AnonymBruker Skrevet 23. september #41 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor? Nysgjerrig. Anonymkode: f5bd3...c81 Veldig godt observert. Har mange ganger stilt meg det samme spørsmålet. Sernesten alle skakker på hodet for tiden. Anonymkode: cf8dc...ef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #42 Del Skrevet 23. september Og en eller to flate hender under hake/kinn. Hva er det for noe rart? Anonymkode: 851e0...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #43 Del Skrevet 23. september klarinetta skrev (31 minutter siden): Ja, det er én forklaring, gjeldende betyr jo "mest sannsynlig". (På samme måte som big bang er "gjeldende forklaring" på universets start. Men det er jo bare én forklaring) Hvilke andre vitenskapelige teorier fins om hvorfor mennesker skakker på hodet? Eh. Psykologiske, sosiologiske og sosialpsykologiske kanskje? Anonymkode: b904f...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 23. september #44 Del Skrevet 23. september Rosa Gnom skrev (21 minutter siden): Litt urelatert,men samtidig ikke. Hvorfor gjør katter akkurat det samme? Er kvinner og katter det samme? Tenker kroppspråk ikke er det samme på tvers av arter, men vi vet jo ikke. Om en hund slikker deg på hånda, betyr det det samme som når en mann (eller dame, så klart, ung eller gammel) slikker deg på hånda? 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 23. september #45 Del Skrevet 23. september klarinetta skrev (Akkurat nå): Tenker kroppspråk ikke er det samme på tvers av arter, men vi vet jo ikke. Om en hund slikker deg på hånda, betyr det det samme som når en mann (eller dame, så klart, ung eller gammel) slikker deg på hånda? 😃 Neida,bare tøyset litt siden hele premisset for tråden er tøysete. Og jeg ville vel tolket det litt anderledes om ei kvinne slikket meg på hånda enn ei hund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 23. september #46 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh. Psykologiske, sosiologiske og sosialpsykologiske kanskje? Anonymkode: b904f...99b Eh, for vitenskap tar ikke høyde for disse? Du sier jo at det fins andre teorier, og da blir jeg nysgjerrige på hva andre teorier sier, spesifikt. Synes det er et artig tema. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 23. september #47 Del Skrevet 23. september (endret) Rosa Gnom skrev (2 minutter siden): Neida,bare tøyset litt siden hele premisset for tråden er tøysete. Og jeg ville vel tolket det litt anderledes om ei kvinne slikket meg på hånda enn ei hund... Ikke sant. Premisset for tråden er jo ikke tøysete, men det kommer jo an på hvor interessert man er. Jeg synes - genuint - det er spennende:) Endret 23. september av klarinetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 23. september #48 Del Skrevet 23. september klarinetta skrev (1 minutt siden): Ikke sant. Premisset for tråden er jo ikke tøysete, men det kommer jo an på hvor interessert man er. Jeg synes - genuint - det er spennende:) Hvorfor er det spennende? Både menn og kvinner skakker på hodet når de tas bilde av. Å skakke på hodet for bilder er ikke forbeholdt kun kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #49 Del Skrevet 23. september Aldri lagt merke til dette. Post eksempler? Anonymkode: d7412...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #50 Del Skrevet 23. september Beloved skrev (8 timer siden): Min teori er at det er vanskelig for mennesker å se skjevheter/manglende symmetri i ansikter dersom ansiktet er på skakke, så dermed ser man "penere" ut med hodet på skakke fordi manglende symmetri ikke synes like godt. Dette. Med hodet på skakke synes ikke manglende symmetri like godt. Anonymkode: aa829...d88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 23. september #51 Del Skrevet 23. september Rosa Gnom skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det spennende? Både menn og kvinner skakker på hodet når de tas bilde av. Å skakke på hodet for bilder er ikke forbeholdt kun kvinner. Tja, hvorfor blir som å spørre hvorfor noen liker marsipankake. *jeg* synes nonverbal kommunikasjon og mange ting vi mennesker driver med, er fascinerende. Vi er jo så rare 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 23. september #52 Del Skrevet 23. september klarinetta skrev (1 minutt siden): Tja, hvorfor blir som å spørre hvorfor noen liker marsipankake. *jeg* synes nonverbal kommunikasjon og mange ting vi mennesker driver med, er fascinerende. Vi er jo så rare 🤗 Det er vi,men da må vi jo se på psykologien bak det. Vil tippe det er for å gjøre seg selv mer attraktiv. Eller noe lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #53 Del Skrevet 23. september Så utrolig mange dumme svar det var her da. Jeg lener ofte hode til ene siden, ikke nødvendigvis pga av at en tar bilde men det skjer sikkert i de situasjoner også. Jeg gjør det helt automatisk, på samme måte som jeg helt automatisk krysser beina på bussen, tråkker med tåballene først fremfor hælen når jeg går osv. I forhold til kroppsspråk er det et tegn på sympati, at en lytter i en samtale, at en gjør seg mindre farlig. Så slutt å legg så mye tull og vas i dette. Anonymkode: 553d9...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 23. september #54 Del Skrevet 23. september Rosa Gnom skrev (Akkurat nå): Det er vi,men da må vi jo se på psykologien bak det. Vil tippe det er for å gjøre seg selv mer attraktiv. Eller noe lignende. .... takk for påminnelsen. Er jo dét jeg har gjort i hele tråden da 😆😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 23. september #55 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så utrolig mange dumme svar det var her da. Jeg lener ofte hode til ene siden, ikke nødvendigvis pga av at en tar bilde men det skjer sikkert i de situasjoner også. Jeg gjør det helt automatisk, på samme måte som jeg helt automatisk krysser beina på bussen, tråkker med tåballene først fremfor hælen når jeg går osv. I forhold til kroppsspråk er det et tegn på sympati, at en lytter i en samtale, at en gjør seg mindre farlig. Så slutt å legg så mye tull og vas i dette. Anonymkode: 553d9...792 "En gjør seg mindre farlig" Nettopp, det er teorien som ble lagt fram ganske tidlig i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 23. september #56 Del Skrevet 23. september klarinetta skrev (1 minutt siden): .... takk for påminnelsen. Er jo dét jeg har gjort i hele tråden da 😆😆 men det finnes jo studier på dette. Her har du en kilde. " En liten vipping av hodet til venstre eller høyre gjør mennesker – inkludert et bilde av Mona Lisa – og andre arter mindre skremmende og mer tilgjengelig ved å fokusere oppmerksomheten på det øvre øyet, ifølge en ny studie utført av forskere ved University of California, Santa Cruz. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 23. september #57 Del Skrevet 23. september (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi de ikke vet hvordan de skal være seg selv. Derfor faller de inn i det mest mainstream "nå skal jeg bli tatt bilde av-fjeset". Det at så mange gjør det er et tegn på kollektiv disassosiering. Veldig mange mennesker i dag (ikke bare unge jenter) står veldig fjernt fra den de egentlig er, og det de egentlig føler. Dessverre. Anonymkode: 386a4...0ce Kollektiv dissosiering skjer jo overalt. Massesuggesjon kan man også kalle det. Eller en type "programmering" i arten vår. Det motsatte av "å skille seg ut" som evolusjonært betyr å risikere å bli utstøtt = dypt biologisk betyr det risiko for død. Så de fleste av oss følger flokken. Her er gjerne nevrodiversitet (autisme) hvor man misforstår sosiale normer, et eksempel på at det raskt plukkes opp at noen ikke utfører samme rituale som gjengen. Endret 23. september av klarinetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 23. september #58 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Harry Kirvesniemi la også hodet mye på skakke. Og han er mann og nærmer seg 70. Anonymkode: 901aa...43d Han gikk vel med hodet på skakke hele tiden, hvis jeg ikke forveksler han med en annen langrennsløper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 23. september #59 Del Skrevet 23. september Rosa Gnom skrev (6 minutter siden): men det finnes jo studier på dette. Her har du en kilde. " En liten vipping av hodet til venstre eller høyre gjør mennesker – inkludert et bilde av Mona Lisa – og andre arter mindre skremmende og mer tilgjengelig ved å fokusere oppmerksomheten på det øvre øyet, ifølge en ny studie utført av forskere ved University of California, Santa Cruz. " Ja, og jeg har hele tiden skrevet at det handler om teorier om at vi skal virke vennlige / ufarlige etc. Post linkene til dem som er uenige med oss, da vel???? 😅😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 23. september #60 Del Skrevet 23. september (endret) bvp skrev (4 minutter siden): Han gikk vel med hodet på skakke hele tiden, hvis jeg ikke forveksler han med en annen langrennsløper. Stephen Hawking også 🤓🤓 (vet ikke om han har gått mye på langrenn, dog. Kanskje rulleski?) Endret 23. september av klarinetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå