Gå til innhold

Hvilke forventninger kan man ha i et forhold etter 15/20 år sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil stille spørsmålet litt åpent, men vi er en familie på 4 med barn på 9 og 13 som bor hos oss. Vi er begge 45..

Hva med slike ting som:

- Krangling? Hvor hardt og hvor ofte?

- Hverdagskjærlighet

- Gode samtaler

- Respekt og det å lytte

-  Si « Jeg elsker deg»

- Gi kyss og klem

- Hvor ofte sex?

- Hvor ofte dates?

- Hvor ofte alene uten barn?

- Positiv stemning hjemme?

Ja, hvordan er en normal A4 familie skrudd sammen? Hvor bra tenker man at man skal ha det som 45 åring og 20 år sammen?

Anonymkode: 48da8...c54

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil stille spørsmålet litt åpent, men vi er en familie på 4 med barn på 9 og 13 som bor hos oss. Vi er begge 45..

Hva med slike ting som:

- Hverdagskjærlighet

- Gode samtaler

- Respekt og det å lytte

-  Si « Jeg elsker deg»

- Gi kyss og klem

- Hvor ofte sex?

- Hvor ofte dates?

Ja, hvordan er en normal A4 familie skrudd sammen? Hvor bra tenker man at man skal ha det som 45 åring og 20 år sammen?

Vi har vært sammen i 20 år. Har ingen barn, men har flere venninner på samme alder, med barn, og ser hvordan dette er ulikt for dem. Noen er som oss, andre er ikke kjærester lenger, men driver familien sammen. 

Krangling, veldig sjeldent, blir raskt enige. Etter så mange år vet vi hvor vi har hverandre.

En god del klemmer, stryking og armkrok i hverdagen. Mange gode samtaler. 

En og annen "glad i deg", men vi har aldri vært så opptatt av de store årene. 

Har en "datenight" i uka, og reiser innimellom på SPA eller helgeturer. Her har uenighetene vært store i venninnegjengen, noen mener at slikt gjør man ikke med barn, andre mener at det er det som gjør at andre punkt på lista di fortsatt fungerer godt. Som "ekstern observatør" er det her et klart skille; de som også prioriterer tid alene sammen har et mye mer kjærlig forhold. 

Anonymkode: 3084e...760

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar, og dete uten barn. Hvor ofte har dere sex?

Skrevet

- Krangling: Lite. Aldri høylytt. Ingen sier stygge ting.

- Hverdagskjærlighet: Lite, men det finnes. Vi gjør ting for hverandre.

- Gode samtaler: Ja, det vil jeg si.

- Respekt: Ja. Å lytte: Glipper i blant begge veier.

- Si jeg elsker deg: Aldri. Skriver jeg er glad i deg på bursdagskort, kanskje.

- Kyss og klem: Aldri.

- Hvor ofte sex: Aldri. Tok brått slutt ved 50.

- Dates: Kan være hyggelig stemning, men også med en mørk undertone siden forholdet er dødt og jeg tenker på hvordan det burde vært.

- Ganske ofte alene uten barn. Den største har flyttet. Den yngste på 19 er mye rundt.

- Ja, stort sett positiv stemning.

Anonymkode: fe34f...a9c

• Hjerte 1
Skrevet

Vært i lag i 23 år, er 47 år, har tre barn hvor eldste har flytta ut. Har sex 1-2 ganger i uken, er generellt alltid vært flinke med kjærtegn og å se hverandre..har sjeldent/aldri hatt barnefri men nå er de store og kan se etter hverandre,men er sjeldent ute på datenight, men ingen av oss føler at det er nødvendig.. vi trives i lag hjemme og på hytta, mens jeg har behov for venninnekvelder og det har jeg jevnlig. Vi krangler sjeldent, det kan gÅ en kule varmt men aldri brukt stygge ord mot hverandre. Han er en flott fyr og jeg føler meg heldig❤️

Anonymkode: 4dd0b...739

• Hjerte 1
Skrevet

Fantastisk, så heldige dere er. Jeg er jo spent på å høre hva som er «normalen» 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva med slike ting som:

- Hverdagskjærlighet

- Gode samtaler

- Respekt og det å lytte

-  Si « Jeg elsker deg»

- Gi kyss og klem

- Hvor ofte sex?

- Hvor ofte dates?

Vi er 42 og 49 og har vært sammen i ca 17 år. 3 barn på 3-10 år.

Krangling: kanskje en gang i året? Da er det gjerne en kommentar fra meg som mannen min feiltolker, og så går han rett i forsvarsmodus og så får vi stort sett snakket oss ferdig (kranglet) om at jeg ikke mente det SÅNN i løpet av en halvtime, men da er jeg gjerne i dårlig humør resten av dagen fordi han "tror så dårlig om meg".  Vi bruker aldri skjellsord eller står og skriker til hverandre eller noe sånt, men litt hevede stemmer og litt tårer blir det jo. Men ja, en dag i året i snitt som går med til krangling. Litt irritert tone innimellom når det blir mye stress og mas, men ikke så det utvikler seg til dårlig stemning eller "dette må vi sette oss ned og snakke igjennom".

Gode samtaler: tja, vi snakker jo sammen masse. Deler memes, diskuterer nyheter, snakker om musikk vi har oppdaget og filmer/serier vi ser på eller vil se, diskuterer oppskrifter og oppussing, snakker om ungene og planer fremover og innimellom deler vi et minne fra gamledager. Vi løser ikke verdensproblemer eller dypdykker i følelsene våre akkurat, men det holder for oss. 

Si "Jeg elsker deg": omtrent en gang i uka tror jeg. Sender også noen hjerter og kysse-emojis og komplimenter og "savner deg" på melding mens jeg er på jobb, sånne en gang eller to i uka. Får det samme tilbake.

Kyss og klem: i forbifarten flere ganger om dagen. 

Sex: omtrent en gang i uka i snitt

Dates: omtrent en gang i halvåret? Og da er det stort sett kino-dates der vi har barnevakt akkurat så lenge kinoen varer, så henter vi ungene rett etterpå. Men vi har jo "hjemmedates" med film eller brettspill ganske jevnlig i tillegg. 

Alene uten barn: flere ganger i uka, da vi begge kan velge hjemmekontor ganske fritt, men å sitte og jobbe ved siden av hverandre på hver vår PC var kanskje ikke det du tenkte på? Vi har 3 små, så vi har aldri barnefri på natta, for eksempel. 

Anonymkode: dbe5a...d6f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Takk for svar, og dete uten barn. Hvor ofte har dere sex?

Det svinger, uten at noen av oss stresser med det. Kan være tørke en periode om det ellers skjer mye. Eller daglig (eller mer) i andre perioder. Helgeturer og ferier der man føler seg ekstra nære bidrar veldig til slike perioder. 

Min teori er at mange glemmer å være kjærester, særlig om de stadig må snike seg rundt, være stille, og som oftest deler hotellrom eller dublet med åpen dør på ferie. 

Anonymkode: 3084e...760

• Nyttig 1
Skrevet

Vært sammen i 20 år, 40 og 46 år, 3 barn i alderen 12-16 hvorav eldste har ekstra behov.

- Krangling? Hvor hardt og hvor ofte? Veldig sjeldent. Etter så mange år kjenner vi hverandres meninger og syn på ting. Vi kan diskutere og være uenige, men kan ikke huske sist vi direkte kranglet. Ordner alltid opp i såfall, og legger oss alltid som venner.

- Hverdagskjærlighet? Tar mye på hverandre, et lite stryk over armen, ryggen, kinnet osv når vi passerer hverandre. Gir hverandre minst 1 god klem hver dag.

- Gode samtaler? Litt opp og ned, og litt avhengig av hverdagen. Men har såpass at vi begge er fornøyde.

- Respekt og det å lytte? Begge respekter hverandre, og vi tar oss tid hvis den ene trenger at den andre lytter. Sier alltid unnskyld om vi har sagt eller gjort noe som har såret den andre. Sårer aldri den andre med vilje.

-  Si « Jeg elsker deg»? Hver morgen før vi drar på jobb, og før vi legger oss til å sove. Og ellers i løpet av dagen om en av oss forlater huset osv. Eller bare fordi vi kjenner på at «jeg elsker deg» og vil den andre skal vite det.

- Gi kyss og klem? Flere ganger om dagen, alt fra et kjapt nuss, til skikkelig kyss. 

- Hvor ofte sex? 2-3 ganger i uken.

- Hvor ofte dates? Veldig sjeldent pga mangel på barnevakt, men har gjerne kveldsdate i helgene når barna driver med sine egne ting. Ser gjerne en film sammen, lager noe mat (barna har gjerne spist noe de liker tidligere) og er bare sammen.

- Hvor ofte alene uten barn? Veldig sjeldent pga vanskelig med barnevakt. 

- Positiv stemning hjemme? God stemning hjemme, vi alle gleder oss til å komme hjem.

Anonymkode: 8794a...a47

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

25 års jubileum straks. 50 årene , to  barn over 18, en bor hjemme. 
Krangler svært sjelden, diskuterer og er uenig iblant men aldri uvenner. 
Klemmer, fotmassasje , klaps på rumpa 😉, masse hverdagskjærlighet. 
Begge reiser endel i jobb, så passer på å ha ofte sex når vi er hjemme, i perioder hver dag. Tilbringer det meste av fritiden vår sammen. Har ikke hatt mye tid uten barn da vi ikke har nær familie i nærheten, men alltid hatt fokus på oss når vi kan. Hjemme»dates» m godt måltid og vin på fredagskveldene f.eks.

Reiser ikke på «jente/gutteturer», heller vært på turer sammen som familie og etterhvert som ungene har blitt større , ferier bare oss to🥰 

God stemning hjemme, mye latter. Veldig fornøyd med livet👍

Anonymkode: 678b1...828

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er trådstarter:

— Høylytt aggresiv krangling minst en gang eller to i måneden med utagerende aggresiv holding også forran barna. Gjerne perioder over flere dager med null kommunikasjon/ passiv aggresiv holdning osv, går i annet rom for å unngå meg osv. Det er alltid hun som starter og driver kranglene basert på egen vurdering av situasjonen. Altså fordi hun ofte tolker ting feil. Hun er ekstremt skjør og har et helt vanvittig og ustabilt temperement som gjør at ingen dag er lik. Den ene dagen sol, det andre dagen storm. Gjennomgående krevende person som har behov fornå tømme seg for «dritt» . Siden hun er leder i jobb så må dette da skje hjemme..

-Hverdagskjærlighet:

- Ytterst sjelden fra hennes side. Jeg har gitt opp da jeg ikke får noe tilbake. Innimellom gir jeg henne en klem eller ligger inntill henne i sengen fordi jeg selv desparat trenger hudkontakt

- Gode samtaler

Samtaler om forholdet og følelser og behov skjer ikke fordi det bare ender opp i at hun føler seg tråkka på og kritisert. Det endre i høylytte aggressive krangler med voldsomme trusler og konsekvenser. Så samtaler er logistikk og planlegging av uken, eller diskusjon av nyheter, politikk osv

- Respekt og det å lytte

Skjer ikke med mindre det er på hennes premisser, eller handler om hennes ting

-  Si « Jeg elsker deg»

Kan ikke huske hun har sagt det først noen gang. Jeg har gitt opp fordi jeg ikke vil være den eneste som sier sånt. 

- Gi kyss og klem

Hun gjør aldri sånt, men jeg gjør det en gang eller to i mnd for egen del

- Hvor ofte sex?

Hittils i år ca 4 ganger fordi jeg ikke klarte å holde min egen regel om å ikke spørre henne om sex. Hun vil helst ikke ha sex; men etter lang tid sammen har jeg noen triks, men jeg opplever hverken før eller etter at hun setter pris på nærheten.. Hun tar aldri inititiativ så jeg har egentlig gitt opp alt av sex og nærhet, og jeg prøver å unngå å være nær henne så jeg ikke tenner og får lyst på sex. Jeg onanerer på jobb før jeg drar hjem for å unngå ha lyst på sex. Jeg er så lei av å bli avvist, eller å få spørsmål om hva som er så viktig med sex osv

- Hvor ofte dates?

Aldri, fordi når jeg spør så er vel ikke det nødvendig å bruke penger på, osv Vi hadde en date for et par år siden, en tur til Oslo, men da ble vi enige om at det bare var rart å være ute sånn sammen alene. 

Det skjer, men da snakker vi ikke sammen. Ser i hver vår skjerm. Stort sett får vi da ånlegger oss før 22.00

Skjønner jo at mitt liv er ganske trist. Også derfor jeg skrev innlegget. Jeg er lei forholdet, dama og hele familielivet, men det er desverre vanskelig å gånfra henne etter så lang tid sammen pga hus; økonomi, felles venner; barna osv…

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva med slike ting som:

- Hverdagskjærlighet

- Gode samtaler

- Respekt og det å lytte

-  Si « Jeg elsker deg»

- Gi kyss og klem

- Hvor ofte sex?

- Hvor ofte dates?

Tenker man skal ha det bra sammen, krangle sjeldent/krangle konstruktivt og ha et regelmessig, godt sexliv ilag. Uttrykke kjærlighet enten det er med ord eller andre gester/tegn. Noen ganger kan livet vri seg hardt til men hvis man klarer å være litt greie med hverandre midt oppi det, ja, kanskje tom flørte, vil ting ofte gå seg til. 

Anonymkode: 6c075...501

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

37 og 46 år. Tre barn på 9,11 og 11.

Krangling? Hvor hardt og hvor ofte?: nesten aldri, mer irritasjon over at en ikke har tømt opp vaskemaskinen eller tatt ut søppelet. Vil tippe 1-2 ganger mnd. 

- Hverdagskjærlighet, omtanke for hverandre, hjelper hverandre, han er flink å kjøpe blomster, sjokolade til filmkveld osv. Jeg lager middag og gjør andre ting han setter pris på (og takker for)

- Gode samtaler: ikke mange dype, men hverdagsprat

- Respekt og det å lytte: ja og ja

-  Si « Jeg elsker deg»: 3-4 ganger uken 

- Gi kyss og klem: ikke til dagen, men et par ganger uken

- Hvor ofte sex? Skjeldent, men det er pratet om og begge er fornøyde. Tre barn som krever sitt, er enige i at vi setter minst like mye pris på å åpne en flaske vin, se film og sovne sammen

- Hvor ofte dates? Helgene etter barna har lagt seg koser vi oss. Men ute å spiser, aldri.

- Hvor ofte alene uten barn? Aldri, har ikke barnevakt tilgjengelig

- Positiv stemning hjemme? For det meste

Anonymkode: f9b95...4d8

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva med slike ting som:

- Hverdagskjærlighet

- Gode samtaler

- Respekt og det å lytte

-  Si « Jeg elsker deg»

- Gi kyss og klem

- Hvor ofte sex?

- Hvor ofte dates?

Må sitere for å huske punkter. 

Vi har 22 år sammen, to barn. 

Krangling: Betydelig mindre enn tidligere. Det meste vi tidligere kranglet om er avklart og forståelse mellom oss angående. Vi er blitt rausere begge to med å ikke lage stor ståhei for ingenting egentlig. Vi har lært oss å akseptere ulikheter, krangler ikke om slikt, men diskuterer oss frem til kompromisser istedenfor. Vi kan likevel ha en litt stor krangel omtrent i halvåret. At det bare koker over angående en av våre ulikheter og at ene trekker noe for langt. Eventuelt går det på hans sjalusi, hvilket bestandig er fullstendig ubegrunnet. 

Hverdagskjærlighet: Vi er begge blitt veldig bevisst på hvor viktig hverdagshyggelighet og hverdagskjærlighet er. At det å slippe sine demoner ukritisk over den andre med surhet og dårlig kommunikasjon ødelegger ALT, mens å behandle hverandre med omtanke, god dialog og kjærlighet betyr enormt mye. Helt vesentlig er dette. 

Gode samtaler: Ja viktig. Ref overnevnte. 

Respekt og å lytte: Ja viktig. Ref. overnevnte. 

Si jeg elsker deg: Viktigere å vise dette, men ja hyggelig innimellom. 

Gi kyss og klem: Ja viktig. Daglig her. 

Hvor ofte sex: Når begge to har lyst. Aldri annet. Viktig å respektere når den andre er sliten/ikke DER. Vi har ganske likt behov heldigvis, men respekterer begge at slikt kan svinge litt. Vi prater om det og løser ting som står i veien for lyst. 2-3 ganger i uka er vanlig i hverdagene. Hyppigere i ferien. Periodisk opp- og nedturer angående lyst. Ekstra god sex setter ofte i gang en opptur. Stress, sorg, sykdom og utfordringer kan bidra til nedtur. 

Hvor ofte date: Han har større behov for slikt enn meg. Det følger derfor hans behov mer enn mitt. Vi har hjemmedate minst en gang i uka, og bortedate 1-2 ganger i måneden. Dedikert tid til hverandre. 

Hvor ofte uten barn: Vi har store barn, så har nå mye tid sammen uten barn. Tidligere var også dette prioritert 1-2 ganger i måneden, og minst en par- weekend/uke i året. 

Positiv stemning hjemme: Absolutt vesentlig, Ref hverdagskjærlighet. Forsvinner god stemning mellom oss går alt annet med i dragsuget. Dette har vi virkelig lært, på den vonde måten, ved å feile. Ingen av oss vil dit igjen. Nå vet vi inderlig godt at sin partner skal man behandle best, ikke verst. 

Endret av Trolltunge
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er trådstarter:

— Høylytt aggresiv krangling minst en gang eller to i måneden med utagerende aggresiv holding også forran barna. Gjerne perioder over flere dager med null kommunikasjon/ passiv aggresiv holdning osv, går i annet rom for å unngå meg osv. Det er alltid hun som starter og driver kranglene basert på egen vurdering av situasjonen. Altså fordi hun ofte tolker ting feil. Hun er ekstremt skjør og har et helt vanvittig og ustabilt temperement som gjør at ingen dag er lik. Den ene dagen sol, det andre dagen storm. Gjennomgående krevende person som har behov fornå tømme seg for «dritt» . Siden hun er leder i jobb så må dette da skje hjemme..

-Hverdagskjærlighet:

- Ytterst sjelden fra hennes side. Jeg har gitt opp da jeg ikke får noe tilbake. Innimellom gir jeg henne en klem eller ligger inntill henne i sengen fordi jeg selv desparat trenger hudkontakt

- Gode samtaler

Samtaler om forholdet og følelser og behov skjer ikke fordi det bare ender opp i at hun føler seg tråkka på og kritisert. Det endre i høylytte aggressive krangler med voldsomme trusler og konsekvenser. Så samtaler er logistikk og planlegging av uken, eller diskusjon av nyheter, politikk osv

- Respekt og det å lytte

-  Si « Jeg elsker deg»

Kan ikke huske hun har sagt det først noen gang. Jeg har gitt opp fordi jeg ikke vil være den eneste som sier sånt. 

- Gi kyss og klem

- Hvor ofte sex?

Hittils i år ca 4 ganger fordi jeg ikke klarte å holde min egen regel om å ikke spørre henne om sex. Hun vil helst ikke ha sex; men etter lang tid sammen har jeg noen triks, men jeg opplever hverken før eller etter at hun setter pris på nærheten.. Hun tar aldri inititiativ så jeg har egentlig gitt opp alt av sex og nærhet, og jeg prøver å unngå å være nær henne så jeg ikke tenner og får lyst på sex. Jeg onanerer på jobb før jeg drar hjem for å unngå ha lyst på sex. Jeg er så lei av å bli avvist, eller å få spørsmål om hva som er så viktig med sex osv

- Hvor ofte dates?

Aldri, fordi når jeg spør så er vel ikke det nødvendig å bruke penger på, osv Vi hadde en date for et par år siden, en tur til Oslo, men da ble vi enige om at det bare var rart å være ute sånn sammen alene. 

Det skjer, men da snakker vi ikke sammen. Ser i hver vår skjerm. Stort sett får vi da ånlegger oss før 22.00

Skjønner jo at mitt liv er ganske trist. Også derfor jeg skrev innlegget. Jeg er lei forholdet, dama og hele familielivet, men det er desverre vanskelig å gånfra henne etter så lang tid sammen pga hus; økonomi, felles venner; barna osv…

Men har du sagt det til henne da? At du ikke vil ha det sånn  resten av livet, og at du kommer til å forlate henne om dere ikke tar grep? Elsker du henne, eller har du også gitt opp?

Grunnen til at jeg spør er fordi dette er som å lese om meg selv for et par år siden. Jeg hadde innfunnet meg med at sånn kom livet til å være i en periode, og opplevde mannen som sur, innesluttet og uengasjert. Når jeg til slutt stakk hull på verkebyllen var han helt ferdig, ville ikke prøve å jobbe for forholdet og familen, ville bare ut. Jeg gjorde en helomvending, og gjorde alt jeg kunne for å redde ekteskapet - men det var for seint. Vi er separert nå, kommunikasjonen er elendig og vi sliter alle sammen (også barna som tar det tungt). Hadde vi snakket SAMMEN tror jeg vi kunne snudd det, eller at bruddet ble penere i det minste. 

Anonymkode: 6527a...0e1

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Gidder ikke svare personlig men jeg mener at alle forhold er ulike og at man ikke skal ha forventninger til noe. Forventninger er et veldig negativt ord for meg. Da har man noe å gire seg opp for hvis forventningene ikke innfris og det er ikke, i mine øyne , oppskriften på et godt forhold. 

Trives sammen, gjøre ting sammen, være enig om hvor mye sex og romantikk man trenger og prate i stedet for å forvente er min oppfatning av det som er et livslangt godt forhold. Av og til og noen dager holder det å ha et platonisk forhold og , som venner, hvis man er trygg på at man har kjærligheten i bunnen. Styrken ved å kjenne hverandre så godt at man holder seg unna hverandre på dårlige dager i stedet for å risikere en krangel er lurt. 

Anonymkode: 880e5...42d

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er trådstarter:

-Hverdagskjærlighet:

- Gode samtaler

- Respekt og det å lytte

-  Si « Jeg elsker deg»

- Gi kyss og klem

- Hvor ofte sex?

- Hvor ofte dates?

Dette her skjønner jeg ikke i min villeste fantasi hvordan du holder ut! 

Er det mest pga økonomi?

Vil jo tro at dette her vil få negative konsekvenser for din helse....

Og dårlig helse kan man sjeldent sette opp mot økonomi...

Ihvertfall slik jeg ser det.

Barna har heller ikke godt av å leve i, og oppleve et dysfunksjonelt parforhold. Dere er rollemodeller for deres barns fremtidige partnere....Tenk litt på det...

Tviler på at dere ønsker dette for evt barna deres den dagen de finner seg en partner, men det kan fort skje, for dem tror at dette er normalen...

Så kan man etablere nye vennskapsrelasjoner. Det er faktisk mulig. Bare det siste året har jeg vært så heldig og fått to nye vennskap. 

Tenk på deg selv oppi alt dette....

Det er så selvdestruktivt å leve slik du gjør. Så kan man ikke endre andre, bare seg selv. 

Dette fikk jeg rett og slett vondt av å lese kjenner jeg. 

Mange styrkeklemmer til deg 💕

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er trådstarter:

-Hverdagskjærlighet:

- Gode samtaler

- Respekt og det å lytte

-  Si « Jeg elsker deg»

- Gi kyss og klem

- Hvor ofte sex?

- Hvor ofte dates?

Anbefaler parterapi. Det var nødvendig for oss da vi havnet i en negativ spiral. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Trolltunge skrev (15 minutter siden):

Anbefaler parterapi. Det var nødvendig for oss da vi havnet i en negativ spiral. 

Negativ spiral skriver du. Var det så ille som dette? Det lurer jeg litt på merker jeg. 

Så vil jeg tro at dere evt begge var innstilt på å jobbe med parforholdet...Eller? 

Skrevet
Irak skrev (8 minutter siden):

Negativ spiral skriver du. Var det så ille som dette? Det lurer jeg litt på merker jeg. 

Så vil jeg tro at dere evt begge var innstilt på å jobbe med parforholdet...Eller? 

Ikke før jeg gikk fra ham. Og ja det var så alvorlig at jeg ville skilles, og var 100% innstilt på det, så ja det var alvorlig. 

Han var ikke innstilt på å jobbe med parforholdet før jeg gikk. Mente at eneste problemet vi hadde var at jeg var blitt negativ og masete. Om jeg bare sluttet med det...

Jeg var selvfølgelig "negativ og masete" fordi jeg stadig mer desperat prøvde å nå gjennom til ham med at alt godt mellom oss, inkludert mine følelser for ham og min helse slet fryktelig under situasjonen, og at forholdet vårt rullet mot stupet av dette. Han lyttet ikke og tok det ikke alvorlig, til jeg fikk nok og ikke orket mer. 

Veldig dumt at det måtte gå så langt. Burde vært unødvendig. Tøft for oss begge OG ungene at det ble brudd før han skjønte. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...