AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #1 Del Skrevet 23. september 2024 Hei. Jeg har en 18 år gammel sønn som har mottatt forskjellige fakturaer i forbindelse med skole i sitt navn. Jeg har nå mottatt en inkasso i mitt navn som naturligvis har økt siden den andre fakturaen, som jeg betalte for over 14 dager siden, noen dager etter forfallsdato da det som sagt ikke sto i mitt navn og ikke ble åpnet direkte etter brevet ble mottatt i posten.. Men altså, disse pengene burde vært inne for lenge siden og derfor vært en avsluttet inkasso, og er det virkelig lov å gi meg en inkasso når jeg aldri har mottatt noe tidligere krav? Jeg har sendt melding til intrum med bevis for bankoverføring, jeg bare stusser på opplegget deres. Noen som kan forklare om dette er lovlig? Anonymkode: ae70c...ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #2 Del Skrevet 23. september 2024 Det er nok ikke registrert før brevet ble sendt ut. Ikke tenk mer på det. Anonymkode: e111e...bb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #3 Del Skrevet 23. september 2024 Det kan ta flere dager før en betaling blir registrert hos dem, og på den tiden kan de rekke å sende ut nytt brev. Ikke noe å stresse sånn over. Du har sendt bekreftelse på at betaling er gjennomført, så vil tro du får en mail tilbake på at du bare kan se bort fra det siste brevet. Anonymkode: 8acd4...c6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #4 Del Skrevet 23. september 2024 Dersom saken lå hos Intrum og du betalte til skolen så kan de ha brukt noen dager på å melde inn til Intrum at hovedstol har blitt betalt. Det må være sendt ut et inkassovarsel før inkasso, så enten er det det du har mottatt, eller så er fakturaen betalt mye senere enn «noen dager etter forfallsdato». Inkassovarsel kan sendes ut dagen etter forfall om de vil (men som regel gir man det noen dager ekstra), og så bruker det å være 7-14 dager betalingsfrist der også. Dersom det er skolen som selv sender ut faktura og purring så kan inkasso tidligst sendes 28 dager etter forfall (forutsatt inkassovarsel). Dersom Intrum sender purringen tror jeg de kan sende til inkasso så snart frist på inkassovarsel har utløpt. Anonymkode: 453af...58c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå