar, du vet ikke noe om personen. Kanskje det er en grunn til at hen ikke jobber eller studerer Anonymkode: 27ce7...b2b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #10 Skrevet 24. september 2024 Hva gjør du når du verken jobber eller studerer? Gjør du noe aktivt selv for å komme i kontakt med mennesker? Det er vanskelig, men det er en jobb som må gjøres man kan ikke bare sitte å vente på at det skal dukke opp noen. Anonymkode: 2eb01...acc 1 1
Miss Clara Skrevet 24. september 2024 #11 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For en unødvendig kommentar, du vet ikke noe om personen. Kanskje det er en grunn til at hen ikke jobber eller studerer Anonymkode: 27ce7...b2b Det er jo du som er ts, hvorfor kommenterer du som om du er en annen? 4 1 2
Anononyma Skrevet 24. september 2024 #12 Skrevet 24. september 2024 Om du ikke gjør noe som involverer andre mennesker er det klart det blir vanskelig. Jobb, studier, kurs, hobbyer etc er der man møter andre mennesker og kan legge grunnlaget for et vennskap 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #13 Skrevet 24. september 2024 sommerfugl154 skrev (På 23.9.2024 den 17.06): Hei, jeg hadde det på samme måte og over tid har det «løst seg» Jeg var nok litt redd for å ta kontakt og «satse» på et vennskap/hadde dårlig selvtillit i møte med nye relasjoner. Kanskje du kjenner på noe av det? Det har blitt bedre med alderen, man får en mer naturlig trygghet i seg selv og jeg har jobbet aktivt med å snakke meg selv opp. Det er ikke noe galt med hverken deg eller meg ☺️ Ellers har jeg møtt nye folk på studiet (så anbefaler å studere), på jobb og fritidsaktivitet. Har også blitt god venn med partnerne som er sammen med kompisene til mannen. Man må tørre å ta initiativ, og et trygt valg er å foreslå en konkret aktivitet. Kan f.eks være trening, å gå tur, drikke kaffe ute, museum, en forestilling, konsert eller andre kulturarrangement. Ellers kan man jo invitere en liten gjeng til middag/vors/bakesøndag/fest hos seg selv. Folk liker de som tar initiativ og arrangerer ting! Du finner nok venner hvis du går inn for det! Lykke til❤️ Hvilken fritidsaktivitet holder du på med?😊 Anonymkode: 996d4...72c 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #14 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Støtter dette med at det tar tid å utvikle dypere vennskap. Så om du har noen du kan treffe litt som du liker, men kanskje ikke helt føler et skikkelig vennskap med, forsøk å treffe de igjen og igjen over tid og del av deg selv og vis interesse for dem gradvis for å utvikle vennskapet. Ellers er det lurt å ha noen aktiviteter som involverer andre. De siste årene (jeg er eldre enn deg), så har jeg fått flere nye venner og det skjedde gjennom aktiviteter jeg deltok på, for min del yoga og kor. Det utvikla seg til at jeg begynte å finne på ting med noen derfra utenom aktiviteten, og gradvis har det blitt fine genuine vennskap og felles prosjekter ut fra det. Anonymkode: cfa1d...059 Hvor gammel er du? Og hvordan har du klart å bli kjent med folk gjennom yoga? Jeg synes generelt det er vanskelig å få kontakt med folk, eller at de skal ville bli videre kjent med meg. Men har nob med væremåten og personligheten min. Anonymkode: 996d4...72c 1
sommerfugl154 Skrevet 24. september 2024 #15 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvilken fritidsaktivitet holder du på med?😊 Anonymkode: 996d4...72c Synger i kor, men ellers vet jeg om flere som har møtt venner via f.eks organisert idrett. Eller div. Foreninger. Har du en hobby? 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #16 Skrevet 25. september 2024 sommerfugl154 skrev (10 timer siden): Synger i kor, men ellers vet jeg om flere som har møtt venner via f.eks organisert idrett. Eller div. Foreninger. Har du en hobby? Mange som får venner i voksen alder sier at de har begynt i kor. Her jeg bor er det bare kor med opptaksprøver, og jeg er ingen solosanger dor å si det sånn. Tror det er noen for 60+ der det ikke er opptaksprøve, men jeg er 38, så det er ikke så interressant for meg. Jeg liker trening, trener på senter bl.a. Anonymkode: 996d4...72c 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #17 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): For en unødvendig kommentar, du vet ikke noe om personen. Kanskje det er en grunn til at hen ikke jobber eller studerer Anonymkode: 27ce7...b2b Hmm... Du er ts. Hvorfor later du som om du er noen andre. Kanskje dette er med på å forklare hvorfor du ikke har venner. Du er kanskje litt falsk. Anonymkode: 399f7...2f7 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #18 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 10.30): Jeg er helt normal jente i starten av 20 åra og jeg har ingen venner, er for det meste hjemme og det begynner og slite på meg. Jeg liker en fest, shoppe, gå ut og spise ja egt alt det alle andre jenter på min alder liker. Er en genuin person og vil ha gode veninner. Men det og få veninner i dagens samfunn er håpløst, enten snakker de mye stygt om andre, blikker deg eller så har de nok med seg og sine. Trist at det har blitt sånn, jeg pr nå studerer ikke og jobber heller ikke så er vanskelig og få møtt nye folk itilleg. Hva skal man gjøre, jeg er tom for ideer. Noen i samme båt? Anonymkode: 27ce7...b2b Å få venner er i utgangspunktet ikke så vanskelig. Jeg er i 40 årene og får stadig nye venner/bekjentskap i alle aldre. Men har jo måtte jobbe for det, altså med meg selv. For sånn har det ikke alltid vært. Det jeg i utgangspunktet gjør er å tiltrekke meg folk. Være åpen med kroppsspråket og kommunikasjon. Smile, si hei, kanskje slå av en prat eller lignende. Øyekontakt, ikke lukket kroppspråk osv. Viktig å være noenlunde selvsikker, uredd, men samtidig fokus på den andre. (Å fokusere på andre handler ikke om å stille tonnevis av spørsmål og aldri si noe selv. Det er bare slitsomt) Etterhvert finne en felles interesse eller noe jeg har lyst å prøve, som jeg da kan bruke som en invitasjon/foreslå å finne på noe. Selvsagt etter litt tid. Responderer ikke folk på det så ikke ta det tungt. Men de fleste tar imot det med et stort smil og noen trenger faktisk litt tid. Så fortsett å si hei, slå av en prat eller lignende. Jeg aner ikke hvor mange mennesker som i starten ikke hilste eller var imøtekommende, som ble det etterhvert jeg fortsatte. Da ble de mer trygge på meg, og flere av disse kjenner jeg nå godt. Skryt liker folk og en fin inngangsbillett. Eks, "så fin bluse. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den hen, har lett etter sånn selv". Har de barn eller hund kan du si noe pent om dem. Si gjerne noe du kan ta opp neste gang dere ses. Så går praten..... Neste gang dere møtes blir det enklere. Å spørre om ting eller være nysgjerrig på ting andre kan, digger ofte folk. Det kan gi en slags rus hos den andre. Men vær dog litt mer varsom når det kommer til jobb, hvor man ikke spør om spørsmål kunder hele tiden spør om eller man er lei å snakke om. Les kroppsspråket til den andre. Kan gjerne si/spørre "kanskje du er litt lei det spørsmålet" (små le litt) og før samtalen over på noe annet. Å begynne med en aktivitet er gull. Da kommer man enklere inn på folk. Eller gå tur de samme stedene, handle de samme stedene osv. Ring på hos naboen å hør om de har noe mel eller lignende. Super inngang til noe mer, selv om de skulle være eldre enn deg. Gå tur med andres hunder. Da blir man kjent med hundeeiere samt andre som går tur. Her i området er det mange unge på din alder som går turer med hundene sine. Hold deg unna negative folk eller prøv å snu det negative. Vær dog alltid høflig, imøtekomme og åpen. Husk at folk som snakker negativt om andre er usikre på seg selv. De er ikke slemme, men har det ikke helt godt. Viktig å ikke være negativ selv, da tiltrekker man negative folk og frastøter positive folk. Ta kontakt med tidligere venner. "Hei, hvordan går det? Nå er det lenge siden sist 😃 Lyst på en liten reunion? Hadde vært så hyggelig å se deg igjen". Skriv gjerne på en annen måte enn du har gjort tidligere, som da kan trigge litt nyskjerrrighet hos den andre. Får du et positivt svar tilbake så kom med et forslag om aktivitet/møtested og dag eller spør når det passer den andre. Enhver fest er en genial åpning å bli kjent med flere og utvide bekjentskapet. Å joine grupper på fb eller andre some kan også være gull. Jeg har fått venner og bekjentskap gjennom some når det kommer til interiør og andre kreative hobbyer. Legger igjen hyggelige kommentarer på bilder, spør om noe spesifikt på melding og mange ganger får jeg meldinger hvor andre lurer på noe eller vil slå av en prat. Det er haugevis av folk som ønsker flere venner eller bekjentskap. Flotte mennesker i alle aldre og situasjoner. De tankene du har handler nok mer om din egen usikkerhet og dårlige erfaringer ❤️ Du velger hvem du vil ha i livet. Velg de som gir deg energi, de som løfter deg opp, som du trives med........ Andre har venner, hvorfor skulle ikke du ha det? Men for å komme dit må du nok jobbe en del med deg selv. Jobb masse med selvtilliten, kroppsspråket, bli tøffere, øve på small talk, øve på å fremstå som mer åpen, tørre å ta kontakt, riste av deg avvisningen etc. Så fort man viser utad åpenhet, selvsikkerhet (altså ydmyk og sunn selvsikkerhet), at man er kontaktsøkende osv så kommer også folk automatisk til deg. Da er det ikke skummelt å ta kontakt. Dette klarer du 😃 Anonymkode: 8d3b9...1bd 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #19 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 10.30): Hva skal man gjøre, jeg er tom for ideer. Noen i samme båt? Du må ut å jobbe eller studere. Hva skal du snakke med folk om, om du ikke jobber eller studerer? Du møter folk når du jobber eller studerer. Du må ut og være aktiv. Tenker du enten er trygdet eller i foreldre permisjon. Er det siste er det ikke så ille, det går over. Er du syk er det verre, men du må jobbe, eller studere. Fordi om det bare er til pynt. Er helsa virkelig dårlig, må du ikke være redd for Lånekassen, les deg opp på ettergis ved uføretrygd. Men får virkelig håpe det ikke går den veien for deg, for det er egentlig litt krise. Ikke vær så kritisk til andre, alle snakker stygt om folk fra tid til annen. Om de blikket deg, så er det en annen ting, om de ikke liker deg, da er det ikke lurt å være sammen med dem. Men om de sender deg litt blikk som kommunikasjon så er det greit nok. Kom deg ut i jobb, studier som vei til jobb. Det er viktig, du er ung. Anonymkode: 62329...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #20 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hmm... Du er ts. Hvorfor later du som om du er noen andre. Kanskje dette er med på å forklare hvorfor du ikke har venner. Du er kanskje litt falsk. Anonymkode: 399f7...2f7 AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 14.47): For en unødvendig kommentar, du vet ikke noe om personen. Kanskje det er en grunn til at hen ikke jobber eller studerer Gi deg. Hun kunne likegodt skrevet: ‘Du vet ingenting om meg. Kanskje det er en grunn til at jeg ikke jobber eller studerer’. Svaret er like relevant om det skrives personlig eller i 3,pers.. Så skjerp deg og slutt å hakk på ts. Dette handler jo ikke om å være falsk. Tvert i mot viser ts at hun ville vært en god venn som antagelig ville stått opp for andre. Anonymkode: 2ce52...99b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå