Gå til innhold

Jobbstress, satt seg i kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet med fullstendig utbrent etter flere år i underbemanning og dårlig arbeidsmiljø. Har vært i en arbeidsplass og nå den andre etter dette men erfaringene har satt seg i kroppen. Kroppen reagerer ekstremt raskt og sterkt på alt som minner om stress. Veldig frustrerende å aldri bli ferdig med det, komme videre. Noen som har kommet ut av det om har råd?

Anonymkode: b80c9...3f9

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke blitt helt bra, men en ting som har hjulpet meg enormt er å sette grenser.

Det er ikke mitt problem at andre ikke gjør jobben sin, jeg må være ærlig med meg selv og innse at jeg taper livskvalitet og sliter meg ut av å ta tak i alle oppgaver og problemer jeg kommer over.  Jeg alene klarer ikke holde liv i denne avdelingen, jeg kan bare gjøre min rolle-

Si nei, og lær deg å si nei med god samvittighet

Anonymkode: 507f7...355

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke blitt helt bra, men en ting som har hjulpet meg enormt er å sette grenser.

Det er ikke mitt problem at andre ikke gjør jobben sin, jeg må være ærlig med meg selv og innse at jeg taper livskvalitet og sliter meg ut av å ta tak i alle oppgaver og problemer jeg kommer over.  Jeg alene klarer ikke holde liv i denne avdelingen, jeg kan bare gjøre min rolle-

Si nei, og lær deg å si nei med god samvittighet

Jeg lurer på om jeg må finne jobb i en annen bransje der andres arbeidsoppgaver ikke havner i fanget mitt når folk er syke. Det går ikke an å si nei, da går det ikke rundt. Jeg klarer egentlig å gjøre min egen jobb, men jeg klarer ikke lenger å jobbe dobbelt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer på om jeg må finne jobb i en annen bransje der andres arbeidsoppgaver ikke havner i fanget mitt når folk er syke. Det går ikke an å si nei, da går det ikke rundt. Jeg klarer egentlig å gjøre min egen jobb, men jeg klarer ikke lenger å jobbe dobbelt.

Dette kommer jo mye an på om man har.tilsvarende arbeidsoppgaver som andre på avdelingen. Har man det, må man gjerne steppe inn med sykdom, men dersom man har helt forskjellige oppgaver så er man jo ikke kvalifisert til å gjøre andres jobb, så det er kanskje jobber med mindre grad av felles kompetanse du bør se etter. 

Anonymkode: 655a8...579

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Send det tilbake til sjefen din, du har bare arbeidskapasitet til en person. Enten så blir ikke oppgaven gjort eller så blir du også syk.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har jobbet med fullstendig utbrent etter flere år i underbemanning og dårlig arbeidsmiljø. Har vært i en arbeidsplass og nå den andre etter dette men erfaringene har satt seg i kroppen. Kroppen reagerer ekstremt raskt og sterkt på alt som minner om stress. Veldig frustrerende å aldri bli ferdig med det, komme videre. Noen som har kommet ut av det om har råd?

Måtte slutte.. ble frisk nesten over natten

Anonymkode: 54d5e...e86

• Nyttig 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det forventes at du skal gjøre både din egen og andres jobb, uten ekstra lønn? Står det i kontrakten din? 

Om bedriften overlever men du blir utbrent, hvem "vant" da? 

Anonymkode: ac08b...705

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det forventes at du skal gjøre både din egen og andres jobb, uten ekstra lønn? Står det i kontrakten din? 

Om bedriften overlever men du blir utbrent, hvem "vant" da? 

Det står i arbeidsbeskrivelse at jeg skal bidra til å få arbeids oppgavene gjennomført. Det står ikke spesifikt hvor mange oppgaver det forventes at jeg utfører daglig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står i arbeidsbeskrivelse at jeg skal bidra til å få arbeids oppgavene gjennomført. Det står ikke spesifikt hvor mange oppgaver det forventes at jeg utfører daglig.

Men de forventer at du skal jobbe dobbelt så fort / mye for å demme opp for syke kolleger? Dvs om du er baker så skal du bake 200 brød istedetfor 100 brød på samme tid? 

Om du er billettkontrollør skal du være på to ulike busser samtidig for å stille for syk kollega? 

Ja, flåsete eksempler, men det er jo ikke fysisk mulig uten å jobbe tilsvarende mengde timer. 

Er det deg bedriften står og faller på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men de forventer at du skal jobbe dobbelt så fort / mye for å demme opp for syke kolleger? Dvs om du er baker så skal du bake 200 brød istedetfor 100 brød på samme tid? 

Om du er billettkontrollør skal du være på to ulike busser samtidig for å stille for syk kollega? 

Ja, flåsete eksempler, men det er jo ikke fysisk mulig uten å jobbe tilsvarende mengde timer. 

Er det deg bedriften står og faller på?

Ja vi må sette opp tempo, multitaske og gjøre flere oppgaver når noen er borte. Jeg klarer bare å «bake 100 brød» Nei det står ikke å faller på meg, det er likt for alle men jeg har kommet til det punkt at jeg ikke tåler det lenger.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja vi må sette opp tempo, multitaske og gjøre flere oppgaver når noen er borte. Jeg klarer bare å «bake 100 brød» Nei det står ikke å faller på meg, det er likt for alle men jeg har kommet til det punkt at jeg ikke tåler det lenger.

Bra det ikke står og faller på deg, fikk inntrykk av det da du skrev du ikke kan si nei, for da går det ikke rundt.

Er det aktuelt å se etter annen jobb? 

Skrevet

Hos meg sitter det fortsatt i kroppen 4 år etter. Det minste stress så begynner jeg og skjelve. Kan være bare at jeg tenker jeg må skynde meg litt på morgenen så starter det. Jeg har fleksitid så om jeg er 30 minutter etter plan så spiller det ingen rolle. Har en helt annen jobbsituasjon i dag, men samme arbeidsplass og arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: 85b19...c76

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...