AnonymBruker Skrevet 23. september #1 Del Skrevet 23. september Jeg ringte inn for å avbestille timen min på sykehuset og da ble damen i andre enden plutselig sur og lenge stille i telefonen fordi jeg sa jeg ikke skulle ha ny time heller til mr med kontrast. Hun begynte å spørre meg ut om hvorfor osv, det er da frivillig om man ønsker behandlingen. Har andre og opplevd å bli dårlig behandlet pga avlyst time? Anonymkode: a3c53...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Del Skrevet 23. september Nei, avlyste via Helsenorge og fikk svar samme dag om at timen var avlyst og henvisningen avsluttet, i helt vanlig, formell sykehusbrev-tone. Anonymkode: 30a8d...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ringte inn for å avbestille timen min på sykehuset og da ble damen i andre enden plutselig sur og lenge stille i telefonen fordi jeg sa jeg ikke skulle ha ny time heller til mr med kontrast. Hun begynte å spørre meg ut om hvorfor osv, det er da frivillig om man ønsker behandlingen. Har andre og opplevd å bli dårlig behandlet pga avlyst time? Anonymkode: a3c53...813 Fordi det er merkelig å takke nei til en sånn undersøkelse? Er vel gjerne en grunn til at du er henvist dit i utgangspunktet, de tar ikke MR for morroskyld… Anonymkode: ad8b5...e49 37 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #4 Del Skrevet 23. september Aldri opplevd det, men jeg håper du avbestilte i god tid slik at andre kunne benytte timen din? Men ofte rart å avlyse slike ting. Anonymkode: 4c1e6...de5 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #5 Del Skrevet 23. september Sykehus i Norge har det så travelt, at de blir somregel bare glad, når noen avbestiller. Ingen løper etter deg med behandlingstilbud. Ingen bryr seg utenom familie og venner. Din helse. Ditt valg. Anonymkode: 13e74...cf5 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #6 Del Skrevet 23. september Tvertimot. Jeg takket nei til en operasjon for noen år siden da kirurgen tok seg tid til å informere meg om hva og hvordan. Jeg opplevde at vi forlot hverandre i samforstand om at dette var det beste for meg. Kan du ha vært litt sent ute med avbestillingen? Anonymkode: e17bc...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #7 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tvertimot. Jeg takket nei til en operasjon for noen år siden da kirurgen tok seg tid til å informere meg om hva og hvordan. Jeg opplevde at vi forlot hverandre i samforstand om at dette var det beste for meg. Kan du ha vært litt sent ute med avbestillingen? Anonymkode: e17bc...247 Takk for svar. Jeg var ute i god tid. Anonymkode: a3c53...813 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #8 Del Skrevet 23. september Hun ble vel bare paff tenker jeg. Det er jo ikke uten grunn man blir henvist MR, og køene der er lange. Om noen da avlyser, så går bare timen til neste man på listen. Anonymkode: fe93b...f96 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #9 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sykehus i Norge har det så travelt, at de blir somregel bare glad, når noen avbestiller. Ingen løper etter deg med behandlingstilbud. Ingen bryr seg utenom familie og venner. Din helse. Ditt valg. Anonymkode: 13e74...cf5 Det er sant, men det er ikke alltid det er så greit å få avbestillinger rett før. Da bruker vi gjerne en halv/hel dag på å ringe rundt og spørre om folk kan komme på kort varsel. En halv/hel dag hvor vi ikke får gjort de andre arbeidsoppgavene våre 😕 Har full forståelse av at folk blir syke, men det er mye annet også. Vi opplever så ofte at folk ringer og avbestiller og sier de ikke kan komme f.eks. fordi de hadde glemt at bilen skulle på service, at det var foreldresamtale i bhg, at det var planleggingsdag, at bussen ikke gikk så det blir lenge å vente før/etter timen, at de ikke rekker frisøren ++++... Ting man gjerne skulle ha sjekket opp i lenge før timen. Veldig ofte kan de plutselig likevel hvis vi nevner ikke-møtt gebyret... Anonymkode: d2596...8a4 3 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #10 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ringte inn for å avbestille timen min på sykehuset og da ble damen i andre enden plutselig sur og lenge stille i telefonen fordi jeg sa jeg ikke skulle ha ny time heller til mr med kontrast. Hun begynte å spørre meg ut om hvorfor osv, det er da frivillig om man ønsker behandlingen. Har andre og opplevd å bli dårlig behandlet pga avlyst time? Anonymkode: a3c53...813 Og hvilken undersøkelse snakker vi her om? Ble du henvist uten grunn siden du nå mener du ikke skulle ha undersøkelsen? Disse tingene er ikke opplyst om men er relevant for å kunne gi deg et seriøst svar. Mange om ikke alle undersøkelser kan gjennomføres uten bruk av kontrast. Så sannsynligvis kunne du fått utført undersøkelsen og sagt neitakk til kontrasten. Det har jeg gjort mer enn en gang. Anonymkode: 11772...5ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 23. september #11 Del Skrevet 23. september Så du ble henvist..men du føler at du ikke trenger det? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #12 Del Skrevet 23. september Det er jo ikke behandling du ikke ville ha. Mr er jo for å se hva som evt må gjøres. MR er bare en rask sjekk. Du ligger jo bare der og merker ingenting. (Noen merker kontrast, men det har aldri jeg gjort) Anonymkode: 0d29a...3fb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #13 Del Skrevet 23. september Hjelpsomt eller ei så er det veldig spesielt å avbestille en slik time. Køene er jo lange og det er jo en grunn til at du har fått time. Jeg hadde gått videre med livet og sluttet å tenke på det. Og så hadde det blitt lenge før jeg ba om ny henvisning. Anonymkode: aa5cd...9b5 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #14 Del Skrevet 23. september Ofte må det fylles ut hvorfor pas har avbestilt, (forhåndsbestemte "verdier" i et nedtrekksfelt), det trenger ikke være mer i det enn det. Anonymkode: 07130...28a 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #15 Del Skrevet 23. september Ville vel bare forsikre seg om at du skjønte hva du avbestilte. Hadde jeg jobbet på sykehus og noen avlyste slikt så ville jeg nok tatt en dobbeltsjekk med vedkommende jeg også om man var inneforstått med hva man sa nei til. Tviler på at vedkommende ble «sur», kanskje vedkommende bare ble litt tydelig for at du ikke skulle misforstå noe. Anonymkode: 0d5fc...5ed 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #16 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ringte inn for å avbestille timen min på sykehuset og da ble damen i andre enden plutselig sur og lenge stille i telefonen fordi jeg sa jeg ikke skulle ha ny time heller til mr med kontrast. Hun begynte å spørre meg ut om hvorfor osv, det er da frivillig om man ønsker behandlingen. Har andre og opplevd å bli dårlig behandlet pga avlyst time? Anonymkode: a3c53...813 Hun ble ikke sur, hun gjorde bare jobben sin. Du over tolker voldsomt. Anonymkode: 0119a...d11 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #17 Del Skrevet 23. september Ts, jeg ringte og avbestilte mammografi en gang, og reagerte også på hvordan jeg ble møtt. De som tar i mot slike telefoner har ingenting med hvorfor man avbestiller. Anonymkode: 39a3c...b12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #18 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ts, jeg ringte og avbestilte mammografi en gang, og reagerte også på hvordan jeg ble møtt. De som tar i mot slike telefoner har ingenting med hvorfor man avbestiller. Anonymkode: 39a3c...b12 Jeg forstår. Slik skal man ikke måtte behøve å oppleve nei. De må jo vise respekt. Anonymkode: a3c53...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #19 Del Skrevet 23. september Avbestilte du for du var engstelig for kontrastveske? Evt veneflon? Anonymkode: 30425...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #20 Del Skrevet 23. september Når man får tilbud om MR med kontrast er det som regel en grunn til det, noe som bør undersøkes nærmere. Er nok derfor klinikken stusset litt på hvorfor du ikke ville undersøkes. Anonymkode: f0378...c31 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå