Gå til innhold

Skal lage fårikål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rester av en halv lammestek fra i går, men jeg har også lyst på fårikål. Kan jeg ha resten av lammesteken i fårikålgryta sammen med fårikålkjøttet?

Anonymkode: 25d74...8a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har rester av en halv lammestek fra i går, men jeg har også lyst på fårikål. Kan jeg ha resten av lammesteken i fårikålgryta sammen med fårikålkjøttet?

Ja det kan du, men siden steka fra i går er ferdig stekt, så vent til kjøttet i dag er neste ferdig kokt. Legg så i kjøttet fra i går og la det få et oppkok.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Forbudt. Den lammesteken er vel full av timian og annet krydder? Fårikål skal være lammekjøtt, kål, vann, litt mel og salt og pepper. Ikke noe mer!

Hilsen fårikålens venner. 

Anonymkode: 98835...b3c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei. Forbudt. Den lammesteken er vel full av timian og annet krydder? Fårikål skal være lammekjøtt, kål, vann, litt mel og salt og pepper. Ikke noe mer!

Hilsen fårikålens venner. 

Anonymkode: 98835...b3c

Det er en stek som er ferdig krydret fra butikken. Tenkte det var bedre å bruke opp kjøttet enn å kaste det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en stek som er ferdig krydret fra butikken. Tenkte det var bedre å bruke opp kjøttet enn å kaste det.

Brukeren tuller nok med deg :)

Anonymkode: 5d276...045

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

s lager du en annen restemiddag med det heller enn å ødelegge får-i-kål middagen.. 

Anonymkode: ecc31...321

Skrevet

Kjør på ☺️ men ikke legg det i samtidig som resten, vent til det er igjen sånn 15 min så det bare blir oppvarmet. 

Anonymkode: 14b9a...917

• Liker 1
Skrevet

Jeg, personlig, ville heller fryst den ned til en annen middag, men hvis det er ok for deg med litt andre smaker i får-i-kålen, så kjør på!

• Liker 1
Skrevet

Nå ble det ikke fårikål likevel, men restemiddag. Så kan fårikålens venner sove godt i natt. 😅

Skrevet

Rester av lammekjøtt er nydelig i lammepai, Baos, shawarma, wook, eller selv lammegryte. Det havner alltid i fryseren, da det er så lett å gjøre om til en helt ny rett. 

Anonymkode: 691a6...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...